  • 1. Data: 2009-10-24 22:43:54
    Temat: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Moze sie pochwale, moze nie, ale chodzi o spostrzezenia.
    Jako ze doczekalem sie na serwisanta ktory uruchomil mi kociol to dzis
    wieczorem rozgrzalem podlogowke przez pare godzin. Ciekawostka, kociol
    kondesacyjny, pare minut po uruchomieniu temp. spalin 20C. Szczerze nie
    spodziewalem sie az tak niskiej temperatury. No ale do podlogowki: temp.
    zasilania 30C, temp. pomieszczenia ok. 8C, kociol 100% mocy. Po 2 -
    3godzinach posadzka zaczela wykazywac oznaki rozgrzewania. Przed wyjazdem
    kociol 34% mocy, temp. posadzki 11C, temp. pomieszczenia bliska 11C, temp.
    zasilania 30C, temp. kotla 36C. Odczuwalna temp. znacznie wyzsza niz ta sama
    uzyskiwana przy pomocy kozy.
    Jak narazie jestem bardzo zadowolony z podjetej decyzji montowania
    podlogowki w calym niemal domu. Nie ukrywam, ze do tej decyzji dojzalem przy
    duzym udziale tej grupy i dzis polecam kazdemu. Oczywiscie parametry pracy
    podlogi ulegna zmianie w miare wykanczania podlogi deskami i tak male
    roznice poszczegolnych temperatur zaczna sie zwiekszac, ale wreszcie
    przestalem marznac.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-10-25 00:36:50
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Paź, 00:43, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Jak narazie jestem bardzo zadowolony z podjetej decyzji montowania
    > podlogowki w calym niemal domu.

    Good4U
    :-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-10-25 10:35:26
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Paź, 23:43, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > podlogi ulegna zmianie w miare wykanczania podlogi deskami i tak male
    > roznice poszczegolnych temperatur zaczna sie zwiekszac, ale wreszcie

    Gratulki :-) Ja w ten piatek leje posadzki i po 3 tygodniach tez
    zaczynam wygrzewanie, w tym roku jeszcze sie musze przeprowadzic wiec
    trzeba sie spieszyc :-) Podlogowke mam juz rozlozona (narazie robimy
    tylko parter). Ja nie mam ani jednego kalafiora (nie liczac drabinki w
    lazience do ktorej puscilem sobie oddzielny pex na osobnym wyjsciu w
    rozdzielaczu) - w niskotemperaturowych instalacjach tak przeciez
    powinno byc :)

    A tak pozatym - zaczynam sie zastanawiac nad zrobieniem pelnego
    sterowania ogrzewaniem na PLC (czujniki na wszystkich kondygnacjach,
    na zewnatrz, w buforze, w CWU, sterowanie pompami, zaworami etc) - to
    chyba bedzie prostsze niz kombinowanie ze skladaniem "gotowcow" do
    kupy :)

    Jacku P. -> to m.in. za Twoimi radami zanabylem PLC Fateka - bawie sie
    nim narazie roboczo na biurku od paru dni i podoba mi sie jak cholera
    - niezly sprzet -> mam tu port ethernetowy i w sumie po ok. ~70 DI i
    ~70 DO - jakby zabraklo to dosc tanio (~90$ / 24 DI lub DO) mozna
    dokupic kolejne moduly :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-10-25 10:51:32
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracy podlogi ulegna zmianie w miare wykanczania podlogi deskami i tak
    > male roznice poszczegolnych temperatur zaczna sie zwiekszac, ale wreszcie

    Jakie deski bedziesz kładł? Też mam w planach podłogówke na w sumie 200m2.
    Ponad polowa na parterze. 10 cm styropianu. I nie wiem czy nie bede grzał
    ziemi zamiast podłogi. Planuje położyc deskę "barlinecką".
    Przy okazji czy taka deske kładzie sie jako podłoge pływajaca czy przykleja
    gdy mamy ogrzewanie podłogowe?

  • 5. Data: 2009-10-25 10:58:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Maksymowicz pisze:

    > Jakie deski bedziesz kładł? Też mam w planach podłogówke na w sumie 200m2.
    > Ponad polowa na parterze. 10 cm styropianu. I nie wiem czy nie bede grzał

    Mam nadzieję, że ten styropian to POD podłogówką, a nie nad? ;->

    > ziemi zamiast podłogi. Planuje położyc deskę "barlinecką".
    > Przy okazji czy taka deske kładzie sie jako podłoge pływajaca czy przykleja
    > gdy mamy ogrzewanie podłogowe?

    Można pływającą. Tylko trzeba dobrać właściwy (mało izolujący) podkład
    (no i nie wiem, czy każda deska barlinecka się nadaje - szukaj
    oznaczonych stosownym symbolem).

  • 6. Data: 2009-10-25 11:10:41
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Gratulki :-) Ja w ten piatek leje posadzki i po 3 tygodniach tez
    > zaczynam wygrzewanie, w tym roku jeszcze sie musze przeprowadzic wiec

    Nie za szybko?

    http://www.barlinek.com.pl/Wsparcie/najczesciej-zada
    wane-pytania/pytania-dotyczace-sposobu-montazu-podlo
    gi-bezklejowej

    Jeśli chcesz osuszać, to lepiej wypożycz urządzenie do osuszania a
    dopiero potem włącz podłogówkę. Uwięzisz mniej wilgoci POD rurkami.

    M.

  • 7. Data: 2009-10-25 11:44:11
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    wiadomości news:4ae42f44$1@news.home.net.pl...

