  • 11. Data: 2009-10-25 13:14:02
    Temat: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hc1hbl$rcr$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie tyle zwiększasz bezpośrednio straty co zmniejszasz moc grzejnika (to
    > tak, jakbyś okrył czymś tradycyjny grzejnik). Przez to twój grzejnik
    > podłogowy musi być większy, więc (zależnie od szczegółów) może to
    > spowodować większe straty np. na podłodze na gruncie lub nie.
    > Dokładniejsza analiza wymagałaby znajomości szczegółów.
    >
    > M.

    czyli zwiekszam opór podłogi vs opór ocieplenia. Czyli przy danej ilosci
    ciepła jaka otrzymam z pieca wiecej % pójdzie w glebę?
    Z fizyka nie mam wiele wspólnego ale cos tam w szkole sie lizneło i mam
    nadzieje, ze dobrze kombinuję.

  • 12. Data: 2009-10-25 13:50:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > wieczorem rozgrzalem podlogowke przez pare godzin. Ciekawostka, kociol
    > kondesacyjny, pare minut po uruchomieniu temp. spalin 20C. Szczerze
    > nie spodziewalem sie az tak niskiej temperatury. No ale do
    > podlogowki: temp. zasilania 30C, temp. pomieszczenia ok. 8C, kociol
    > 100% mocy. Po 2 - 3godzinach posadzka zaczela wykazywac oznaki
    > rozgrzewania. Przed wyjazdem kociol 34% mocy, temp. posadzki 11C,
    > temp. pomieszczenia bliska 11C, temp. zasilania 30C, temp. kotla 36C.
    > Odczuwalna temp. znacznie wyzsza niz ta sama uzyskiwana przy pomocy

    a pocvzytałes sobie jak sie uruchamia podłogówki?

    bo zasada jest taka ze sie podgrzewa stopniowo od ok 20 st zasilania.

    walenie pełnej mocy nie jest najlepszym pomysłem

  • 13. Data: 2009-10-25 16:41:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Maksymowicz wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie deski bedziesz kładł? Też mam w planach podłogówke na w sumie
    > 200m2. Ponad polowa na parterze. 10 cm styropianu. I nie wiem czy nie
    > bede grzał ziemi zamiast podłogi. Planuje położyc deskę "barlinecką".
    > Przy okazji czy taka deske kładzie sie jako podłoge pływajaca czy
    > przykleja gdy mamy ogrzewanie podłogowe?

    można kleić lub położyć ale na tekturze. ja mam na tekturze na razie w domu
    jest ciepło zgodnie z obliczeniami (nawet trochę cieplej niż wg obliczeń :)

  • 14. Data: 2009-10-25 19:31:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >- 1,5cm drewna -> do gory 63,9W/m2, na dol 3,1W/m2
    >- 1cm ceramiki -> do gory 86,1W/m2, na dol 2,9W/m2

    >Jak widac roznice w stratach "w dol" sa praktycznie do pominiecia,

    Ja przy 10cm mialem deficyt mocy, a przy 13 dopiero sie "zamykalem" na styk.
    Ostatecznie zmiescilem 14cm.

    >jedynie przy projektowaniu grzejnika trzeba wziasc drewno pod uwage,
    >bo przy drewnie opor jest wiekszy i wiekszy bedzie trzeba przyjac
    >rozstaw rurek :)

    Dziwnie Ci wyszlo, mi wyszlo dokladnie odwrotnie. Wiekszy opor - mniejszy
    rozstaw.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-10-25 19:35:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie deski bedziesz kładł? Też mam w planach podłogówke na w sumie 200m2.
    > Ponad polowa na parterze. 10 cm styropianu. I nie wiem czy nie bede grzał
    > ziemi zamiast podłogi. Planuje położyc deskę "barlinecką".

    Ja planuje lity lakierowany na gotowo Merbau 15mm. Cenowo to wychodzi bardzo
    podobnie do Barlinka. Aktualnie jest do kupienia za ok. 120zl/m^2 a to
    zawsze lite drewno do ew. cyklinowania.
    Te 10cm pod deske wydaje sie troche malo. Zawsze mozesz przykleic
    lamparkiet. To jest parkiet grubosci nawet 8mm.

    > Przy okazji czy taka deske kładzie sie jako podłoge pływajaca czy
    > przykleja gdy mamy ogrzewanie podłogowe?

    Raczej trzeba kleic.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-10-25 19:38:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > ciepła jaka otrzymam z pieca wiecej % pójdzie w glebę?
    > Z fizyka nie mam wiele wspólnego ale cos tam w szkole sie lizneło i mam

    Dobrze, dobrze.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-10-25 19:43:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > a pocvzytałes sobie jak sie uruchamia podłogówki?
    >
    > bo zasada jest taka ze sie podgrzewa stopniowo od ok 20 st zasilania.
    >
    > walenie pełnej mocy nie jest najlepszym pomysłem

