  • 21. Data: 2016-07-30 08:54:37
    Temat: Re: Ściana szkieletowa między domem i garażem - co z wiatro- i paro izolacją?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-30 o 00:05, Maniek4 pisze:
    > W dniu 2016-07-29 o 23:39, Marcin N pisze:

    > Przeciez nikt nie dyskutuje z potrzeba stosowania wiatroizolacji. Sedno
    > to styropian przed szczelina. Ta szczelina bedzie wywiewane cieplo, wiec
    > rownie dobrze zima moze go nie byc.

    Budyń podważa potrzebę stosowania wiatroizolacji. Zresztą wiele firm tak
    buduje: styropian bezpośrednio do poszycia bez wiatroizolacji.

    --
    MN

  • 22. Data: 2016-07-30 09:05:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 08:54:34 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Budyń podważa potrzebę stosowania wiatroizolacji.

    to nieprecyzyjne :) Ja podwazam sensownosc robienie szczeliny - jesli ktos juz
    szczeline robi to wiatroizolacja musi być, jesli ktos ociepla wełną bez szczeliny,
    albo jakims siddingiem to też wiatroizolacja musi być.

    b.

  • 23. Data: 2016-07-30 09:05:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-30 o 07:25, Budyń pisze:

    > Zatem podsumowujac:
    > problemem wody pod elewacją nie jest dyfuzja lecz zwykle wnikanie z zewnątrz przez
    szczeliny w elewacji
    > waitroizolacja nie leczy przyczyn lecz skutki, na dodatek będzie ona cała
    podziurawiona kołkami - to sie troche mija z celem.

    Podziurawienie kołkami nie grozi: wiatroizolacja będzie dociśnięta do
    płyty poszycia deskami 50x25mm, do których będzie przykołkowany
    styropian. Tu przykładowe zdjęcie:

    http://i.imgur.com/6uatYAX.jpg

    > Rozwiazanie ze szczeliną:
    > całosc ocieplenia zrobic za szczeliną i wiatroizolacją (czyli np druga welna od
    srodka budynku), przed nią tylko warstwe nosną do tynku, wtedy wywiewanie nie ma
    znaczenia.

    > rozwiązania bez szczeliny:
    > zwykle i typowe przyklejenie styropianu do poszycia - i zadbanie o szczelnosc
    osadzenia okien (zresztą zawsze trzeba bo niby czemu nie, to nie jest chirurgia
    mózgu)

    To "zadbanie o szczelność" oczywiście bardzo fajne, ale w praktyce
    lepiej nie zakładać, że uzyska się idealną szczelność wokół okien.
    Lepiej założyć, że jeśli szczelności nie będzie - dom i tak to wytrzyma.

    > zastosowanie płyt farnel
    > zastosowanie wiatroizolacji i wełny zamiast styropianu

    Oba rozwiązania są poprawne, ale niestety wyraźnie droższe.

    --
    MN

  • 24. Data: 2016-07-30 09:11:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 08:53:28 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > W USA przebadano setki tysięcy domów pod kątem poprawności styku
    > styropian - pozostałe warstwy. Wyszło, że musi być szczelina, która da
    > szansę na przewietrzenie tego miejsca.

    Zaufaj więc amerykańskim naukowcom i rób szczelinę.
    Wg mnie nie ma co dalej dyskutować bo decyzje już podjęłaś i czekasz tylko na
    poparcie że jest ona słuszna.
    Dużo nie ryzykujesz- minimalnie wyższe rachunki za ogrzewanie.

  • 25. Data: 2016-07-30 09:29:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-30 o 09:11, Kris pisze:

> [...]
    poparcie że jest ona słuszna.
    > Dużo nie ryzykujesz- minimalnie wyższe rachunki za ogrzewanie.

    Tak, co do szczeliny decyzję podjąłem. Jednak ten wątek powstał z innego
    powodu: co ze ścianą na styku garażu i domu.

    Jest tak: od domu żółta folia, konstrukcja z wełną, płyty MFP i...?
    Nie wiem, czy wiatroizolacja, czy kolejna żółta folia. Rozum się burzy
    przeciwko folii, bo ściana mi skiśnie, ale pozostałe ściany garażu
    (nieprzylegające do domu) będą miały żółtą folię "od środka".

