  • 1. Data: 2009-06-26 07:32:44
    Temat: oświetlenie led
    Od: Łukasz Rostalski <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl>

    Witam,
    co sądzicie o oświetleniu led do mieszkania. Zastanawiam się czy
    oświetlenie led jest już na tyle sprawne, że można przy nim komfortowo
    pracować. Proszę o porady, może jakieś linki, bo nie wiem co użyć w
    mieszkaniu do oświetlenia.

  • 2. Data: 2009-06-26 09:06:39
    Temat: Re: oświetlenie led
    Od: Silos <c...@g...com>

> [...]
    > oświetlenie led jest już na tyle sprawne, że można przy nim komfortowo
    > pracować. Proszę o porady, może jakieś linki, bo nie wiem co użyć w

    swieci kierunkowo, pokoju tym nie oswietlisz, najwyzej blat w kuchni
    albo szafe.

  • 3. Data: 2009-06-26 09:35:26
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Łukasz Rostalski" <"lukasz[cut]"@rostalski[wytnij].pl> napisał w
    wiadomości news:4a44799e$1@news.home.net.pl...
[...]

    Mały kąt świecenia diody powoduje punktowe oświetlenie. Można poradzić sobie
    z tym problemem poprzez zastosowanie soczewki lub zwierciadła
    rozpraszającego.

  • 4. Data: 2009-06-26 09:42:00
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    sobie
    > z tym problemem poprzez zastosowanie soczewki lub zwierciadła

    Jest jeszcze jedna możliwość - u szklarza zamówić wąskie paski szkła, które
    można ułożyć w dwie warstwy o prostopadłym ułożeniu względem siebie. Światło
    diody jest monochromatyczne, więc nie będzie rozszczepiane na kolory a
    jedynie rozpraszane. Wystarczy więc gustowna ramka na te paski, aby uzyskać
    rozproszenie światła. Gdyby podświetlić te paski diodami od dołu w kierunku
    sufitu, to rozproszenie byłoby jeszcze lepsze, a światło łagodne.

  • 5. Data: 2009-06-26 09:46:50
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    kierunku
    > sufitu, to rozproszenie byłoby jeszcze lepsze, a światło łagodne.

    Kolejne rozwiązanie - naciąć szkło (rowki) także uzyska się rozproszenie,
    Nacięcia (rowki) te mogą być wykonane na szkle (tworzywie) wygietym w łuk,
    lub na powierzchniach sferycznych. Spokojnie można rozpocząć produkcję lamp
    pokojowych do oświetlenia ogólnego jak też lam nabiurkowych i technicznych.

  • 6. Data: 2009-06-26 10:13:50
    Od: Silos <c...@g...com>

> [...]
    > pokojowych do oświetlenia ogólnego jak też lam nabiurkowych i technicznych.

    tylko czemu nikt tego nie robi ??

  • 7. Data: 2009-06-26 10:30:57
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Silos" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

> [...]
    lamp
    > pokojowych do oświetlenia ogólnego jak też lam nabiurkowych i

    Dyfuzory są od dawna stosowane - na odmianę LEDy w oswietleniu od niedawna -
    głównie w lampach samochodowych, choćby ze względu na to, ze LEDy są
    przyborami niskonapieciowymi.
    Takie oprawy i zasilanie LEDów mogłyby być niedrogie przy masowej produkcji.

  • 8. Data: 2009-06-26 11:08:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:

> [...]
    > siebie. Światło diody jest monochromatyczne, więc nie będzie
    > rozszczepiane na kolory a jedynie rozpraszane.

    geniuszu ty mój...

    a jaka długość fali ma światło koloru białego ciepłego :)

  • 9. Data: 2009-06-26 11:09:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:

> [...]
    > Spokojnie można rozpocząć produkcję lamp pokojowych do oświetlenia
    > ogólnego jak też lam nabiurkowych i technicznych.

    potem tylko wstawiamy tam tak z setkę albo dwie setki diod albo te specjalne
    diody Philipsa po 2000 zł sztuka i jazda.

  • 10. Data: 2009-06-26 11:30:06
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > potem tylko wstawiamy tam tak z setkę albo dwie setki diod albo te
    specjalne
    > diody Philipsa po 2000 zł sztuka i jazda.

    Hm, zapytano o techniczne rozwiązania, a na końcu zapytano dlaczego nie
    ma...