  • Data: 2019-06-27 11:13:44
    Temat: Re: Schładzanie podłogówki jako AC
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lisciasty pisze:

    > Bo masz chatę na wypasie. Moja wciąż dziurawa od góry.

    E tam, ani na wypasie, ani na wyczesie. W ogóle najlepiej termicznie
    jest latem w kurnej chacie z klepiskiem. U mnie izolacja podpodłogowa
    z tych zwyczajnych, więc i temperatury zwyczajne. Ogrzewanie podłogowe
    z pompą (w domu na gruncie) wymusza stosowanie wielkich rezystancji
    termicznych i sporych pojemności. Latem ta masa wisi sobie w oderwaniu
    od ziemi i nagrzewa się jak wszystko inne. Zapuszczenie tam obiegu
    chłodnej wody jest krokiem do przywróceniem stanu normalności, a nie
    namiastką klimatyzacji.

    --
    Jarek