    Date: Fri, 19 Jun 2015 13:46:25 +0200
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skad abstrakcyjne ceny

    W dniu 2015-06-19 o 09:40, Ergie pisze:

    > Pomóc - tak, zrobić zamiast Ciebie - nie.

    Czy ja pisałem, że za mnie? - ja też będę "swyma rencyma zaiwaniał" :)

    > Odpłatnie to by była praca a nie pomoc. A praca mnie nie interesuje,
    > za to pomagam chętnie w ramach wolnego czasu i możliwości.

    > Wikt owszem się przyda, ale jeśli miałbym gdzieś mieszkać na czas
    > pomagania to musiałbyś jeszcze zapewnić:
    > - zastępstwo w pracy (urlopy spędzam z rodziną)

    Hmmmm.....? Może by się i dało coś zorganizować. Kwestia tylko w jakiej
    specjalności to zastępstwo?

    > - zastępstwo w dowożeniu dzieci do szkoły i przedszkola.
    > więc to się nie uda.

    Przecież dzieciaki będą miały wakacje. Także mogą przyjechać.
    Zorganizuje się im opiekę oraz wszelakie atrakcje wakacyjne.
    Mam do dyspozycji ładne mieszkanie znajdujące się w drugim budynku na
    mojej posesji.

    > Co innego wybywać z domu wieczorami na kilka godzin, a co innego
    > zniknąć na kilka dni.

    Ale jak wybywasz po godzinach pracy to też Cię nie ma dla rodziny,
    dokładnie tak samo jak byś zasuwał na budowie po 14 godzin.

    > Tak naprawdę to jest główny powód tego że obecnie głównie pracuję w
    > biurze - mam więcej _przewidywalnego_ czasu dla rodziny.

    To tu się chyba nie różnimy, bo ja też pracuję obecnie na etacie, na
    którym mam zapewnione zatrudnienie do emerytury w niszowej branży, do
    której jest ograniczony dostęp nowych ludzi ze względu na konieczność
    posiadania ogromnej wiedzy technicznej zdobywanej całymi latami i
    szeregu uprawnień, a nie ma w Polsce w ogóle szkół, które przygotowują w
    tym zawodzie. Gdzie pracuje się głównie głową choć większość w ruchu za
    w miarę przyzwoite pieniądze. Przy tym nie trzeba spędzać za biurkiem 8
    godzin, bo praca ma charakter zadaniowo-interwencyjny, a nad głową nie
    ma upierdliwego kierownictwa, które rozlicza z każdej minuty pracy. Przy
    tym jak ktoś chce zarobić więcej to może jeszcze dorobić drugą czy nawet
    kolejne 2 wypłaty za bycie w gotowości, siedząc w domu czy w innym
    dowolnym, byle niezbyt odległym miejscu (np. łowiąc rybki czy opalając
    się nad wodą). Jedyny minus, że trzeba wtedy być trzeźwym, ale dla mnie
    to nie problem, bo nie przepadam za alkoholem. Bywa, że cały tydzień czy
    nawet miesiąc jest spokój i nie ma żadnych wezwań do awarii.
    Tak naprawdę to już sobie odpuściłem użeranie się na budowach.

    > W budowlance jak sam wiesz bywa że się pracuje od świtu do zmierzchu i
    > nieraz idzie się na prostą robotę na cztery godziny a wraca po
    > czternastu.

    To zależy czy ktoś się szanuje czy też nie.
    Szanujący się fachowcy pracują po 8 godzin.
    Znam takie ekipy budowlane, które pracują po 8 godzin dziennie, robiąc 2
    przerwy po pół godziny na śniadanie oraz kawę i tylko z tego się
    utrzymują, wystawiając normalnie faktury za każdą wykonaną pracę. Pracę
    mają na okrągło, głównie budując nowe hale w firmach.

    > Od kiedy mam rodzinę to nie dla mnie, ale przyjdzie taki czas - jak
    > dzieci będą miały po naście lat i tato w domu nie będzie już atrakcją,
    > a wolna "chata" się przyda - wtedy nie będzie dla mnie problemem
    > znikać na całe dnie i wtedy (jeśli ta grupa będzie jeszcze żyć)
    > przypomnę się tutaj i zapytam czy masz coś do zrobienia :-)

    Obawiam się, że do tego czasu to nie mogę czekać.