  • 1. Data: 2016-02-24 08:54:35
    Temat: Serwis kominów
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    Jak często powinno się robić serwis/przegląd wzywać kominiarza do komina
    podłączonego do:
    - kotła na paliwo stałe
    - kotła gazowego
    - kominka

    A jak często Wy wzywacie kominiarza?
    Ja mam tylko gaz i półtora roku w produkcji i kominiarz jeszcze nie
    widział mojego komina w domu ;-)

    Tematem się zainteresowałem ponieważ sąsiadowi się zaczęła palić sadza w
    kominie (kominek). Na szczęście u niego obyło się bez większych strat.
    Udało się ogień udusić, bez zalewania komina wodą. Swoją drogą na
    początku wyglądało nieciekawe jak zgasił kominek a z komina na dachu
    iskierki wylatywały jak z zimnych ogni.

    --
    GreDi

  • 2. Data: 2016-02-24 09:59:31
    Temat: Re: Serwis kominów
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 lutego 2016 08:54:37 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:

    > Udało się ogień udusić, bez zalewania komina wodą.
    Fatalny w skutkach pomysł to mógł być
    > Swoją drogą na
    > początku wyglądało nieciekawe jak zgasił kominek a z komina na dachu
    > iskierki wylatywały jak z zimnych ogni.
    Kominy systemowe często nie przeżywają pożaru sadzy, komina murowanym z reguły nic
    się nie dzieje
    Znam człowieka któremu sadza w kominie zapalała się kilka jak nie kikanascie razy i
    komin przeżył. Coś miał żle podłączony kocioł później to poprawili i było ok.

  • 3. Data: 2016-02-24 12:20:15
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 24.02.2016 o 09:59, Kris pisze:
    > Kominy systemowe często nie przeżywają pożaru sadzy

    No właśnie istnieje takie podejrzanie, że komin stracił szczelność na
    wysokość piętra. Przewalona sprawa teraz naprawa czegoś takiego.

    Zapewne niedługo będzie akcja zbiorowa. Sąsiedzi spotkają się na ulicy i
    będzie wezwanie kominiarza do kilku domów na raz. W tedy udaje się
    zniżkę uzyskać całkiem sensowną.

    --
    GreDi