  • 11. Data: 2016-07-28 20:05:51
    Temat: Re: Ściana szkieletowa między domem i garażem - co z wiatro- i paro izolacją?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-28 o 19:59, Budyń pisze:

    > bo w zasadzie uniemozliwia zrobienia przyzwoitego ocieplenia. Mozesz dac metr
    styropianu, ale jesli go zwentylujesz od spodu to znaczy ze wyprowdziles cieplo z
    budynku.

    > jesli juz to zrob wiatroizlowacje i welne - zadnych szczelin :)

    Minimalna wentylacja pod styropianem nie wyprowadza ciepła. Przecież to
    wiesz, skoro znasz opracowania Nitki. Szczelina poniżej 500 mm2 na metr
    długości uznawana jest za niewpływającą na izolacyjność przegrody.

    --
    MN

  • 12. Data: 2016-07-28 21:16:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 20:05:49 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > wiesz, skoro znasz opracowania Nitki. Szczelina poniżej 500 mm2 na metr
    > długości uznawana jest za niewpływającą na izolacyjność przegrody.

    przy różnicy cisnien (wiatr) bedzie dmuchało i tyle.

    b.

  • 13. Data: 2016-07-28 23:38:21
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-28 o 21:16, Budyń pisze:

    styropianu, ale jesli go zwentylujesz od spodu to znaczy ze wyprowdziles cieplo z
    budynku.

    > przy różnicy cisnien (wiatr) bedzie dmuchało i tyle.

    Zima kazda szczelina daje sie we znaki. Ludziom z gniazdek wieje w
    domach murowanych z powodow blizej nieokreslonych. Robienie szczeliny to
    bezsens do kwadratu.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2016-07-29 20:42:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-28 o 23:38, Maniek4 pisze:

    > Zima kazda szczelina daje sie we znaki. Ludziom z gniazdek wieje w
    > domach murowanych z powodow blizej nieokreslonych. Robienie szczeliny to
    > bezsens do kwadratu.

    Ale masz jakieś wsparcie, czy tak tylko wyrażasz sobie opinię?

    --
    MN

  • 15. Data: 2016-07-29 22:40:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 20:42:38 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ale masz jakieś wsparcie, czy tak tylko wyrażasz sobie opinię?

    Przemysl sprawe obecnosci wiatroizolacji.
    Albo wiatroizolacja jest potrzebna albo nie. Jesli jest potrzebna to znaczy ze w
    szczelinie jest przewiew (w przypadku roznicy cisnien, czyli podczas wiatru), jesli
    jest przewiew to znaczy ze wywiewa ciepło.

    Zapewne w chwilach bezwietrzych ciepło nie ucieka, zgodnie z policzoną powierzchnia
    otworów (jeszcze sie nie spotkalem zeby ktokolwiek te otwory liczył czy dobierał) :-)

    b.

  • 16. Data: 2016-07-29 23:39:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-29 o 22:40, Budyń pisze:

> [...]
    otworów (jeszcze sie nie spotkalem zeby ktokolwiek te otwory liczył czy dobierał) :-)

    Tu do obejrzenia skutki braku wiatroizolacji pod styropianem:

    http://budujzdrewna.pl/archiwum/problemy-technologii
    /montaz-wiatroizolacji

    Nie chcesz wiatroizolacji - zastosuj płytę Fermacell. Ona to zniesie.
    Niemcy ją stosują.

    --
    MN

  • 17. Data: 2016-07-30 00:01:14
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-29 o 20:42, Marcin N pisze:

    > Ale masz jakieś wsparcie, czy tak tylko wyrażasz sobie opinię?