    A może nic tu nie dać od strony garażu i od razu na płytę MFP montować
    karton-gips?
    Muszę dopytać fachowca jakiegoś...

    --
    MN

  • 26. Data: 2016-07-30 09:46:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 09:29:04 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Tak, co do szczeliny decyzję podjąłem.

    policz w skali 50lat - ile wiecej wydasz teraz na welne a ile na ogrzewanie calymi
    latami.

    > Jest tak: od domu żółta folia, konstrukcja z wełną, płyty MFP i...?
    > Nie wiem, czy wiatroizolacja, czy kolejna żółta folia.

    nooooo nie :-) Znaczy sie tam akurat woda sie nie dostanie gdzies od nieszczelnych
    obróbek blacharskich? No chyba ze dach jest jeden nad caloscią. Ten garaz to
    przbudówka?
    Warstwy maja byc dokladnie takie jak w scianie zewnetrznej.

    > Muszę dopytać fachowca jakiegoś...

    a mianowicie skad go weźmiesz? Z fabryki domów którym nie wierzysz? Z ameryki którzy
    budują jednak nieco inaczej?

    b.

  • 27. Data: 2016-07-30 09:52:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-30 o 09:46, Budyń pisze:

    > a mianowicie skad go weźmiesz? Z fabryki domów którym nie wierzysz? Z ameryki
    którzy budują jednak nieco inaczej?

    Jak by to zbudowali w Ameryce?

    --
    MN

  • 28. Data: 2016-07-30 10:17:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-30 o 08:53, Marcin N pisze:

    > Sorry, ale jedynym Twoim argumentem jest to, że gdy jest dziura, to
    > wieje. Nic w tym odkrywczego.

    A Ty chcesz sobie zrobic ja sam i to jest odkrywcze. Mimo nieodkrywczego
    argumentu przekonujesz, ze u Ciebie nie bedzie wialo, czy jak? Inaczej
    jaki to ma sens?

    > Argument, że wiało Ci przy układaniu wełny
    > przy ocieplaniu poddasza - marny: przecież strop nad poddaszem musi być
    > wentylowany, musi tam wiać.

    Pod wiatroizolacja co dowodzi, ze nie jest szczelna jak zwykla folia.
    Ty chcesz zrobic szczeline i trzymac w niej powietrze. Przyjdzie wiatr i
    elegancko to powietrze od dolu do gory wywieje. Dokladnie tak jakby tego
    styropianu nie bylo.

    > W USA przebadano setki tysięcy domów pod kątem poprawności styku
    > styropian - pozostałe warstwy. Wyszło, że musi być szczelina, która da
    > szansę na przewietrzenie tego miejsca.

    No to po jaka cholercie upierasz sie na ten styropian? Zrob jak nalezy
    szczelnie welna i masz problem z glowy.

    > Podano też dokładnie, jakie duże muszą być te szczeliny, żeby styropian
    > BYŁ WARSTWĄ IZOLACYJNĄ a nie tylko podkładem pod tynk.

    Zaloze sie, ze podczas wietrznej pogody tez?

    > Nie zapominajcie,
    > że powietrze jest świetnym izolatorem - lepszym od wełny i styropianu.

    A to ciekawostka. Twoim zdaniem co jest izolatorem w styropianie i welnie?

    > Pod jednym warunkiem: powietrze ma być (prawie) nieruchome.

    :-))

  • 29. Data: 2016-07-30 10:26:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 10:17:25 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No to po jaka cholercie upierasz sie na ten styropian? Zrob jak nalezy
    > szczelnie welna i masz problem z glowy.
    De drewniane domy to masa kłopotów jak widać.
    Dla hobbystów
    Zalet specjalnych nie widzę a kłopoty możliwe na każdym kroku.

  • 30. Data: 2016-07-30 10:27:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 10:17:25 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Pod wiatroizolacja co dowodzi, ze nie jest szczelna jak zwykla folia.

    ona jest otwarta dyfuzyjnie, ale na wiatr, przy typowej różnicy cisnien powinna byc
    szczelna. U mnie w podobnej do twojej sytuacji jak wyczuwałem jakies przedmuchy to
    zawsze okazało sie ze szczelina przy krokwii była.
    Wiec jesli ją da to do budynku mu nie nadmucha - tylko wywieje ciepło ze szczeliny.
    Co na jedno wyjdzie :)

    b.