    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sciany z SILKI 24
    Date: Tue, 15 Oct 2013 14:19:36 +0200

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:b1077ed0-8478-4648-be73-7fbddbb8507d@go
    oglegroups.com...

    > A może być tak że niesie się poprzez podłogę.

    Możliwe, ale napisałeś że możesz zlokalizować źródło dźwięku więc to
    sugerowało że przez ścianę.

    > Ja widziałem jak jest budowana ta ściana, tam na prawdę nie mam pustych
    > niezabetonowanych przestrzeni. Natomiast w ścianę są bruzdy tam ułożone są
    > instalacje wodne.
    > Czy może mieć to jakiś związek?

    To zależy jak głębokie są te bruzdy :-)
    Jeśli to najpopularniejsza silka to ma w środku dwa otwory, więc nawet
    kilkucentymetrowe bruzdy zrobione z obu stron powodują dziury na wylot.

    > Jest to na prawdę mało komfortowe zwłaszcza ze jest to niby nowoczesna
    > konstrukcja

    W Gliwicach (a podejrzewam że w innych miastach też) są bloki gdzie nie
    trzeba włączać dźwięku w telewizorze - wystarczy nastawić ten sam kanał co
    sąsiad. Wieczorem przy wyłączanym telewizorze słychać normalne rozmowy - nie
    krzyki i kłótnie ale normalne rozmowy.

    W nowym budownictwie ściany działowe buduje się z silki właśnie po to by
    tego uniknąć. Ja bym jednak sprawdził czy te dźwięki nie idą przez
    wentylację jak następnym razem sąsiad odkręci wodę to zatkaj czymś
    wentylację i sprawdź czy się poprawiło. Podłoga ma jednak sporą masę i nie
    powinna przenosić dźwięku uderzających kropel.

    > Tak samo jakimś cudem basy się niosą i to tak że pod podłogą czuję
    > wibrację. Nie robiła to jakaś firma krzak więc o fuszerkę ich nie
    > podejrzewam, ale coś mi nie pasuje w
    > tym wszystkim.

    To akurat normalne i tego łatwo nie unikniesz.

    Pozdrawiam
    Ergie