    A jakiego wsparcia oczekujesz?
    Nauczony doswiadczeniem innych wiem, ze szczelina w ociepleniu to
    idiotyczny pomysl. Na tej grupie przez lata przewinelo sie wiele takich
    tematow. Ludzi z problemami przez szczeliny w ociepleniu wlasnie.
    Dyskutowalismy tu o tym miesiacami. Ale Ty nie chcesz sluchac sedna bo
    masz wlasna koncepcje do ktorej nie pasuja Ci nasze opinie, wiec na sile
    probujesz wykazac, ze my sie nie znamy. Twoja sprawa co zrobisz. Nikomu
    nic do tego. Przemysl tylko co warta jest izolacja ze szczelina kiedy
    wieje wiatr. Cale cieplo z wnetrza bedzie wywiewane kazda szczelina.
    Wiatroizolacja wcale nie zalatwi sprawy. To tylko dziurkowana membrana,
    ktora nie jest szczelna.
    Robilem sam ocieplenie poddasza. Na calej polaci jest wiatroizolacja.
    Zanim ulozylem cala welne w nieulozonych jeszcze szczelinach wyraznie
    bylo czuc wiatr. Nic nie zastapi szczelnie ulozonego ocieplenia. Wiec
    rob jak chcesz. Twoja sprawa. Zycie pelne jest nowych doznan. Twoje moze
    byc ciekawe tylko juz odkryte, ale wolisz przekonac sie sam. Wiec zycze
    powodzenia w odkrywaniu odkrytego.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2016-07-30 00:05:00
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-29 o 23:39, Marcin N pisze:

> [...]
    /montaz-wiatroizolacji

    > Nie chcesz wiatroizolacji - zastosuj płytę Fermacell. Ona to zniesie.

    Przeciez nikt nie dyskutuje z potrzeba stosowania wiatroizolacji. Sedno
    to styropian przed szczelina. Ta szczelina bedzie wywiewane cieplo, wiec
    rownie dobrze zima moze go nie byc.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2016-07-30 07:25:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 23:39:49 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    /montaz-wiatroizolacji

    > Nie chcesz wiatroizolacji - zastosuj płytę Fermacell. Ona to zniesie.

    sam se zastosuj, ja juz wybudowałem :) A wlasnie -na jakim jestes etapie?

    Zatem podsumowujac:
    problemem wody pod elewacją nie jest dyfuzja lecz zwykle wnikanie z zewnątrz przez
    szczeliny w elewacji
    waitroizolacja nie leczy przyczyn lecz skutki, na dodatek będzie ona cała
    podziurawiona kołkami - to sie troche mija z celem.

    Rozwiazanie ze szczeliną:
    całosc ocieplenia zrobic za szczeliną i wiatroizolacją (czyli np druga welna od
    srodka budynku), przed nią tylko warstwe nosną do tynku, wtedy wywiewanie nie ma
    znaczenia.

    rozwiązania bez szczeliny:
    zwykle i typowe przyklejenie styropianu do poszycia - i zadbanie o szczelnosc
    osadzenia okien (zresztą zawsze trzeba bo niby czemu nie, to nie jest chirurgia
    mózgu)
    zastosowanie płyt farnel
    zastosowanie wiatroizolacji i wełny zamiast styropianu

    b.

  • 20. Data: 2016-07-30 08:53:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-30 o 00:01, Maniek4 pisze:

> [...]
    > rob jak chcesz. Twoja sprawa. Zycie pelne jest nowych doznan. Twoje moze
    > byc ciekawe tylko juz odkryte, ale wolisz przekonac sie sam. Wiec zycze

    Sorry, ale jedynym Twoim argumentem jest to, że gdy jest dziura, to
    wieje. Nic w tym odkrywczego. Argument, że wiało Ci przy układaniu wełny
    przy ocieplaniu poddasza - marny: przecież strop nad poddaszem musi być
    wentylowany, musi tam wiać.

    W USA przebadano setki tysięcy domów pod kątem poprawności styku
    styropian - pozostałe warstwy. Wyszło, że musi być szczelina, która da
    szansę na przewietrzenie tego miejsca.

    Podano też dokładnie, jakie duże muszą być te szczeliny, żeby styropian
    BYŁ WARSTWĄ IZOLACYJNĄ a nie tylko podkładem pod tynk. Nie zapominajcie,
    że powietrze jest świetnym izolatorem - lepszym od wełny i styropianu.
    Pod jednym warunkiem: powietrze ma być (prawie) nieruchome.

    --
    MN