  • 1. Data: 2012-04-11 20:18:36
    Temat: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uszanowanie.

    Zobaczymy jak to bedzie do poczatku maja, wtedy minie rok.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2012-04-11 20:25:39
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 20:18:36 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Uszanowanie.
    >
    > Zobaczymy jak to bedzie do poczatku maja, wtedy minie rok.
    >
    > Pozdro.. TK

    Nie żebym sie czepial ale wyjasnij czy te 3000kwh to energia ktora faktycznie
    wykorzystales czy energia która sobie solar produkował?
    Czy nie jest tak że latem solar sobie grzał, licznik bił, kWh nabijał a Ty tej energi
    w calości nie potrzebowałeś?

  • 3. Data: 2012-04-11 20:29:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2012 20:25, Kris pisze:

> [...]
    > Czy nie jest tak że latem solar sobie grzał, licznik bił, kWh nabijał
    > a Ty tej energi w calości nie potrzebowałeś?

    Popieram pytanie.

    Plus prosiłbym o przypomnienie, jaki był koszt tego kolektora.

  • 4. Data: 2012-04-11 20:34:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    sion-

> [...]
    >faktycznie wykorzystales czy energia która sobie solar >produkował?
    >Czy nie jest tak że latem solar sobie grzał, licznik bił, kWh nabijał a Ty

    Kazda wyprodukowana ilosc energii jest wykorzystana. Nie ma innej
    mozliwosci. Pojecie niepotrzebnej ilosci energii nie istnieje ani latem, ani
    zima. To jedynie wymysl grupowych sceptykow, pomijajac rzecz jasna okresy
    wyjazdow urlopowych.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2012-04-11 20:39:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2012 20:34, Maniek4 pisze:

    > Kazda wyprodukowana ilosc energii jest wykorzystana. Nie ma innej
    > mozliwosci. Pojecie niepotrzebnej ilosci energii nie istnieje ani latem, ani

    ROTFL

    Powiedzmy, że ten twój solar zacząłby stale produkować 20kW energii - na
    co niby byś ją wykorzystał? ;->

  • 6. Data: 2012-04-11 22:06:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 20:18:36 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Uszanowanie.
    >
    > Zobaczymy jak to bedzie do poczatku maja, wtedy minie rok.

    3 tys kWh z COPem 3,5 to moja pompencja robi zuzywajac 857kWh - 100% w taniej taryfie
    (bo przeciez solar grzeje glownie latem kiedy pompa praktycznie chodzi godzine na
    dzien). 857 * 0,32 pln / kWh = 275 pln. Przy koszcie solara rzedu 8 tys pln zwrot po
    30-tu latach. Nie chce solara :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2012-04-11 22:09:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 20:34:09 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Kazda wyprodukowana ilosc energii jest wykorzystana. Nie ma innej
    > mozliwosci.

    Załozmyze w maju wyłaczasz kociol gazowy bo solar nagrzeje odpowiednią ilość CWU dla
    Twojej rodziny.
    Przychodzi lipiec, dni dluższe slońca więcej więc i solar więcej więc i solar wiecej
    energi produkuje. Co wtedy? Więcej potrzebujesz CWU, więcej sie się myjesz?
    W lipcu solar nagrzeje Tobie i 1000litrów CWU zapewne, tylko po co skoro potrzebujesz
    200litrów?A licznik na solarze kWh(u Ciebie juz MWh)nabija;)

  • 8. Data: 2012-04-11 22:22:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 22:06:41 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > 3 tys kWh z COPem 3,5 to moja pompencja robi zuzywajac 857kWh - 100% w taniej
    >taryfie (bo przeciez solar grzeje glownie latem kiedy pompa praktycznie chodzi
    >godzine na dzien). 857 * 0,32 pln / kWh = 275 pln.

    Przy koszcie pompy kilkadziesiat tysięcy zł;)
    > Przy koszcie solara rzedu 8 tys pln zwrot po 30-tu latach. Nie chce solara :)

    Nie ma damowych obiadków. Chcesz mieć tani, musisz sporo wlozyć;)

  • 9. Data: 2012-04-11 22:33:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 22:22:00 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Przy koszcie pompy kilkadziesiat tysięcy zł;)
    [...]
    > Nie ma damowych obiadków. Chcesz mieć tani, musisz sporo wlozyć;)

    Nie o to chodzi - bo ja juz ta pompe mam (i nie mam zamiaru i tu wywolywac flejma czy
    mi sie to oplacilo, zwrocilo etc - bo mi sie oplacilo). Ja ja poprostu mam i w tym
    wypadku solar juz mi sie ni cholery nie oplaca. Bo znam takich co maja i PC i solary
    :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2012-04-11 22:37:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 22:09:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > W lipcu solar nagrzeje Tobie i 1000litrów CWU zapewne, tylko po co skoro
    potrzebujesz 200litrów?A licznik na solarze kWh(u Ciebie juz MWh)nabija;)

    Nie wspominajac juz o tym ze solar produkuje tym wiecej energii im mniej jest jej nam
    potrzebne. W lipcu/sierpniu kiedy produkuje jej najwiecej bierze sie przeciez glownie
    "zimne" prysznice, bo jest poprostu goraco :) Najwiecej ciepla idzie u mnie w zime bo
    wtedy lubie sie wygrzac, czy to w wannie czy pod prysznicem. Jedyne zastosowanie
    solara jakie wedlug mnie jest rzeczywiscie oplacalne to ogrzewanie basenu i jak sobie
    taki wybuduje to z pewnoscia bedzie ogrzewany farma solarkow :-)
    pozdr.

    --
    Adam