    From: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skrzynka elektryczna na każdym piętrze?
    Date: Tue, 19 May 2009 12:13:36 +0200

    > Zatem czy praktykuje się w domkach stosowanie oddzielnych skrzynek
    > elektrycznych na każde piętro?
    Ja mam 3 poziomy budynku i 3 rozdzielnie (każda 2 skrzynki - 1 na aparaty
    modułowe, druga na korosowanie kabli; teraz tam montuję dodatkowo łączówki
    LSA, bo za dużo tej pajęczyny od sterowania się namnożyło).

    > Jeżeli tak, to jakim kablem poprowadzić pomiędzy piętrami? 5x4 czy
    > grubszy?
    > Obecne zabezpieczene główne to chyba 3x25A.
    Ja mam zab. główne 3x40A. Na piętra idą kable 5x4mm2 do każdej rozdzelni.
    Główne odbiorniki mocy mam w piwnicy i tam każdy ma podejście bezpośrednie
    kablami 5x4mm2. Do płyty grzejnej też 5x4mm2.

    > Jakie zabezpiecznenia powinny się znajdować za licznikiem, a przed kablami
    > na poszczególne kondygnacje?
    Ja nie mam tam zabezpieczeń. Mam wył. główny, różnicówkę przeciwpożarową
    300mA i dalej idzie prosto na piętra. W rozdzielniach wyłączniki
    'rozdzielni' i dalej listwy i zabezpieczenia nadprądowe (i ew. różnicówki)
    obwodów.

    Pozdrawiam
    Adam