  • 1. Data: 2012-04-11 14:23:10
    Temat: Przymocowanie do elewacji z ociepleniem styropianowym
    Od: Wędrowniczek <n...@n...eu>

    Witam.
    Czym zrobić zamocowanie do ściany drewnianej kratki pod pnącze?
    Ściana jest ocieplona styropianem - nie wiem jakiej grubości (chyba 10cm).
    Kratka wysoka 180cm, jest lekka i stoi na własnych nogach, chodzi tylko
    o to żeby się nie przewróciła i wiatr żeby jej nie porwał. Obciążenie
    znikome,
    roślinka mała, a wszystko na balkonie na wysokim piętrze.
    Dyble przez styropian do muru odpadają.
    Czy są jakieś uchwyty do takich celów, np. wkręcane przez mały otwór
    w elewacji w styropian - coś w tym stylu ale solidniejsze:
    http://www.papiera4.pl/zawieszki-wkrecane-do-styropi
    anu-10szt-p-12147.html
    czy może jakiś inny pomysł?

    --
    Wę-ek

  • 2. Data: 2012-04-11 14:55:14
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Czy są jakieś uchwyty do takich celów, np. wkręcane przez mały otwór
    > w elewacji w styropian - coś w tym stylu ale solidniejsze:

    Ja używam fischera wiszą na tym lampy i kamery
    są róznej wytrzymałości
    w castoramie 4szt kostują 15zł te same co na allegro :)

    http://allegro.pl/s-50-typ-fischer-kolek-kolki-do-st
    yropianu-jakosc-i2239993977.html

  • 3. Data: 2012-04-11 16:07:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Użytkownik "Wędrowniczek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Kratka wysoka 180cm, jest lekka i stoi na własnych nogach, chodzi tylko
    > o to żeby się nie przewróciła i wiatr żeby jej nie porwał. Obciążenie

    Są plastikowe kołki które się wkręca w styropian a następnie w nie wkręca
    się normalny stalowy wkręt. Do kupienia w każdym supermarkecie budowlanym.
    Aale ja bym tego tak nie mocował :-)

    Wbrew pozorom będą tam działały bardzo duże siły. Wiem, bo miałem kratkę do
    winorośli. Po pierwsze drewno z czasem się kurczy i to o dobrych kilka
    procent. U mnie po 10 latach stalowe mocowania były pogięte i ponaciągane.
    Po drugie pnącze też działa sporą siłą na kratkę tak, że ją deformuje. I
    wreszcie po trzecie kratka bez fundamentu będzie pracowała w rytm zmian pór
    roku w kierunku góra - dół. Mając to wszystko na uwadze ja bym nie robił
    żadnego sztywnego mocowania, bo za kilka lat będziesz miał dziurę w
    styropianie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-04-14 23:16:54
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Podepnę się..
    a jak mocować rurę spustową na elewacji z 12 cm styropianu?

  • 5. Data: 2012-04-15 09:22:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 14 kwietnia 2012 23:16:54 UTC+2 użytkownik Rentier napisał:
    > Podepnę się..
    > a jak mocować rurę spustową na elewacji z 12 cm styropianu?

    http://www.hurt.derc-okucia.pl/uchwyt-rury-spustowej
    -przedluzany-q-150-zn.html

  • 6. Data: 2012-04-15 12:47:26
    Od: Rentier <f...@g...com>