  • 51. Data: 2016-08-05 01:24:17
    Temat: Re: Ściana szkieletowa między domem i garażem - co z wiatro- i paro izolacją?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 00:40:21 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Prawdopodobnie nie wszyscy tak maja.

    No jak - nawet jak ktos piwnic nie robi to przeciez ma sciane fundamentowa
    ocieplona minimum metr pod ziemie. To skad i gdzie te szczeliny, przez ktore
    moze nam wwiewac zimny wiaterek?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2016-08-05 11:09:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-08-05 o 01:24, Adam Sz. pisze:

    > No jak - nawet jak ktos piwnic nie robi to przeciez ma sciane fundamentowa
    > ocieplona minimum metr pod ziemie.

    A wystarczy przemurowac pierwsza warstwe czyms cieplym...

    > To skad i gdzie te szczeliny, przez ktore
    > moze nam wwiewac zimny wiaterek?

    Napisalem przeciez wyzej. Prawdopodobnie od gory. Poza tym mnie nie
    pytaj, bo mi nie wieje. Miedzy innymi Kikiego trzeba bylo pytac jak tu
    jeszcze pisal.

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2016-08-05 11:40:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 11:09:56 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Napisalem przeciez wyzej. Prawdopodobnie od gory. Poza tym mnie nie
    > pytaj, bo mi nie wieje. Miedzy innymi Kikiego trzeba bylo pytac jak tu
    > jeszcze pisal.

    Z wentylacja grawitacyjna jest to mozliwe - w domu panuje podcisnienie wiec
    powietrze wciska sie kazda mozliwa szpara. W domu z wentylacja mechaniczna
    panuje zwykle rownowaga lub lekkie nadcisnienie (ja ustawilem bodaj 5% wiecej
    nawiewu niz wywiewu zeby otwieranie drzwi kominka nie powodowalo zaciagania
    dymu do wnetrza domu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2016-08-05 11:51:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 11:40:47 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Z wentylacja grawitacyjna jest to mozliwe - w domu panuje podcisnienie wiec
    > powietrze wciska sie kazda mozliwa szpara. W domu z wentylacja mechaniczna
    > panuje zwykle rownowaga lub lekkie nadcisnienie .

    i ciepło ucieka każda możliwą szparą;)

  • 55. Data: 2016-08-05 12:10:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 11:51:49 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > i ciepło ucieka każda możliwą szparą;)

    o to chodzi - niewazne nad- czy podcisnienie -tyle samo ciepła ucieka.

    b.

  • 56. Data: 2016-08-05 12:13:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-05 o 11:40, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > nawiewu niz wywiewu zeby otwieranie drzwi kominka nie powodowalo zaciagania

    Moja centrala w tym celu ma specjalny program :P

    --
    Pete

  • 57. Data: 2016-08-06 01:10:09
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    > nawiewu niz wywiewu zeby otwieranie drzwi kominka nie powodowalo zaciagania

    Teoretycznie nie wieje. Praktycznie nie sadze zeby nadcisnienie
    kompensowalo wplyw wiatru budowli z bledami.

    Pozdro.. TK