  • 41. Data: 2016-07-31 20:19:37
    Temat: Re: Ściana szkieletowa między domem i garażem - co z wiatro- i paro izolacją?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 13:26, Budyń pisze:

    > to?
    > http://i.imgur.com/6uatYAX.jpg
    >
    > te otwory na listwie startowej są styropianem przytkane, od dołu tez szczelnie, co
    mi tu nie halo

    Ale po prawej widać rurkę, która doprowadza powietrze. Około 5-6 mm
    średnicy.

    --
    MN

  • 42. Data: 2016-07-31 21:02:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 31 lipca 2016 20:19:33 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ale po prawej widać rurkę, która doprowadza powietrze. Około 5-6 mm
    > średnicy.

    ona ma wiecej, z 20. Gesto sie daje takich? Bo w tych wszystkich naukach było o
    listwie startowej - listwy sie nie da to jakies otwory, zaproszenie dla myszy chyba
    :)
    Masz inne przyklady realizacji?

    b.

  • 43. Data: 2016-07-31 21:17:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-31 o 21:02, Budyń pisze:

> [...]
    listwie startowej - listwy sie nie da to jakies otwory, zaproszenie dla myszy chyba

    Z listwami startowymi jest taki problem, że żadna nie spełnia
    standardów. Nitka chętnie opowiada, że należy je stosować, ale na
    pytania, gdzie kupić taką, która spełnia standardy - nigdy nie odpowiada.
    Gdybym dysponował jakimś opracowaniem naukowym, które mówi, że nie
    trzeba wentylować a wystarczy zrobić stelaż pod styropian - chętnie tak
    właśnie bym zrobił. W końcu na rozum to taka 2-centrymentrowa szczelina
    wentylowana tylko od góry - też daje jakąś szansę na ucieczkę wilgoci.

    --
    MN

  • 44. Data: 2016-07-31 22:55:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-07-31 21:17, Marcin N wrote:
    > [...]
    > Gdybym dysponował jakimś opracowaniem naukowym, które mówi, że nie
    > trzeba wentylować a wystarczy zrobić stelaż pod styropian - chętnie tak
    > właśnie bym zrobił. [...]

    A to nie jest przypadkiem tak, że wnioski z takich opracowań silnie
    zależą od tego kto wyłożył kasę na badania ;-)

    Piotrek

  • 45. Data: 2016-08-01 09:15:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 31 lipca 2016 21:17:31 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > właśnie bym zrobił. W końcu na rozum to taka 2-centrymentrowa szczelina
    > wentylowana tylko od góry - też daje jakąś szansę na ucieczkę wilgoci.

    jesli chodzi o pare z dyfuzji to tego problemu nie ma w ogóle. A jesli ma sie nalewac
    przez szczeliny to zywa woda spłynie na dno i powinna miec mozliwosc odpłynąć. Tymi
    rurkami nie odpłynie. Trzeba liczyc ze ona tam bedzie sobie odparowywac i trudno
    powiedziec jak długo.
    Jakis wymyslny układ wlotu trzeba wykombinowac np dwie listwy startowe jedna nad
    drugą w odleglosci 1mm, ta nizsza wgłąb az do wiatroizolacji, a wyższa typowa jak na
    rysunku który tu był.

    b.

  • 46. Data: 2016-08-01 19:58:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-08-01 o 09:15, Budyń pisze:

> [...]
    drugą w odleglosci 1mm, ta nizsza wgłąb az do wiatroizolacji, a wyższa typowa jak na

    Tak sobie myślę, że coraz bardziej skłaniam się ku wełnie elewacyjnej
    zamiast styropianu.
    Czy taka wełna wymaga podkładu z wiatroizolacji na płycie MFP? Płyta MFP
    klasyczna - nie na pióro-wpust.

