  • 11. Data: 2009-06-27 21:03:22
    Temat: Re: Rura kanalizacyjna na środku ściany
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
    news:h23fh4$p6l$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > poczytaj sobie rzoporządzenie - będziesz wszystko wiedział :)

    W sumie to.. nie mogę znaleźć punktu że nie wolno dać poziomo.... ale może
    słabo szukam :)
    Ma być minimum 110 i nie wolno zmniejszać, wywiewka nie ma iść w kanał
    wentylacyjny a jak przechodzi rura w poziom należy dać po dwa kolana 45 aby
    nie tworzyć zatorów, co kilka kondygnacji ma być z dwóch kolanek zwalniacz
    prędkości itp itd...

    U mnie nic nie płynie, nie zmieniam punktu wywiewu dokładam tylko 140cm
    rurki

    pozdrawiam

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2009-06-27 21:10:55
    Od: agent73 <a...@g...pl>

    On Fri, 26 Jun 2009 22:15:59 +0200, "Irokez" <h...@o...pl> wrote:

    >Mogę puścić może jednak lekko w bok? w róg i spowrotem?

    Są specjalne zawory napowietrzające na końcówkę rury ktore
    przepuszczają powietrzę tylko w jedną stronę, ale parę osób się tu
    (albo na pl.misc.budowanie) skarżyło, że czasami potrafią
    "podśmierdywać". No i nie jestem pewnien, co na to przepisy...

    --
    A.

  • 13. Data: 2009-06-27 21:17:15
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "agent73" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (albo na pl.misc.budowanie) skarżyło, że czasami potrafią
    > "podśmierdywać". No i nie jestem pewnien, co na to przepisy...

    Wyczytałem że nie powinny być montowane zamiast wywiewki.
    Ale ponieważ mam normalną wywiewkę i tylko chcę rurę lekko bokiem puścić to
    chyba nie powinno robic problemu, no i nie mogę znaleźć że nie wolno poziomo
    rury dać.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2009-06-28 21:55:40
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > Ale ponieważ mam normalną wywiewkę i tylko chcę rurę lekko bokiem puścić
    > to chyba nie powinno robic problemu, no i nie mogę znaleźć że nie wolno

    dla własnego bezpieczeństwa daj te poziome odcinki ukosem w górę. Jeżeli nie
    znalazłeś że nie wolno to powinno być OK.
    A nie da się wykuć takiej bruzdy w ścianie żeby to wpuścić w tym pionie bez
    uciekania w bok i wracania ?
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2009-06-28 23:52:34
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A co jest w planach?
    >
    > Bo problemow nie ma (narazie), ale niezgodnosc z planami i przepisami jest.
    jechałem dzisiaj samochodem. Oczywiście szybciej niż można. A i tak prawie
    wszyscy mnie wyprzedzali. Co za różnica jakie przepisy się łamie. Ważne żeby nie
    dać się złapać. Tak już było jak kupił mieszkanie. A jak odziedziczył to zmarły
    ojciec to zrobił. I niech spadają wszyscy mundrusie od prawa na bambus.

  • 16. Data: 2009-06-29 06:53:37
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > nie znalazłeś że nie wolno to powinno być OK.
    > A nie da się wykuć takiej bruzdy w ścianie żeby to wpuścić w tym pionie

    Nie, cegła dziurawka a za nia kanały wentylacyjne (wentylacja i kominy od
    ogrzewaczy gazowych) z innych mieszkań niżej.
    Pójdę lekkim skosem

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2009-06-29 07:25:28
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    W zasadzie pion kanalizacyjny powinien wychodzić nad dachn całą średnicą np.
    100mm, do wyntylacji wystarczyłaby nawet rura 50mm. Problem w hipotetycznym
    wybuchu gazów - takie zwężenie mogłoby skutkować wyburzeniem ściany...

  • 18. Data: 2009-06-29 07:35:35
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > hipotetycznym
    > wybuchu gazów - takie zwężenie mogłoby skutkować wyburzeniem ściany...

    W/g przepisów to całą średnicą, jak mam 110 to 110 idzie do wentylacji
    mniej może być jak chcemy wentylować jakieś tam odnogi w kuchni na przykład.
    U mnie zakładając że 5 rodzin jednocześnie spuści wodę w kibelku nie
    ryzykuję przewężką bo może być problem (mimo że taka 50 byłaby idealna bo
    ide pionowo i ją chowam).

    Na innym forum dostałem info, że w poziomie może być, metan nie zalegnie bo
    jest zawsze spory ruch w takiej rurce. Byle nie szła w dół.
    O przewężce nikt sie nie wypowiadał.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2009-06-29 09:16:16
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > O przewężce nikt sie nie wypowiadał.

    I owszem - a nawet o zmianie na kanał o prostokątnym przekroju.

  • 20. Data: 2009-06-29 12:34:41
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Tak mniej-więcej kombinował ten dziadek, któremu zaczadziły się trzy
    wnuczki i żona. Teraz muszą go pilnować, żeby się nie powiesił w celi,
    dostanie 3-5 lat a i tak powiesi się jak wyjdzie albo przy pierwszej
    okazji. Otóż biedny ten człowiek postanowił oszczędzać ciepło i pozaklejał
    wszystkie otwory wentylacyjne w mieszkaniu, a następnie konsekwentnie nie
    wpuszczał kontrolerów ze spółdzielni. Działało to bezbłędnie przez wiele
    lat, aż przyszedł ten pechowy dzień, kiedy się zrobiłą przyducha i spaliny
    z piecyka cofnęły się do mieszkania. Efekt - tragedia rodzinna, cztery
    trupy, złamane życie wszystkich bliskich. Przez to, że Polak musi być
    zawsze mądrzejszy od wszystkich, nawet jeśli nie ma pojęcia, a może
    zwłaszcza wówczas

    T.