    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Date: Sun, 25 Oct 2009 05:10:07 -0700 (PDT)

    On 25 Paź, 12:44, "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Podkład podobno najlepszy ze zwykłej tektury. Bo niby lepiej przewodzi niz
    > pianka. Co do przyklejania.

    Ja chce kleic.. Przeszukaj google - barlinek robil jakiestam testy na
    podlogowce przyklejanej do podloza i wszystko wyglada git :) Klejenie
    to przede wszystkim unikniecie efektu akustycznego jaki towarzyszy
    panelom, czy ogolnie podlogom plywajacym i jest najbardziej
    wkurzajacy :)

    > czy moze ktos moze mi podac jaki bedzie opor cieplny 10cm styropianu vs 15mm
    > deski barlineckiej vs 10mm gresu. jak rozumiem porownujac te opory bede w

    To wszystko zalezy jeszcze od rozstawu rurek. Ale przyjmujac np.
    rozstaw rurek 20cm, 10cm styro pod podloga i 1,5cm drewno VS 1cm
    ceramika, temperatura zasilania 40stC, temperatura na gorze -> 20st C,
    na dole 8st C (grunt), to:

    - 1,5cm drewna -> do gory 63,9W/m2, na dol 3,1W/m2
    - 1cm ceramiki -> do gory 86,1W/m2, na dol 2,9W/m2

    Jak widac roznice w stratach "w dol" sa praktycznie do pominiecia,
    jedynie przy projektowaniu grzejnika trzeba wziasc drewno pod uwage,
    bo przy drewnie opor jest wiekszy i wiekszy bedzie trzeba przyjac
    rozstaw rurek :)

    > stanie w przyblizeniu wyliczyc ile wiecej kasy wydam n agrzanie deski
    > zamiast ceramiki.

    Wydasz prawie dokladnie tyle samo (wiecej o obliczone 0,2W/m2 - moze
    troche wiecej bo jak rozstaw rurek przy drewnie bedzie wiekszy to i
    straty w dol beda wieksze - pozatym jeszcze w strefie przybrzegowej
    moze byc zimniej niz 8st :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.