  • Data: 2011-05-15 20:01:36
    Temat: Re: Solar -kat nachylenia
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:iqpa60$ts9$1@node2.news.atman.pl...

    > To dużo czy mało? serio pytam.

    Raczej duzo. Ja mam przeplyw ustawiony na 3l/min co mniej wiecej odpowiada
    wymianie calego ciepla przez cala wezownice a rotametr mam wyskalowany od
    0,5 do 4,5l/min.
    Dla przykladu Hewalex zaleca przeplyw ok. 1,5l/min na kazdy kolektor o pow.
    aperytury 1,8m^2.
    U Ciebie bedzie inaczej, bo nie masz wezownicy. Ile bys nie podgrzal w cyklu
    przeplywu to i tak zostaje bezposrednio w wodzie. A zatem przeplywem raczej
    nie powinienes sie przejmowac, oby tylko byl. W zasadzie im wiekszy tym
    lepszy, bo obnizy temp. kolektora. Dlawienie pompy o relatywnie duzej mocy
    tez nie ma sensu.

    Pozdro.. TK