    From: Kris <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Date: Thu, 12 Apr 2012 01:48:49 -0700 (PDT)

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 10:05:46 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > U mnie jest dziwna sytuacja, bo dach ciagle niedokonczony. Miedzy krokwiami
    > 12cm welny, a na gorze stoi w rolkach 18cm i czeka na okazje. W mysl Adama
    > teorii grzeje calosc, a tak naprawde nie mam pojecia jak by wygladal bilans
    > grzejac calosc z wykonczonym dachem. Zakladam, ze zuzycie wzrosnie, ale z
    > wyliczen wynika, ze nie jakos kosmicznie, w granicach kilku setek. W tym
    > roku gaz w gore, wiec nie ma szans zeby przyszly rok zamknac podobna kwota,
    Czyli pewnie wyjdzie około 4 tys/sezon. Cudów nie ma.

    > czyli solary tym bardziej sie oplacaja. :-)

    Skoro tak twierdzisz to znaczy ze TOBIE sie opłacają.
    Ja np uważam że 12tys(tyle kosztował Ciebie solar) starczyłoby na grzanie ciepłej
    wody gazem przez 100-120 miesięcy, czyli zwrot solarów to oszczędnie licząc(zakłądam
    że 8 miesięcy w roku zapewnia 100% CWU) 10-15lat.
    Tobie się opłaca , wg mnie nie bardzo.