    From: M <M...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Date: Sun, 25 Oct 2009 13:52:10 +0100

    Piotr Maksymowicz pisze:

    > czy moze ktos moze mi podac jaki bedzie opor cieplny 10cm styropianu vs 15mm
    > deski barlineckiej vs 10mm gresu. jak rozumiem porownujac te opory bede w
    > stanie w przyblizeniu wyliczyc ile wiecej kasy wydam n agrzanie deski
    > zamiast ceramiki. A sprawa jest powazna bo moja Pani bardzo kreci nosem na
    > gres w salonie. Ja tez wolalbym drewno tylko waz mi zwija ze skapstwa w
    > kieszeni. A zrodlo ogrzewania bede mial drogie prad i piec olejowy.

    Nie tyle zwiększasz bezpośrednio straty co zmniejszasz moc grzejnika (to
    tak, jakbyś okrył czymś tradycyjny grzejnik). Przez to twój grzejnik
    podłogowy musi być większy, więc (zależnie od szczegółów) może to
    spowodować większe straty np. na podłodze na gruncie lub nie.
    Dokładniejsza analiza wymagałaby znajomości szczegółów.

    M.