    > Mam nadzieję, że ten styropian to POD podłogówką, a nie nad? ;->

    Nie, obok :-)))))))). Ale rozumiem fachofcy nie takie rzeczy potrafia zrobic
    :-))))))))))))).

    > Można pływającą. Tylko trzeba dobrać właściwy (mało izolujący) podkład
    > (no i nie wiem, czy każda deska barlinecka się nadaje - szukaj
    > oznaczonych stosownym symbolem).

    Podkład podobno najlepszy ze zwykłej tektury. Bo niby lepiej przewodzi niz
    pianka. Co do przyklejania. To tak wypowiada sie gosc z jakiejs ksiazeczki
    Barlinka ktora mi wreczył sprzedawca w sklepie. Stoi tam jak drut ze deske
    barlinecka trzeba przykleic bo wtedy nie pracuje itp.
    Zdaje sie ze wszedzi czytalem ze robi sie z niej podloge plywajaca. jeden ze
    znajomych fachowcow tez sie zdziwil slyszac o przyklejaniu.

    czy moze ktos moze mi podac jaki bedzie opor cieplny 10cm styropianu vs 15mm
    deski barlineckiej vs 10mm gresu. jak rozumiem porownujac te opory bede w
    stanie w przyblizeniu wyliczyc ile wiecej kasy wydam n agrzanie deski
    zamiast ceramiki. A sprawa jest powazna bo moja Pani bardzo kreci nosem na
    gres w salonie. Ja tez wolalbym drewno tylko waz mi zwija ze skapstwa w
    kieszeni. A zrodlo ogrzewania bede mial drogie prad i piec olejowy.

  • 8. Data: 2009-10-25 12:10:07
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Paź, 12:44, "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Podkład podobno najlepszy ze zwykłej tektury. Bo niby lepiej przewodzi niz
    > pianka. Co do przyklejania.

    Ja chce kleic.. Przeszukaj google - barlinek robil jakiestam testy na
    podlogowce przyklejanej do podloza i wszystko wyglada git :) Klejenie
    to przede wszystkim unikniecie efektu akustycznego jaki towarzyszy
    panelom, czy ogolnie podlogom plywajacym i jest najbardziej
    wkurzajacy :)

    > czy moze ktos moze mi podac jaki bedzie opor cieplny 10cm styropianu vs 15mm
    > deski barlineckiej vs 10mm gresu. jak rozumiem porownujac te opory bede w

    To wszystko zalezy jeszcze od rozstawu rurek. Ale przyjmujac np.
    rozstaw rurek 20cm, 10cm styro pod podloga i 1,5cm drewno VS 1cm
    ceramika, temperatura zasilania 40stC, temperatura na gorze -> 20st C,
    na dole 8st C (grunt), to:

    - 1,5cm drewna -> do gory 63,9W/m2, na dol 3,1W/m2
    - 1cm ceramiki -> do gory 86,1W/m2, na dol 2,9W/m2

    Jak widac roznice w stratach "w dol" sa praktycznie do pominiecia,
    jedynie przy projektowaniu grzejnika trzeba wziasc drewno pod uwage,
    bo przy drewnie opor jest wiekszy i wiekszy bedzie trzeba przyjac
    rozstaw rurek :)

    > stanie w przyblizeniu wyliczyc ile wiecej kasy wydam n agrzanie deski
    > zamiast ceramiki.

    Wydasz prawie dokladnie tyle samo (wiecej o obliczone 0,2W/m2 - moze
    troche wiecej bo jak rozstaw rurek przy drewnie bedzie wiekszy to i
    straty w dol beda wieksze - pozatym jeszcze w strefie przybrzegowej
    moze byc zimniej niz 8st :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-10-25 12:52:10
    Od: M <M...@w...pl>

    Piotr Maksymowicz pisze:

> [...]
    > gres w salonie. Ja tez wolalbym drewno tylko waz mi zwija ze skapstwa w
    > kieszeni. A zrodlo ogrzewania bede mial drogie prad i piec olejowy.

    Nie tyle zwiększasz bezpośrednio straty co zmniejszasz moc grzejnika (to
    tak, jakbyś okrył czymś tradycyjny grzejnik). Przez to twój grzejnik
    podłogowy musi być większy, więc (zależnie od szczegółów) może to
    spowodować większe straty np. na podłodze na gruncie lub nie.
    Dokładniejsza analiza wymagałaby znajomości szczegółów.

    M.

  • 10. Data: 2009-10-25 13:05:27
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    a.googlegroups.com...
> [...]

    troche wiecej bo jak rozstaw rurek przy drewnie bedzie wiekszy to i
    straty w dol beda wieksze - pozatym jeszcze w strefie przybrzegowej

    se ociepliłem fundamenty to moze tak nie spadnie na brzegach ;-)
    Czyli w tych warunkach stosunek ciepła idacego przez drewno vs styropian
    wynosi circa 21:1 a przez ceramikę 29:1. Czyli 5% vs 3% idzie w ziemie. Hmm
    to niewielka róznica.
    Co do klejenia mam jedna watpliwość. Miałem kiedys w mieszkaniu puszczone w
    wylewce rurki do kaloryferów. Parkiet w zimie pieknie sie rozsychał nad
    rurkami i tak po 1m w bok. Oczywiscie temp wody w rurkach byla o wiele
    wyzsza niz 40stC. Mimo to mam watpliwosci, ze taka przyklejona podłoga
    tez sie bedzie w zimie jak spadnie wilgotnosc i ogrzeje ja do 29 stC pieknie
    rozsychała.

    Efekty akustyczne to juz inna sprawa ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.