    No i kolejny problem: jak uszczelnić okna od zewnątrz. Firma proponuje
    membrany wywijany na zewnątrz, które chronią piankę montażową, ale na to
    i tak przyjdzie wełna/styropian z listwą zakończoną uszczelką. Pytanie,
    czy nie szkoda pieniędzy na tę dodatkową membranę (a kroją jak za zboże)

    --
    MN

  • 47. Data: 2016-08-01 21:22:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 sierpnia 2016 19:58:57 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    rysunku który tu był.

    > Tak sobie myślę, że coraz bardziej skłaniam się ku wełnie elewacyjnej

    :-)

    > Czy taka wełna wymaga podkładu z wiatroizolacji na płycie MFP? Płyta MFP
    > klasyczna - nie na pióro-wpust.

    raczej tak - wełna jest przewiewna, trzeba odciąc mozliwosc przedmuchów.
    No i ta woda co wejdzie ma zostac w wełnie i w niej wysychac a nie isc w drewno.

    > No i kolejny problem: jak uszczelnić okna od zewnątrz.

    ja dałem spory zakład zewnetrznego styropianu na rame a miedzy styro a rame wcisnąłem
    silikon. A po zrobieniu tynków dam jeszcze raz jakis akryl w narożnik.

    >Firma proponuje
    > membrany wywijany na zewnątrz, które chronią piankę montażową, ale na to
    > i tak przyjdzie wełna/styropian z listwą zakończoną uszczelką.

    nigdy nie zrozumialem o co chodzi w tych uszczelkach , tasmach itp :)

    b.

  • 48. Data: 2016-08-04 16:13:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 13:31:32 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Przez mikrosklopijne szpary właśnie.
    > Taki urok poroszajsu.

    Raczej niepoprawnego klejenia styro - na placki, zamiast na ramki.
    Material sciany ma marginalne znaczenie.

    W praktyce to ja nie wiem skad ludziom tam wieje - styropian na caledlugosci
    mojego domu jest zaglebiony w ziemi. Nawet jakbym mial styro klejony na
    placki to nie wiem skad mialoby wleciec tam powietrze - to wszystko jest
    przeciez zasypane ziemia, a cokol (u mnie sciana piwniczna) jest polaczony
    ze styropianem parteru szczelnie - dodatkowa warstwa siatki, kleju, na to
    tynki etc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2016-08-04 16:17:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 lipca 2016 10:44:02 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a tak w ogóle - gdzie przewidujesz wloty powietrza w szczeline? Bo u mnie jest tak:
    > sciana fundamentowa przechodzi w płytę osb konstrukcji sciany. Na fundament dałem
    10cm styropianu. Na osb 20cm. Nie ma miejsca gdzie mozna by dac listwe startową.
    > Chyba ze szczelina bedzie juz pod styro na fundamencie - ale przeciez on jest
    zasypany, to tylko pozwoli na spłyniecie wody ze scian w dół ale niczego nie bedzie
    wentylowac bo brak wlotu powietrza.

    O tototo, wlasnie o tym samym w poprzednim poscie napisalem.
    Jakby sie przejsc dookola mojego domu to nie ma miejsca, gdzie widac
    poczatek styropianu. Nie uzywalem nawet zadnej listwy startowej - po prostu
    pierwsza warstwa (zasypana gleboko pod ziemia) ma solidna, ciagla warstwe
    kleju od spodu. Ktoredy by tam mialo powietrze wpadac?

    A od gory przeciez jest wylany wieniec wiec cala warstwa ostatniego rzedu
    porothermow jest dokladnie zalana betonem (wieniec ma szerokosc porothermu
    czyli 25cm).

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2016-08-05 00:40:22
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-08-04 o 16:13, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > ze styropianem parteru szczelnie - dodatkowa warstwa siatki, kleju, na to

    Prawdopodobnie nie wszyscy tak maja. Druga mozliwosc to nieprawidlowe
    polaczenie ocieplenia dachu z ociepleniem sciany i konsekwencje
    murowania Porothermu na walki zamiast pelnej szerokosci zaprawy.

    Pozdro.. TK