  • 1. Data: 2009-06-24 21:27:59
    Temat: Czujniki ruchu - oświetlenie w inteligętnym domu
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Czy ktoś z Was ma zainstalowaną instalację w domu, która zarządza
    oświetleniem w pomieszczeniach np. wchodzę do łazienki, piwnicy, pokoju
    i światło się zapala samo (oczywiście mogę je pobudzić samodzielnie
    przyciskiem) a gdy wyjdę to nie dalej niż za x min samo się wyłączy
    (zgodnie z oprogramowaniem).

    Co jeśli ktoś po prostu leży sobie czy siedzi, nie rusza się - czy wtedy
    światło zgaśnie?

    Jak to działa?

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 2. Data: 2009-06-24 23:47:50
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2009-06-24 23:27, Grzegorz Brycki pisze:

> [...]
    > (zgodnie z oprogramowaniem).
    >
    > Co jeśli ktoś po prostu leży sobie czy siedzi, nie rusza się - czy wtedy

    Mam takie u rodziców na korytarzach i działa to na zasadzie ruchu. jak
    się nie ruszysz to zgaśnie chyba że masz psa albo kota :) u rodziców
    pies odpala oświetlenie jak tylko wejdzie w strefę czujnika :)

  • 3. Data: 2009-06-25 13:06:05
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Chris pisze:

    > Mam takie u rodziców na korytarzach i działa to na zasadzie ruchu. jak
    > się nie ruszysz to zgaśnie chyba że masz psa albo kota :) u rodziców
    > pies odpala oświetlenie jak tylko wejdzie w strefę czujnika :)

    Hm no to w takim razie jest coś takiego jak "czujnik obecności?" ;-))

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 4. Data: 2009-06-25 14:10:03
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Grzegorz Brycki pisze:

    > Hm no to w takim razie jest coś takiego jak "czujnik obecności?" ;-))

    Czujnik ciepła :P Który wykryje nagłą zmianę temperatury, albo coś do
    podczerwieni, z bardziej skomplikowanych, czujnik wykrywający różnicę w
    gazach, albo czujniki nacisku. Możliwości jest dużo, lecz większość
    kosztuje.

  • 5. Data: 2009-06-25 19:31:55
    Od: "Ro" <r...@p...fm>

    i po co kombinować ... zwykła czujka PIR z przekaźnikiem
    bardziej toporna ... 30,00 obciążąlność kilkaset W
    miniaturowa z zewnętrznym układem optycznym do zabudowy ponad 100 ... było
    na grupie

    ustawiany próg czułości żeby słońce i koty nie włączały i time do
    wygaśnięcia, zmyślny elektryk wie że jak się zdejmie napięcie to poprzez
    reset układu spowoduje się zainicjowanie pierwszego procesu
    czyli stycznik ma być ZAWSZE w pozycji włączony a włączenie światła uzyskamy
    przez chwilowe wyłączenie obwodu zasilania

    proste tanie i skuteczne

    z droższych rozwiązań to czujka z centralki alarmowej któa realizuje fukkcje
    wykonawcze ale to są rozwiązania systemowy idące w K pln

    ale widziałem patentową lampe klatkową gdzie centralnie zamontowana jest
    czujka 360st ... troche drogawa była bo to jakieś nikle i kryształy ale
    napewno jest coś w oszczędniejszym wykonaniu bo w nowych blokach się to
    stosuje zamiast automatów schodowych

    Pozdro
    4all

  • 6. Data: 2009-06-26 06:41:51
    Temat: Re: Czujniki ruchu - o
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Ro pisze:
    > i po co kombinować ... zwykła czujka PIR z przekaźnikiem
    > bardziej toporna ... 30,00 obciążąlność kilkaset W
    > miniaturowa z zewnętrznym układem optycznym do zabudowy ponad 100 ... było
    > na grupie

    Kolego, ale ta czujka PIR nie wykrywa osoby która np siedzi i się nie rusza.

    Ps. Proszę, tnij cytaty, oraz odpisuj pod postem:

  • 7. Data: 2009-06-26 11:00:10
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Jun 25, 3:06 pm, Grzegorz Brycki <g...@o...pl> wrote:

    > Hm no to w takim razie jest coś takiego jak "czujnik obecności?" ;-))

    Jest. Połączenie czujnika ruchu i licznika przejść. Co prawda da się
    oszukać ale nie tak łatwo jak sam czujnik ruchu.
    Oczywiście całością steruje komputer, ale zwykły pecet (byle
    działający 24h) obsłuzy kilkaset pomieszczeń.

    --
    ZZ@private

  • 8. Data: 2009-07-04 15:31:31
    Od: "Ro" <r...@p...fm>

    jak się użyje aktywnej to działa wyśmienicie
    tak mam zrobione w ustronnym miejscu :)

    pasywna faktycznie denerwowała :/

    chociaż jak pod LED jest to podłaczone to ustawić większy time out ... dla
    niewprawnego użytkownika bezpieczniejsze bo nie jest prosto przełożyć
    wnętrze czujki a i sygnały wzwalające nie są takie same (prądowe lub
    napięciowe)
    różnica tych paru minut nie zaważy na rachunku a będzie wygodna ... dla
    żarowego czy halogenowego to faktycznie niekoniecznie ekonomiczne by wyszło

    można jeszcze kombinować jakieś kontaktrony ale to już nieco inwazyjne i
    gdzies te kable trzeba pochować

    tak sobie jeszcze pomyślałem ... a coś takiego jak w spłuczkach
    bezdotykowych
    jest tam emiter jak w bateriach zbliżeniowych ... i odbiornik, jak się
    zejdzie czy wyjdzie ew opuści klape to zadziała mechanizm spusstowy
    tanie to to nie jest ... widziałem to w wykonaniu Geberit'a w Merlinie
    Leroy'u
    spotyka się w toaletach publicznych (markety/stacje beznynowe, hotele) gdzie
    wymagane są odpowiednie warunki higieniczne

    Ro

  • 9. Data: 2009-07-05 14:46:04
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    ZbyszekZ pisze:

> [...]
    > Oczywiście całością steruje komputer, ale zwykły pecet (byle
    > działający 24h) obsłuzy kilkaset pomieszczeń.

    Noo to wygląda już sensownie. Czy są gotowe takie rozwiązanie,
    oczywiście nie idące w grupe K zł?

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 10. Data: 2009-07-06 09:07:31
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 5 July, 16:46, Grzegorz Brycki <g...@o...pl> wrote:

    > Noo to wygląda już sensownie. Czy są gotowe takie rozwiązanie,
    > oczywiście nie idące w grupe K zł?

    Hmmm, ta inteligĘcja to jednak kosztuje. Samo utrzymanie serwera to K
    zł rocznie (prąd+konserwacja), a inwestycja też jest liczona w K.
    Pecet działający 24/7 to jednak kosztuje troszkę więcej niż używane XT
    z allegro. Używanie go tylko do tego jest dosyć ekskluzywnym użyciem.
    Jak połączysz to z zarządzaniem obiegiem wody, alarmem, roletami,
    nawodnieniem ogrodu to będzie na pewno uzasadnione ekonomicznie. Jest
    grupie człowiek, które takie instalacje zestawia, bo to zawsze będzie
    projekt indywidualny.

    --
    ZZ@private