  • 1. Data: 2016-07-26 23:49:41
    Temat: Ściana szkieletowa między domem i garażem - co z wiatro- i paro izolacją?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jest taka konstrukcja ściany między domem i nieogrzewanym garażem:

    wnętrze domu - płyta KG - płyta MFP - szkielet z 20 cm wełny - płyta MFP
    - płyta KG - zimny garaż

    Pytanie: jak rozmieścić wiatro- i paroizolację.
    Wiadomo, że paro idzie od wnętrza domu, ale co dać od strony garażu?
    Pozostałe ściany garażu będą miały oczywiście paroizolację od środka i
    wiatroizolację od zewnątrz. W ścianie będzie 10 cm wełny.

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-07-27 08:41:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 26 lipca 2016 23:49:41 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > Pozostałe ściany garażu będą miały oczywiście paroizolację od środka i
    > wiatroizolację od zewnątrz. W ścianie będzie 10 cm wełny.

    a zewnątrz to bedzie jakis styropian?

    b.

  • 3. Data: 2016-07-27 18:16:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-27 o 08:41, Budyń pisze:

    > a zewnątrz to bedzie jakis styropian?

    Jasne, że będzie. Z przejęcia zapomniałem napisać. Taki jestem
    podekscytowany, że piszę na grupę budowlaną...

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-07-27 19:40:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 27 lipca 2016 18:16:43 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Jasne, że będzie. Z przejęcia zapomniałem napisać. Taki jestem
    > podekscytowany, że piszę na grupę budowlaną...

    a no to po co wiatroizolacja?

    b.

  • 5. Data: 2016-07-27 20:53:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-27 o 19:40, Budyń pisze:
    (...)

    > a no to po co wiatroizolacja?

    Żeby wiatroizolować oczywiście.
    Zgodnie ze sztuką.

    --
    MN

  • 6. Data: 2016-07-27 22:47:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 27 lipca 2016 20:53:28 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > W dniu 2016-07-27 o 19:40, Budyń pisze:
    > (...)

    > Żeby wiatroizolować oczywiście.
    > Zgodnie ze sztuką.

    znaczy sie jakiego wiatru spodziewasz sie za 10cm warstwą styropianu? :-)
    Naczytales sie bzdur, bo sa powszechne, wiec nie dziwota.
    Wiatroizolacje daje sie gdy izolacja zewnetrzna jest welna bo ta jest rzeczywiscie
    wiatro przepuszczalna. Nie daj sie wrobic w tą wiatroizolacje i tym bardziej
    styropian ryflowany.
    Fabryki domow styropian kleją do poszycia - bo to jest rozwiazanie lepsze.
    Zobacz uklad warstw np tu http://julstar.eu/technologia/
    Bylem kiedys w podobnej fabryce i mialem kwit jakim klejem styropian kleją. Ale potem
    i tak zdecydowalem sie na klejenie pianką.

    Co do tematu - budynek w czesci cieplej ma miec te same warstwy na wszystkich
    scianach. Doklejony do tego garaz to juz inna bajka - i to trzeba przemyslec o
    nieogrzewane a osloniete drewno to proszenie sie o klopoty.

    b.

  • 7. Data: 2016-07-28 07:33:27
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-27 o 22:47, Budyń pisze:

> [...]
    > Bylem kiedys w podobnej fabryce i mialem kwit jakim klejem styropian kleją. Ale
    potem i tak zdecydowalem sie na klejenie pianką.

    Doskonale wiem, że są spory, jak łączyć ścianę domu szkieletowego ze
    styropianem. Wiele firm z lenistwa robi właśnie tak, jak w linku: walą
    styropian bezpośrednio na płytę wiórową. Badania z USA wykazały, że jest
    to fatalne rozwiązanie. Dyskutowaliśmy już kiedyś o tym. Wiem, że masz
    inne zdanie, ale nikt nie potrafił mnie przekonać do tego. Ciągle jestem
    otwarty na argumenty - niech jakieś padną.

