  • 131. Data: 2009-10-30 01:07:38
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hccobn$c9j$1@news.dialog.net.pl...

    > To przy okazji: naciskając 3 krotnie plus masz temp. cwu?
    > Chyba,że masz wybajerzony ekranik;-)
    > Powinno być, mam tylko kreski i szkopuł, czy coś nie jest uwalone...

    Ja tez mam kreski ale to pewnie dla tego, ze nie podlaczylem czajnika CWU
    zeby mi w priorytet nie wchodzil.
    Ten wybajerzony ekranik byl w starszej wersji kotla i jak zamawialem to
    mialem nadzieje, ze uda mi sie jeszcze dostac MCR 24. Niestety mam MCR II,
    ten sam co starszy tylko ograbiony z wyswietlacza. Dla mnie to w zasadzie
    nie problem, bo sterownik podaje mi to wszystko, a nawet wiecej. Mimo to
    lepiej podejsc do kotla i widziec co sie dzieje a nie jakies prymitywne
    migajace symbole i wartosci po chwili. No coz to jest wlasnie postep.
    Zupelnie jak z pieniadzem, slaby pieniadz wypiera lepszy. :-)

    Pozdro.. TK

  • 132. Data: 2009-10-30 06:42:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > okresie

    > niz

    > oC

    > Kręci caly czas, bo ma rozprowadzać wodę

    W jakim celu rozprowadzac zimna wode, gdy na zewnatrz jest 9 stopni?

    > - tylko tak widzą to serwisanci,
    > których nieco też męczyłem pytaniami. A ustawiony (jeden z wielu
    > mozliwych)
    > progów wyłączania , bo tak poradzili by było ekonomiczne i skuteczne
    > zarazem.

    Ale juz nie dopytales o argumenty na poparcie ekonomicznosci i skutecznosci
    w tych warunkach?

    > Oczywiscie mozna obniżyć /podwyższyć progi wyłaczania pompy, ale
    > ekonomika
    > i dzialania się sprawdza od lat. Więc, po co ...ruszać ?

    A jak weryfikujesz to "sprawdzanie sie"?

  • 133. Data: 2009-10-30 08:40:20
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > W jakim celu rozprowadzac zimna wode, gdy na zewnatrz jest 9 stopni?

    o ile się domyślam(...) to piec sterowany pogodówką przy takiej
    temperaturze zewnętrzenej nie musi rozprowadzać zimnej wody,-

    > Ale juz nie dopytales o argumenty na poparcie ekonomicznosci i
    skutecznosci
    > w tych warunkach?

    > A jak weryfikujesz to "sprawdzanie sie"?
    oczywiście, że próbowalem manipulować na początku pracą pompy poprzez
    zwykłą ciekawość, może jakąś pazerność?.Nie dało to lepszych wyników, więc
    wróciłem do zaleceń serwisantów.. Niewykluczone jednak, że zarażony
    wnioskami z lektury Tych i innych wywodów- znowu sięgnę do obszernej
    instrukcji Sterowania i coś "pokręcę..?

  • 134. Data: 2009-10-30 09:01:23
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maniek4 <b...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze, nikt nic alarmujacego nie pisze a jedynie trzymamy sie
    > instrukcji dostarczonej ze sterownikiem, gdzie jak wol jest napisane o
    > wylaczonym ogrzewaniu i trybie antyzamrozeniowym. Wniosek taki, ze pompa
    nie
    > pracuje caly czas. To w skrocie. Kolejna sprawa jest taka, ze u Ciebie
    pompa
    > wylacza sie przy +10C na zewnatrz a u mnie nie.
    >
    > Pozdro.. TK
    Zgadza się, przy czym dyskurs jest prowadzony przez osoby w nieco innych
    sytuacjach(gdy widzę wpis o trybie antyzamrożeniowy)ja mieszkam i grzeję od
    lat, Ty zaś widzę -na razie jeszcze nie..
    Pozdrawia~M

  • 135. Data: 2009-10-30 10:06:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > o ile się domyślam(...) to piec sterowany pogodówką przy takiej
    > temperaturze zewnętrzenej nie musi rozprowadzać zimnej wody,-

    No przeciez sam napisales, ze niezaleznie od temperaury wody pompy zasuwaja
    przy 9 stopnach i ze to jest ok.

