    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar -kat nachylenia
    Date: Sun, 15 May 2011 21:11:04 +0200

    W dniu 11.05.2011 19:46, Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "janusz_kk1"<j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 11-05-2011 o 08:54:06 Albercik<n...@g...pl>

    0g-mata-2500cm2-i1588844108.html

> [...]
    > piszesz. Wcale mi z tym nie jest wesolo. :-)
    > Watpliwosci - nie znaczy, ze nie masz razji. Jak znam zywice to mam
    > wrazenie, ze byle jaka nie bedzie wystarczajaco elastyczna przy takich
    > temperaturach. Wielu probowalo kleic tym chlodnice samochodowe i niestety
    > skutek bywal krotkotrwaly. Inna sprawa, ze dzisiejsze chlodnice boki ma z
    > plastiku a ten pracuje znacznie bardziej. Innymi slowy doradzal bym proby w
    > podgrzewanej wodzie zanim co kolwiek sie zainwestuje.
    > Zestawy naprawcze z zywicy do kupienia w sklepach motoryzacyjnych za max

    Hej
    No i połowiczny sukces. Żywica zdała egzamin, przetrzymała próbę
    ciśnieniową:) zobaczymy jak sobie poradzi przy zmianach temperatur..
    No więc uradowany, poskładałem prowizoryczny obieg, aby choć trochę wodę
    we wiaderku nagrzać, no i co..? dupa, słońce poszło se gdzieś. Nosz
    kur.. do południa w sobotę pogoda jak dzwon, słoneczko przyświeca,
    jeszcze jak napełniałem grzejniki wodą to świeciło, ale jak już pompę
    obiegową odpaliłem, to se zaszło za chmurę i do chwili obecnej się nie
    pojawiło. Według prognozy, jutro po południu będzie przygrzewało.. więc
    jak żona nie znajdzie mi "lepszego zajęcia" to się odbędzie pierwsze
    grzanie.
    Na chwilę obecną grzejniki nie mają skrzynek, szyb i ocieplenia od
    spodu, więc sprawność ich będzie raczej kiepska. Za stolarkę zamierzam
    się zabrać w tym tygodniu. Nie wiem jeszcze skąd wytrzasnąć szyby..
    jakoś tak żadnego źródła nie mam, żaden ze znajomych nie wymienia okien.
    Na początek będzie folia, ale muszę się trochę podszkolić z tej
    tematyki, bo folia folii nie równa..

    Aaa.. pompka z pralki sobie znakomicie radzi.. O ile dobrze przecinek na
    cyferblacie licznika wody, zamontowanego w obiegu, interpretowałem to
    przy przepychaniu przez dwa(bo na razie tylko dwa pospawałem i
    pożywicowałem) grzejniki szło jakieś 6l/min. Grzeje się przy tym dość
    znacznie, ale to chyba nie będzie problemem, bo będzie ona pracowała
    impulsowo, a jak się zajedzie i ducha wyzionie, to krzywdy nie będzie,
    mam jeszcze 3, a jak i te padną to się zastanowię czy kupić coś porządnego:)

    sezon basenowy coraz bliżej..:)

    dotychczasowy budżet jakieś 90zł