  • 1. Data: 2012-04-09 14:41:19
    Temat: Górna obróbka komina - blacha trapezowa
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Witam.

    Mam kolejny problem do rozgryzienia.
    Jak zrobic górna obróbke komina przy pokryciu blacha trapezowa istniejacego
    dachu?
    Obecnie jest obróbka w postaci katownika z blachy przytwierdzonej jednym
    ramieniem do komina, a drugim znajdujacym sie pod blacha trapezowa, bez
    wyprowadzania boków tej blachy na wierzch. Jakis magik polaczenia blach
    uszczelnil panka montazowa. W efekcie tego przed kominem zbiera sie woda,
    robia sie zastoje i woda przecieka stopniowo pomiedzy blachami.
    Zastanawiam sie czy podniesienie do góry pasa blachy znajdujacego sie ponad
    kominem, zamontowanie poprzecznej obróbki, której boki wyprowadze na boczne
    pasy blachy tak, aby splywajaca woda dostawala sie do rynienek tej blachy,
    bedzie dobrym rozwiazaniem?
    Problem dodatkowy jest w tym, ze kat nachylenia tego dachu jest niewielki
    ok. 20 stopni i dlatego ramie katownika obróki kominowej znajdujacy sie pod
    tym podniesionym do góry pasem blachy trapezowej, musialoby byc dosc
    szerokie, aby zbierajaca sie na nim woda nie lala na strychu. Nie wiem tez
    czy w ogóle znajde odpowiednie uszczelki butylowe do tej blachy.
    A moze lepszym rozwiazaniem bedzie zastosowanie plaskiego pasa blachy,
    ulozonego od samej góry dachu az do komina z wywinietym rantem na komin,
    który zostanie przymocowany do istniejacej blachy trapezowej na wierzchu?
    Odleglosc komina od górnego rantu blachy to ok. 1,5m. Oczywiscie boki tej
    blachy musialyby byc odpowiednio wygiete, aby woda nie wplywala pod te
    blache. Ten fragment dachu znajduje sie od strony podwórka i jest
    niewidoczny, tak wiec nie ma tu problemów z estetyka.

  • 2. Data: 2012-04-09 16:10:00
    Temat: Re: Górna obróbka komina - blacha trapezowa
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > wygiete, aby woda nie wplywala pod te blache. Ten fragment dachu
    > znajduje sie od strony podwórka i jest niewidoczny, tak wiec nie ma

    IMO tylko tak.
    Dekarzem nie jestem, ale powiem Ci ze podobny problem wystepuje na
    halach wszelkiego rodzaju z dachami o niewielkim spadzie i jak
    zaobserwowalem 2 duze firmy które buduja hale (a sa to firmy które
    zrobily hektary dachów) daja pasek blachy od kalenicy nawet jak do
    kalenicy jest kilka metrów.
    Widzialem tez rozwiazanie gdzie na blache trapezowa naklada sie pas
    identycznej blachy w taki sposób ze poczatek pasa szczelnie przylega
    do glównego poszycia dachu a pod koniec jest wlozony takii wlasnie
    katownik o którym piszesz, z tym ze koniec blachy jest nizej niz
    poczatek.
    Koniec tej blachy konczy sie przed samym kominem i jest uniesiony o
    wysokosc profilu trapezu w blasze.
    Nie pamietam dokladnie jak byly wykonczone boki tej blachy.
    To rozwiazanie stosowalbym tylko jak do kalenicy daleko.
    Pozdrawiam
    K.S.

  • 3. Data: 2012-04-09 19:20:27
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Uzytkownik "KS" <o...@o...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > Nie pamietam dokladnie jak byly wykonczone boki tej blachy.
    > To rozwiazanie stosowalbym tylko jak do kalenicy daleko.

    To powinno byc dobre rozwiazanie i mysle, ze praktycznie niezauwazalne na
    dachu.
    Bede go mial takze na uwadze, o ile uda sie zdobyc taki pas trapezówki z
    identycznym profilem.
    Mysle, ze z bokami nic nie trzeba bedzie robic, poniewaz górna blacha bedzie
    odstawac od dolnej tylko o wysokosc trapezu + grubosc blachy katowej przy
    kominie i to tylko na samym koncu przy kominie. W wiekszosci dlugosci tej
    blachy po prostu profil bedzie wchodzil w profil i raczej nawet nie powinno
    byc cokolwiek widac. Zastanawia mnie tylko czy laczenie na koncach tego pasa
    wystarczy tzn. przy kalenicy i przy kominie. Laczenie na calej powierzchni
    raczej jest niemozliwe. Chyba, ze sa jakies sposoby?

  • 4. Data: 2012-04-09 21:08:55
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > kalenicy i przy kominie. Laczenie na calej powierzchni raczej jest
    > niemozliwe. Chyba, ze sa jakies sposoby?

    Na calej dlugosci nie da rady i nie ma po co.
    No chyba ze do boku trapezu.
    Ta dodatkowa blacha przylega tylko na górze,

    K.S.