> [...]
    > wróciłem do zaleceń serwisantów.. Niewykluczone jednak, że zarażony
    > wnioskami z lektury Tych i innych wywodów- znowu sięgnę do obszernej

    Mnie bardzo ciekawi jaka teoria stoi za takim a nie innym ustawieniem, bo
    kto wie, moze czegos po prostu nie wiem.

  • 136. Data: 2009-10-30 10:12:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]

    > wróciłem do zaleceń serwisantów.. Niewykluczone jednak, że zarażony
    > wnioskami z lektury Tych i innych wywodów- znowu sięgnę do obszernej

    Pokrec, pokrec bo te pompy to bez sensu. Zjadaja tylko prad i halasuja, nic
    wiecej jak uklad nie grzeje.

    Pozdro.. TK

  • 137. Data: 2009-10-30 10:21:36
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > od
    > lat, Ty zaś widzę -na razie jeszcze nie..

    Nie mieszkam, ale to nie wiele zmienia. Sterownik po zakonczeniu grzania,
    czyli albo wylaczeniu na podstawie osiagnietej temperatury pomieszczenia,
    albo zrownania temp. powrotu i zasilania kotla ma wylaczyc pompy po
    ustawionym okresie wybiegu, dzis u mnie to 15 min. No i dochodzimy do
    sytuacji, kiedy kociol sie nie wlacza a pompy caly czas pracuja nie tylko w
    okresie wybiegu. Malo tego, ustawiam sterownik na tryb nie grzania,
    sterownik informuje o realizowanej funkcji antyzamrozeniowej a pompy dalej
    chodza caly czas. Jakby instrukcja byla nie od tego sterownika, choc
    wszystko inne wydaje sie grac jak talala. Zeby bylo weselej kociol w trybie
    antyzamrozeniowym ma wlaczac palnik do momentu osiagniecia temp. zasilania
    15C jezeli ta spadla ponizej 10. A tu temp. zasilania 25C a palnik na krotko
    co raz na 8%.

    Pozdro.. TK

  • 138. Data: 2009-10-30 10:36:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Mnie bardzo ciekawi jaka teoria stoi za takim a nie innym ustawieniem, bo
    > kto wie, moze czegos po prostu nie wiem.

    Zawsze sie czegos nie wie.
    Ja np. nie wiem dla czego od trzech dni nie ma rankow, bo w kolejne
    odkladane mial przyjechac serwisant. :-DDD
    Gdybym mieszkal to z lekka bym sie wk..., ale i tak waruje z rana na telefon
    chociaz mogl bym zajac sie czyms na dluzej.

    Pozdro.. TK

  • 139. Data: 2009-10-30 11:24:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Malo tego, ustawiam sterownik na tryb nie grzania, sterownik informuje o
    > realizowanej funkcji antyzamrozeniowej a pompy dalej chodza caly czas.

    Gdzies, ktos, kiedys zdaje sie pisal (chyba przy poprzednim sezonie), ze na
    tym polega antyzamrozeniowosc, ciagle krecenie woda.

  • 140. Data: 2009-10-30 13:17:30
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > W jakim celu rozprowadzac zimna wode, gdy na zewnatrz jest 9 stopni?

    Dzięki temu sterownik kotła wie, kiedy spadła temperatura wody w instalacji
    grzewczej, a nie tylko w kotłowni.
    Dzięki temu kocioł nie będzie się tak często załączał i wyłączał, jeżeli nie
    ma takiej potrzeby, kiedy podłoga jest jeszcze wystarczająco ciepła.