  • 1. Data: 2012-04-08 11:37:09
    Temat: spora skrzynia na opał
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Witajcie.
    Wpadł mi do głowy pomysł zrobienia skrzyni na węgiel.
    Wyliczyłem sobie, że żeby weszło tam 4 t węgla, trzeba przestrzeni ok 4
    - 5 kubików.
    I teraz pytanie:
    Z czego radzilibyście taką skrzynię zrobić?
    Postawię sobie ją pod wiatą. Chcę, by miała otwierane wieko i drzwi z
    boku/od czoła, żeby można było do niej normalnie wejść.
    Czy płyta osb będzie odpowiednim materiałem do tego celu? Jeśli tak, to
    jaka grubość?
    18-stka wystarczy, czy jednak 22, albo 25 mm?.
    Takie płyty widzę w arkuszach 2,5 x 1,25 m, zatem gdybym chciał zrobić
    skrzynię 2,5 z 1,25 x 1,25 m, to potrzebowałbym 5 arkuszy, dla większej
    skrzyni - 1,25 x 1,25 x 3,75 m potrzeba 7 takich arkuszy, bo na długość
    trzeba nasztukować.
    Co zastosować jako wzmocnienie takiej skrzyni? bo jakiś stelaż musi być.
    Postawię ją na paletach.

    A może jakiś inny materiał? Budżet to max kilkaset zł. Grube dechy mam,
    zatem ich już kupować nie muszę i z nich stelaż da radę zrobić.

    pozdrawiam i czekam na sugestie :-)
    Robert G.

  • 2. Data: 2012-04-09 00:04:14
    Temat: Re: spora skrzynia na opał
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A może jakiś inny materiał? Budżet to max kilkaset zł. Grube dechy mam,
    > zatem ich już kupować nie muszę i z nich stelaż da radę zrobić.
    >
    > pozdrawiam i czekam na sugestie :-)

    jeśli to ma być tanie to stare deski szalunkowe

  • 3. Data: 2012-04-09 21:13:59
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A może jakiś inny materiał? Budżet to max kilkaset zł. Grube dechy mam, zatem
    > ich już kupować nie muszę i z nich stelaż da radę zrobić.

    Mój kolega posiada taką skrzynię na ekogroszek. Mniej więcej 2x3m po podstawie i
    ok. 1,2m wysokości. Dzielona klapa otwierana do góry umożliwia czerpanie węgla.
    Zrobił to ze struganych desek calowych, pomalował drewnochronem albo czymś
    podobnym.
    Wygląda to bardzo ładnie, skrzynia znajduje się tuż za ogrodzeniem frontowym,
    schowana wśród krzewów. Obok jest podjazd do garażu, więc bez problemu można ją
    zasypać.

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2012-04-10 11:33:41
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-04-08 11:37, Robert G pisze:

> [...]
    > boku/od czoła, żeby można było do niej normalnie wejść.
    > Czy płyta osb będzie odpowiednim materiałem do tego celu? Jeśli tak, to

    A nie lepiej byłoby podłogę w skrzyni zrobić ze spadem i w najniższym
    punkcie zrobić okienko? Wtedy podstawiasz tylko wiadro lub taczkę i sam
    Ci się węgiel nasypie. Oczywiście, pewnie wszystko zależy od rodzaju
    węgla...

    Ja o czymś takim myślę na ekogroszek - wystarczyłoby zbić z 4 płyt osb
    skrzynię, nawet bez specjalnego docinania. 2,5m x 1,25m x 1,25m (dł x
    szer x wys). Tylko podłogę pod kątem. Wejdą do tego jakieś 3 tony opału,
    a jakby zamówić go na multikarze, to pewnie i wysypałby bezpośrednio do
    skrzyni.

