    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Rozmrazanie kolektora plaskiego - podejscie II.
    Date: Fri, 17 Dec 2010 13:45:02 -0800 (PST)

    On 17 Gru, 20:31, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > dzien, nieprzyjemnie wietrznie, obok kolektor prozniowy w stanie podobnym.
    > Na kolektorze lod przykryty lekko sniegiem. Po calodniowym swieceniu slonca
    > rezultat doswiadczenia, a wlasciwie brak rezultatu. Oba kolektory bez zmian.
    > Przy takich warunkach nie widze roznicy miedzy kolektorami plaskimi i
    > prozniowymi. Moja rada, olac te wszystkie wady i zalety i czekac do wiosny.
    > Dodam przy okazji, ze na miesiac grudzien to bodaj drugi albo i pierwszy
    > uzytkowo sloneczny dzien, wiec i tak to wszystko bez znaczenia jak i zaleta
    > mniejszych strat prozniowego bo i tak nie ma co grzac.

    Kurde a nie wyszloby czasem taniej i sensowniej przyklejenie jakims
    dobrym silikonem tudziez innym elastycznym, mrozoodpornym klejem -
    cienkiego kabla grzejnego bezposrednio do szyby (w przypadku
    plaskiego) lub owiniecie dookola rur (w przypadku rurowego) i tym
    rozmrazanie ? Ja wiem ze prad drogi ale tu chodzi o to zeby tylko
    lekko podgrzac ta szybe az tylko styk lod->szyba lekko popusci i
    calosc powinna wtedy zjechac. Kable grzejne to max paredziesiat lub
    set W, a zeby lod sie roztopil to wystarczyloby przeciez tylko na pare/
    nascie/dziesiat minut wlaczyc - niech nawet to zje jednorazowo .. 1kW -
    > w ciagu dnia kolektor przeciez powinien odzyskac znacznie wiecej?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.