    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozgrzalem podlogowke.
    Date: Sun, 25 Oct 2009 20:57:42 +0100

    Maniek4 wrote:

    > Pelna moc kotla to jedno a temp. zasilania to drugie o czym drogi
    > Marku doskonale wiesz. Ustawilem najnizsza mozliwa temp. zasilania
    > dla najbardziej plaskiej krzywej (nie wiem czemu krzywej, skoro ona
    > jest prosta) i wynosi ona 30C. Na szybkiego nizszej nie znalazlem, a
    > ta wydaje sie dosc bezpieczna dla suchej posadzki. Dzis mieszacz po
    > kilkudziesieciu minutach "przymknal" sie do polowy i temp. zasilania
    > nie przekraczala 30C, kotla 36C. Moc palnika spadla do 50% no i
    > musialem wracac.

    wiem wiem :)

    "
    3.6. Rozruch ogrzewania pod?ogowego i uk?adanie wyk?adzin
    pod?ogowych.
    Okres wi?zania jastrychu cementowego wynosi 21÷28 dni, dopiero po tym
    okresie mo?na uruchomiae ogrzewanie.
    Uruchomienie instalacji wykonuje sie z pocz?tkow? temperatur? wody 20°C
    zwiekszan? ka?dego nastepnego dnia
    o 5°C a? do osi?gniecia wartooeci projektowanej.
    Po okresie rozruchu jastrych powinien zostaae odpowiednio wygrzany - min
    przez 4 dni przy wartooeci maksymalnej
    (zaprojektowanej) temperatury wody w celu usuniecia nadmiaru wilgoci.
    Wyk?adziny pod?ogowe powinny byae uk?adane przy temperaturze posadzki 18÷20°C
    po wykonaniu uruchomienia
    instalacji i wygrzaniu jastrychu. Nale?y zwróciae uwage na odpowiednie
    wykonanie fug przy wyk?adzinach ceramicznych
    (powinny pokrywaae sie ze szczelinami dylatacyjnymi).
    Wszelkie zaprawy, kleje powinny byae trwale elastyczne w temperaturze 55°C
    (posiadaae atesty producentów
    do stosowania w ogrzewaniu pod?ogowym)."

    no i pamiętaj że jak sie ma układac deskę typu barlinek to też sa pewne
    wymagania (opisane w poradniku na stornie firmy barlinek) acha przy
    projektowaniu podłgoi pod deskę trzeba pamiętać że temperatura pwierzchni
    desek nie może przekroczyć 26 st, to bardzo ogranicza maksymalną moc układu.