  • 141. Data: 2009-10-30 15:16:01
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzies, ktos, kiedys zdaje sie pisal (chyba przy poprzednim sezonie), ze
    na
    > tym polega antyzamrozeniowosc, ciagle krecenie woda.

    temat zdecydowanie dla osób niezamieszkałych, a domów z uruchomionym
    ogrzewaniem.Przecież to jasne, że sterwniki mają funkcję zabezpieczenia
    przed zamarznięciem nawet na wypadek wyłaczenia ogrzewania, ale nie
    zasilania energetycznego- bo wtedy wiadomo klapa.U mnie o ile pamietam to
    jest wartość +6C wody w instalacji i jednocześnie (-3 lub -5 C)na zewnątrz
    (mierzy to czujnik pogodówki) Tych zabezpieczeń nie mozna zmieniać w
    sterowniku Trimatic.Na szczęście... Pozdrawia~M

    http://www.youtube.com/watch?
    v=fybexD3uLo0&feature=PlayList&p=7B652817B2FF140E&pl
    aynext=1&playnext_from=PL
    &index=3

  • 142. Data: 2009-10-30 18:21:28
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Ja tez mam kreski ale to pewnie dla tego, ze nie podlaczylem czajnika CWU
    > zeby mi w priorytet nie wchodzil.
    Możliwe,że po wpięciu czujnika CWU pokaże...
    trudno.

    > Ten wybajerzony ekranik byl w starszej wersji kotla i jak zamawialem to
    > mialem nadzieje, ze uda mi sie jeszcze dostac MCR 24. Niestety mam MCR II,
    > ten sam co starszy tylko ograbiony z wyswietlacza. Dla mnie to w zasadzie
    > nie problem, bo sterownik podaje mi to wszystko, a nawet wiecej. Mimo to
    > lepiej podejsc do kotla i widziec co sie dzieje a nie jakies prymitywne
    > migajace symbole i wartosci po chwili. No coz to jest wlasnie postep.
    > Zupelnie jak z pieniadzem, slaby pieniadz wypiera lepszy. :-)
    Powiedzieli mi,że kocioł przez to jest tańszy;-)
    Ale te durnowate literki/cyferki kojarzą mi się z komputrami z lat 80 tych;)

  • 143. Data: 2009-10-30 18:25:03
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Dzięki temu sterownik kotła wie, kiedy spadła temperatura wody w
    > instalacji grzewczej, a nie tylko w kotłowni.
    > Dzięki temu kocioł nie będzie się tak często załączał i wyłączał, jeżeli
    > nie ma takiej potrzeby, kiedy podłoga jest jeszcze wystarczająco ciepła.
    Ja ustawiłem na 1min.I gra.

  • 144. Data: 2009-10-30 18:42:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Gdzies, ktos, kiedys zdaje sie pisal (chyba przy poprzednim sezonie), ze
    > na tym polega antyzamrozeniowosc, ciagle krecenie woda.

    W opisie jaki jest przy sterowniku wynika, ze pompa wlacza sie na 6 min. co
    godzine jak temp. na zewnatrz spadnie do 2C, jak temp. zasilania spadnie do
    10C, to kociol wlacza sie do momentu uzyskania temp. zasilania 15C. Pozniej
    znow co godzine na 6 min. Jak temp. na zewnatrz wzrosnie do 4C, funkcja
    antyzamrozeniowa nie jest realizowana.
    Tak jest w instrukcji i tego sie tzymam, ani slowa o kreceniu caly czas.

    Pozdro.. TK

  • 145. Data: 2009-10-30 18:55:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Powiedzieli mi,że kocioł przez to jest tańszy;-)

    Tanszy faktycznie chyba jest pare zlotych, gorzej, ze nie masz wyboru. :-)

    > Ale te durnowate literki/cyferki kojarzą mi się z komputrami z lat 80
    > tych;)

    Dokladnie cofneli sie w czasie. Choc jak patrze na inne porownywalne kotly,
    to tez dzis nie powalaja. Dokup sobie cos takiego:
    http://www.kabiro.pl/product_info.php/products_id/88
    0
    tylko bez sterowania dwoma obiegami jezeli Ci nie potrzebne. Zdaje sie, ze
    mozna dokupic sam ten klamot z wyswietlaczem. Bedziesz mial wyswietlane
    wszystko. Tu cena dotyczy automatyki dwuobiegowej.

    Pozdro.. TK

  • 146. Data: 2009-10-30 19:18:59
    Od: kkoowal <k...@v...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > No przynajmniej jeden co mnie rozumie :-) I wlasnie dlatego chce
    > podzielic chaupe na trzy osobne, oddzielnie sterowalne obiegi.
    >
    > Aaaa bym zapomnial - do buforka bedzie jeszcze prawdopodobnie podpiety
    > kominek z plaszczem :) Ale juz nic wiecej nie pisze bo jak dodam, ze
    > musialbym jeszcze dolozyc zawor termostatyczny to normalnie zostane
    > uznany za zmanierowanego milionera ;-)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Ja mam tak
    na 2 niezależne obiegi
    1 Podłoga (cały dół i łazienka na górze)
    2 Grzejniki

    Wszystko na rozdzielaczach z elektrozaworami sterowanymi czujnikami
    termostatycznymi Danfos. Wtórnie regulator pogodowy.

    3 termostaty na dole:
    - wiatrołap
    -łazienka
    -kuchnia salon (przestrzenie otwarte)

    4) termostaty na górze
    - 3 sypialnie łazienka

    + ustawiam niezależne temperaturę w każdym pomieszczeniu (działa u
    dziecka cieplej u mnie chłodniej w pustej sypialni tylko tylko) W
    Łazienkach cieplutko

    - to wszystko jest bezprzewodowo więc w całości jest 14 baterii paluszków

    kkoowal