    Pelna moc kotla to jedno a temp. zasilania to drugie o czym drogi Marku
    doskonale wiesz. Ustawilem najnizsza mozliwa temp. zasilania dla najbardziej
    plaskiej krzywej (nie wiem czemu krzywej, skoro ona jest prosta) i wynosi
    ona 30C. Na szybkiego nizszej nie znalazlem, a ta wydaje sie dosc bezpieczna
    dla suchej posadzki. Dzis mieszacz po kilkudziesieciu minutach "przymknal"
    sie do polowy i temp. zasilania nie przekraczala 30C, kotla 36C. Moc palnika
    spadla do 50% no i musialem wracac.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-10-25 19:57:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > kilkudziesieciu minutach "przymknal" sie do polowy i temp. zasilania
    > nie przekraczala 30C, kotla 36C. Moc palnika spadla do 50% no i

    wiem wiem :)

    "
    3.6. Rozruch ogrzewania pod?ogowego i uk?adanie wyk?adzin
    pod?ogowych.
    Okres wi?zania jastrychu cementowego wynosi 21÷28 dni, dopiero po tym
    okresie mo?na uruchomiae ogrzewanie.
    Uruchomienie instalacji wykonuje sie z pocz?tkow? temperatur? wody 20°C
    zwiekszan? ka?dego nastepnego dnia
    o 5°C a? do osi?gniecia wartooeci projektowanej.
    Po okresie rozruchu jastrych powinien zostaae odpowiednio wygrzany - min
    przez 4 dni przy wartooeci maksymalnej
    (zaprojektowanej) temperatury wody w celu usuniecia nadmiaru wilgoci.
    Wyk?adziny pod?ogowe powinny byae uk?adane przy temperaturze posadzki 18÷20°C
    po wykonaniu uruchomienia
    instalacji i wygrzaniu jastrychu. Nale?y zwróciae uwage na odpowiednie
    wykonanie fug przy wyk?adzinach ceramicznych
    (powinny pokrywaae sie ze szczelinami dylatacyjnymi).
    Wszelkie zaprawy, kleje powinny byae trwale elastyczne w temperaturze 55°C
    (posiadaae atesty producentów
    do stosowania w ogrzewaniu pod?ogowym)."

    no i pamiętaj że jak sie ma układac deskę typu barlinek to też sa pewne
    wymagania (opisane w poradniku na stornie firmy barlinek) acha przy
    projektowaniu podłgoi pod deskę trzeba pamiętać że temperatura pwierzchni
    desek nie może przekroczyć 26 st, to bardzo ogranicza maksymalną moc układu.

  • 19. Data: 2009-10-25 20:22:05
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

> [...]
    > minutach "przymknal" sie do polowy i temp. zasilania nie przekraczala
    > 30C, kotla 36C. Moc palnika spadla do 50% no i musialem wracac.

    Jaki to kocioł? Porządne mają funkcję suszenie podłogówki :)
    Przez ok tydzień codziennie trochę zwiększają temperaturę zasilania.
    Po osiągnięciu maksymalnej t. projektowej w ten sam sposób zmniejszają.

    pozdrawiam Piotr

  • 20. Data: 2009-10-25 20:26:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Maksymowicz pisze:

    > Nie, obok :-)))))))). Ale rozumiem fachofcy nie takie rzeczy potrafia zrobic
    > :-))))))))))))).

    Ano. Znajomej ułożyli styropian na smołowanej papie.

    Zgadnij, co się stało z tym styropianem po jakimś czasie...

    [ciach]

    > Podkład podobno najlepszy ze zwykłej tektury. Bo niby lepiej przewodzi niz
    > pianka. Co do przyklejania. To tak wypowiada sie gosc z jakiejs ksiazeczki

    Są też specjalne pianki na ogrzewanie podłogowe - takie niebieskie
    Arbitona (tylko trzeba uważać, czy aby na pewno dana rolka jest
    perforowana - zdarzyło się, że "zapomnieli").

    > Barlinka ktora mi wreczył sprzedawca w sklepie. Stoi tam jak drut ze deske
    > barlinecka trzeba przykleic bo wtedy nie pracuje itp.
    > Zdaje sie ze wszedzi czytalem ze robi sie z niej podloge plywajaca. jeden ze
    > znajomych fachowcow tez sie zdziwil slyszac o przyklejaniu.

    Możesz przykleić, jeśli koniecznie chcesz, ale ideą deski barlineckiej
    jest to, żeby nie było to konieczne (i wtedy zawsze możesz podłogę
    zdemontować na czas jakiegoś remontu albo jak ci to ogrzewanie nawali i
    trzeba będzie naprawiać).

> [...]
    > stanie w przyblizeniu wyliczyc ile wiecej kasy wydam n agrzanie deski
    > zamiast ceramiki. A sprawa jest powazna bo moja Pani bardzo kreci nosem na

    Drobna poprawka formalna: przewaga gresu nad deską w tym przypadku jest
    taka, że deska stanowi dużo lepszą izolację termiczną, niż ceramika.
    Plus gres przyklejany tymi cementowymi klejami nie dość, że mniej
    izoluje, to jeszcze dokłada się do magazynowania ciepła przez posadzkę,
    co przy niskotemperaturowym ogrzewaniu podłogowym będzie zaletą.

    > gres w salonie. Ja tez wolalbym drewno tylko waz mi zwija ze skapstwa w
    > kieszeni. A zrodlo ogrzewania bede mial drogie prad i piec olejowy.

    Grunt, żeby izolacja pomiędzy gruntem i zewnętrzem a ogrzewaniem
    podłogowym była dużo większa, niż pomiędzy ogrzewaniem a wnętrzem.
    Ogrzewanie podłogowe jest niskotemperaturowe, więc jakoś to będzie.