    Pozdry,
    MW

  • 5. Data: 2012-04-10 12:21:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 kwietnia 2012 11:37:09 UTC+2 użytkownik Robert G napisał:
    > pozdrawiam i czekam na sugestie :-)

    Moja sugestia jest taka żeby nie robic zadnej skrzyni tylko ew wygospodarowac miejsce
    na 4 palety i groszek poworkowany trzymac na paletach. Tona to 20 worków groszku
    zmieści się spokojnie na jednej palecie. Na 4 paletach ułożysz spokojnie 5 ton
    poworkowanego groszku. Jak groszek będzie workowany to i łatwiej zasypywac i
    czyściej.

  • 6. Data: 2012-04-10 12:52:41
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

> [...]
    ton poworkowanego groszku. Jak groszek będzie workowany to i łatwiej zasypywac i
    Groszek workuje się po 25kg, więc tona to 40 worków - oczywiście chodzi
    o węgiel kupiony w workach. Pakuje się po 30 worków na paletę, choć 40
    nie powinno być większym problemem. Cięższe worki byłyby m.in zbyt
    problematyczne przy załadunku.

    pozdrawiam
    rafał

  • 7. Data: 2012-04-10 12:59:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2012 12:52:41 UTC+2 użytkownik rrr napisał:
> [...]
    > o węgiel kupiony w workach. Pakuje się po 30 worków na paletę, choć 40
    > nie powinno być większym problemem. Cięższe worki byłyby m.in zbyt

    U nas na dwóch skłądach których byłem mają poworkowane po 50kg.
    50kg spokojnie do standardowego worka wejdzie, nie jest to tez az tak wielki problem
    przy załadunku/rozładunku jesli mówimy o 3-5 tonach. Pamietam czasy gdy cement był w
    workach po 50kg i czterech chłopa wagon przeładowywało na ciężarówki;)

  • 8. Data: 2012-04-10 13:06:40
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > o węgiel kupiony w workach. Pakuje się po 30 worków na paletę, choć 40
    > nie powinno być większym problemem. Cięższe worki byłyby m.in zbyt

    Podpytałem na lokalnym składzie i faktycznie można wybrac opcje workowania po 25 kg
    ale na palete i tak tona(40 worków) wkładają.

  • 9. Data: 2012-04-10 13:15:41
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-04-10 12:21, Kris pisze:

> [...]
    ton poworkowanego groszku. Jak groszek będzie workowany to i łatwiej zasypywac i

    Też kupuję węgiel w workach, ale doszedłem do wniosku, że lepiej by było
    wziąć luzem. Po pierwsze, jest trochę taniej - jakieś 50 złotych na
    tonie. Po drugie, w/g mnie, wygodniej, bo jak sobie odpowiednio
    przygotujesz miejsce na składowanie, to nawet nie będziesz musiał worków
    układać.

    Pisałem gdzieś wyżej o skrzyni na węgiel, która byłaby zasypywana od
    góry przez miniwywrotkę (multikar to się nazywa - taka mała wywrotka do
    przewozu opału). Skrzynia miałaby spad w jedną stronę i drzwiczki do
    napełniania wiadra. Duże wiadro budowlane to prawie 20 kg węgla, więc
    prawie worek. Wygodniej byłoby takie wiadro napełnić i wysypać do
    podajnika, niż ganiać z nieporęcznymi workami, które czasami potrafią
    się rozerwać w najmniej oczekiwanym momencie, a i ich późniejsze
    składowanie jest problematyczne...

    Oczywiście to opinie subiektywne - każdy inaczej wyobraża sobie wygodę :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 10. Data: 2012-04-10 13:20:59
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-10 12:52, rrr pisze:

> [...]
    > o węgiel kupiony w workach. Pakuje się po 30 worków na paletę, choć 40
    > nie powinno być większym problemem. Cięższe worki byłyby m.in zbyt

    Oj, tam...
    jak zamowisz workowany po 50, to dostaniesz po 50.
    Ja zamawiam (coprawda mial) workowany po 30...

    Co do roznicy - 25 a 50, to kiedys wszystko bylo w workach po 50
    (ziemniaki, cement, itp.), a pozniej przyszla unia i zmniejszyla nam
    wory :-)

    Pozdro

    Maseł