    > Co do tematu - budynek w czesci cieplej ma miec te same warstwy na wszystkich
    scianach. Doklejony do tego garaz to juz inna bajka - i to trzeba przemyslec o
    nieogrzewane a osloniete drewno to proszenie sie o klopoty.

    Drewniane nieogrzewane garaże nie są przecież ewenementem. Czemu proszą
    się o kłopoty? Ten, o którym piszę ma mieć żółtą folię od środka i
    wiatroizolację od zewnątrz. Styropian w całym budynku będzie oddzielony
    odpowiednio wentylowanym rusztem. Wszystko zgodnie ze sztuką.

    --
    MN

  • 8. Data: 2016-07-28 08:37:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 07:33:27 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > inne zdanie, ale nikt nie potrafił mnie przekonać do tego. Ciągle jestem
    > otwarty na argumenty - niech jakieś padną.

    a argument biznesowy moze byc? zamawiasz dom w fabryce domow, potem stwierdzasz brak
    szczeliny - jesli szczelina jest absolutnie niezbedna to bez problemu w sądzie
    uzyskujesz obnizenie ceny za niepełnowartosciowy towar :-)))

    Ten nitka cale lata bredzil ze szczelina jest potrzebna ze wzgledu na dyfuzje pary
    poprzez przegrode, a potem zmienił nieco front i twierdzil ze woda wcieka z zewnątrz
    na krawedzi drzwi i okien i to wlasnie ta wode trzeba suszyc. Ostatnio twierdzi,
    dawalem kiedys link, ze juz nie trzeba tej szczeliny jesli okna sie zamontuje
    przyzwoicie.

    No i mielismy tu delikwenta który dał 20cm styro + szczeliny i zdziwil sie ze dom ma
    nieocieplony.

> [...]
    > wiatroizolację od zewnątrz. Styropian w całym budynku będzie oddzielony
    > odpowiednio wentylowanym rusztem. Wszystko zgodnie ze sztuką.

    nie mowie ze to nieprawidlowe, tylkoze sprawe trzeba przemyslec. Jaki jest kierunek
    przeplywu pary? Gdzie jest punkt rosy? To dziala inaczej niz w budynku ogrzewanym.

    b.

  • 9. Data: 2016-07-28 19:33:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-28 o 08:37, Budyń pisze:
> [...]
    brak szczeliny - jesli szczelina jest absolutnie niezbedna to bez problemu w sądzie
    uzyskujesz obnizenie ceny za niepełnowartosciowy towar :-)))

    Jeśli to jest jedyny argument - to słaby.
    Co to znaczy "absolutnie niezbędna"? Fundament też nie jest absolutnie
    niezbędny, albo drzwi wejściowe, albo rynny...
    Badania w USA wykazały, że płyta wiórowa pokryta styropianem - gnije.
    Zakazano takiego sposobu budowania domów w USA. W Polsce nie ma zasad -
    budują, jak chcą.

    Nitka zachowuje się tak, jakby ulegał naciskom lobby budowlanemu.
    Założył stowarzyszenie i wielu jego członków w dupie ma styropian. Kleją
    go niezgodnie ze sztuką i tyle.

    A po co jest ta szczelina? Po to, żeby szczątkowa wilgoć, która trafia
    do ściany od środka - miała szansę uciec. Styropian ryflowany dobrze tę
    ucieczkę wilgoci wspomaga. Ruszt drewniany - jeszcze lepiej.

    Nie rozumiem, czemu jesteś takim wrogiem tego rozwiązania.

    --
    MN

  • 10. Data: 2016-07-28 19:59:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 19:33:57 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Nie rozumiem, czemu jesteś takim wrogiem tego rozwiązania.

    bo w zasadzie uniemozliwia zrobienia przyzwoitego ocieplenia. Mozesz dac metr
    styropianu, ale jesli go zwentylujesz od spodu to znaczy ze wyprowdziles cieplo z
    budynku.

    jesli juz to zrob wiatroizlowacje i welne - zadnych szczelin :)

    b.