    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skad abstrakcyjne ceny
    Date: Thu, 11 Jun 2015 16:17:27 +0200
    <ml6oc4$86c$1@node1.news.atman.pl> <5...@p...onet.pl>
    <ml8ou3$bvh$1@node2.news.atman.pl> <5...@p...onet.pl>
    <ml8sf5$eu2$1@node1.news.atman.pl>
    <5577fb94$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <ml8vki$iip$1@node2.news.atman.pl> <5...@p...onet.pl>
    <ml93c2$me5$1@node2.news.atman.pl> <ml94el$hab$2@dont-email.me>
    <ml99he$shk$1@node1.news.atman.pl> <ml9a6t$7mm$1@dont-email.me>
    <ml9cd8$vei$1@node1.news.atman.pl>
    <k0x1qdpocrt0$.1f0xwav6lpnel$.dlg@40tude.net>
    <mlbc5n$2nc$1@node1.news.atman.pl> <mlbrtn$5e3$1@news.icm.edu.pl>
    <mlbv9f$mnv$1@node1.news.atman.pl> <mlc2a1$5e3$2@news.icm.edu.pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Uwzględnić sobie w głowie jakiś ryczałt plus/minus, że coś może być
    > dodatkowego i sobie wliczyć w cenę do początku może? :)

    Może :-)

    > Jak będzie "dodatków" mało jesteś na plusie, innym razem akurat będziesz
    > musiał trochę więcej w tej cenie zrobić. Suma summarum mniej więcej na
    > swoim jesteś, a i marketingowo jak dobrze wyglądasz, że bez marudzenia i
    > doliczania kasy jeszcze tyle zrobiłeś ;)

    W przypadku robót powtarzalnych mógłbym cos przewidzieć, np. gładzie czy
    malowanie byłem w stanie dość dokładnie wycenić bo to robiłem najczęściej.
    Panele czy deski podłogowe też dość łatwo oszacować.

    Ale liczba dodatków za każdym razem była inna, co więcej nawet wiedząc co
    jest do zrobienia nie byłem w stanie zgadnąć ile to zajmie a rozpiętość
    potrzebnego czasu to nie +/- 10%, ale wielokrotności dla przykładu:
    - montaż szafy w zależności od tego co inwestor sobie kupi to albo 5 minut i
    4 śrubki albo półtora godziny np. biurko Hemnes z Ikei - OIDP ponad 70
    śrubek i kołków :-) (nawet nazwę zapamiętałem)
    - Wieszanie lampy na haku to 5 minut na podłączenie kostki, natomiast takiej
    przykręcanej do sufitu to już trzeba kołki i wiertarkę udarową, a jak
    jeszcze (co ostatnio jest modne) ktoś tam w fabryce połączył jedną złączką
    wszystkie żarówki a inwestor chce by to podzielić na dwie grupy bo ma
    podwójny włącznik to dochodzi kolejnych 5-30 minut w zależności od tego czy
    trzeba lampę rozbierać czy nie.

    Można się tak bawić:

    I: A może pan mi jeszcze tę lampę zamontować
    F: Mogę
    I: Ile to będzie kosztowało
    F: Pokaż pan tę lampę... X zł
    I: Montuj pan
    A może mi pan te szafę złożyć
    F: Mogę
    I: Ile to będzie kosztowało
    F: Pokaż pan tę szafę... X zł
    I: Składaj pan

    A można też tak:
    I: A może pan mi jeszcze tę lampę zamontować
    F: Mogę
    A może mi pan te szafę złożyć
    F: Mogę
    Za ten dzień/tydzień razem będzie X do zobaczenia jutro/w poniedziałek

    Zarówno mnie jak i moim klientom ta druga forma bardziej odpowiadała :-) No
    i przede wszystkim wiedzieli że zrobię dobrze a nie jak najszybciej - a tego
    nie da się przecenić szczególnie przy wykończeniówce.

    Pozdrawiam
    Ergie