eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŚciana szkieletowa między domem i garażem - co z wiatro- i paro izolacją? › Re: Ściana szkieletowa między domem i garażem - co z wiatro- i paro izolacją?
  • Data: 2016-07-30 07:25:04
    Temat: Re: Ściana szkieletowa między domem i garażem - co z wiatro- i paro izolacją?
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 23:39:49 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    szczelinie jest przewiew (w przypadku roznicy cisnien, czyli podczas wiatru), jesli
    jest przewiew to znaczy ze wywiewa ciepło.

    powierzchnia otworów (jeszcze sie nie spotkalem zeby ktokolwiek te otwory liczył czy
    dobierał) :-)

    > Tu do obejrzenia skutki braku wiatroizolacji pod styropianem:
    >
    > http://budujzdrewna.pl/archiwum/problemy-technologii
    /montaz-wiatroizolacji

    > Nie chcesz wiatroizolacji - zastosuj płytę Fermacell. Ona to zniesie.
    > Niemcy ją stosują.

    sam se zastosuj, ja juz wybudowałem :) A wlasnie -na jakim jestes etapie?

    Zatem podsumowujac:
    problemem wody pod elewacją nie jest dyfuzja lecz zwykle wnikanie z zewnątrz przez
    szczeliny w elewacji
    waitroizolacja nie leczy przyczyn lecz skutki, na dodatek będzie ona cała
    podziurawiona kołkami - to sie troche mija z celem.

    Rozwiazanie ze szczeliną:
    całosc ocieplenia zrobic za szczeliną i wiatroizolacją (czyli np druga welna od
    srodka budynku), przed nią tylko warstwe nosną do tynku, wtedy wywiewanie nie ma
    znaczenia.

    rozwiązania bez szczeliny:
    zwykle i typowe przyklejenie styropianu do poszycia - i zadbanie o szczelnosc
    osadzenia okien (zresztą zawsze trzeba bo niby czemu nie, to nie jest chirurgia
    mózgu)
    zastosowanie płyt farnel
    zastosowanie wiatroizolacji i wełny zamiast styropianu

    b.