    From: RadekNet <r...@r...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar po roku 3235kWh
    Date: Thu, 03 May 2012 17:41:25 +0100

    On Thu, 03 May 2012 16:19:35 +0100, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Pierwszy zysk po 10 latach. Ceny energi rosną ale płace równiez. I ja
    > moge zrozumiec gazownikow ktorzy za grzanie CWU płaca ok 100zł na
    > miesiac, więc majac solary optymistycznie przyjmijmy że przez 8 miesięcy
    > zyskuja 800zl(a to optymistycznie bardzo bo solary przez 8 miesiecy nie
    > zapewnia 100% zapotrzebowania na CWU a i w ciągu tych 8 miesiecy jakiś
    > haracz do gazowni w postaci opłat stałych płacić trzeba). Ale Ty majac
    > PC czyli dosyc tanie żrodlo grzania CWU pakujesz sie w solary/ To
    > całkiem bez sensu moim zdaniem, ale oczywiście nic mi do tego.

    Zakladam 8 letni zwrot wydatkow poniesionych na solary. Jesli mam racje (a
    przyklady z grupy mowia, ze najprawdopodobniej mam) to jak najbardziej ma
    to sens porownujac do innych dlugoterminowych inwestycji.

    > Komfortu to nie podnosi wiec jedynie kwestia rachunku ekonomicznego czy
    > się oplaci. Jak LPG mialby sie zwrócic pio 10 latach jak solary to kazdy
    > niech sam podejmie decyzje czy 10letni samochód z zamortyzowana
    > instalacja ma sens

    Ale mozemy sie umowic, ze 20letnia instalacja solarna wciaz jest sprawna a
    20 letnie auto to w wiekszosci przypadkow zlom?

    > Spadna bez watpienia.

    Tylko sie uciesze, bo to bedzie znaczylo, ze moge pomyslec o rozbudowie
    instalacji, ale ... nie mysle o tym teraz, bo ceny jakie sa takie sa a
    kosztow orzewania tez nie zmienie, wiec ...

    > Tylko że solar to cieplo produkuje wtedy kiedy ono już nie bardzo do tej
    > podlogi jest potzrebne. Twoja PC przeciez to cieplo stosunkowo tanio
    > produkuje.

    PC powietrzna fatalnie dziala w mrozy, kiedy z reguly mamy piekna
    sloneczna pogode. Jakby nie bylo mamy realny przyklad w postaci Manka..to
    sa prawdziwe kilowaty "niezaplacone" w innych mediach.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com