  • 1. Data: 2012-04-04 21:30:11
    Temat: Jaka min odległość domu od drogi prywatnej ?
    Od: "Aleksander222" <a...@w...pl>

    Ktoś z forumowiczów może mi napisze
    1) Jaka jest minimalna odległość domu od drogi prywatnej (w której jako nabywca
    działki miałbym udział)?
    2) Coś słyszałem o 6 czy 8 metrach od granicy jezdni, ale kiedy 6 a kiedy 8 ?

    3) I właśnie ustalałem w Urz. Miasta status drogi, i odczytano mi z GIS-u na
    monitorze, że właścicielem jest "Urząd Miasta". Nie
    rozumiem w 100% co to znaczy, to znaczy że droga jest publiczna ? I jaka jest min.
    odległość domu od takiej drogi, której
    właścicielem jest Urząd Miasta ???
    btw wesołych!

  • 2. Data: 2012-04-05 08:52:55
    Temat: Re: Jaka min odległość domu od drogi prywatnej ?
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 4 Kwi, 21:30, "Aleksander222" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    monitorze, że właścicielem jest "Urząd Miasta". Nie
    > rozumiem w 100% co to znaczy, to znaczy że droga jest publiczna ? I jaka jest min.

    Witam,
    jeżeli działka jest na terenie z obowiązującym planem zagospodarowania
    przestrzennego to musisz sprawdzic właśnie w tym planie czy nie ma
    określonych linii zabudowy.
    Natomiast jeśli planu nie ma to obowiązują warunki zabudowy i tam też
    będą określone odpowiednie odległości. W przypadku gdy plan jest a nie
    ma linii zabudowy to również nie ma określonej minimalnej odległości
    budynku od drogi. Warunki techniczne mówią o odległości budynku od
    granicy działki budowlanej, a droga nie jest działką budowlana.

    pozdr

  • 3. Data: 2012-04-05 09:01:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Aleksander222" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ktoś z forumowiczów może mi napisze

    to nie jest forum :)

    takie znalazłem:
    Natomiast co do kwestii odległości obiektu budowlanego od drogi publicznej
    nadmieniam, że zagadnienie to zostało uregulowane w art. 43 ustawy o drogach
    publicznych. Zgodnie z nim odległość budynku od drogi publicznej będzie
    zależna od rodzaju tej drogi.

    Autostrada:

    a.. w terenie zabudowy 30 m,
    b.. poza terenem zabudowy 50 m.
    Droga ekspresowa:

    a.. w terenie zabudowy 20 m,
    b.. poza terenem zabudowy 40 m.
    Droga krajowa:

    a.. w terenie zabudowy 10 m,
    b.. poza terenem zabudowy 25 m.
    Droga wojewódzka, powiatowa:

    a.. w terenie zabudowy 8 m,
    b.. poza terenem zabudowy 20 m.
    Droga gminna:

    a.. w terenie zabudowy 6 m,
    b.. poza terenem 15 m

    b.

  • 4. Data: 2012-04-05 12:27:17
    Od: "Aleksander222" <a...@w...pl>

    > Autostrada:
    >
    > a.. w terenie zabudowy 30 m,
    > b.. poza terenem zabudowy 50 m.
    > Droga ekspresowa:
    >
    > a.. w terenie zabudowy 20 m,
    > b.. poza terenem zabudowy 40 m.
    > Droga krajowa:
    >
    > a.. w terenie zabudowy 10 m,
    > b.. poza terenem zabudowy 25 m.
    > Droga wojewódzka, powiatowa:
    >
    > a.. w terenie zabudowy 8 m,
    > b.. poza terenem zabudowy 20 m.
    > Droga gminna:
    >
    > a.. w terenie zabudowy 6 m,
    > b.. poza terenem 15 m

    Dzięki ale:
    1) Co to jest *teren zabudowy*, czy to obszar zabudowany wg kodeksu ruchu ?
    2) Jeśli właściciel to *Urząd Miasta*, to czy to wg powyższego jest *droga gminna*
    ???

  • 5. Data: 2012-04-05 12:32:43
    Od: "Aleksander222" <a...@w...pl>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Witam,
    > jeżeli działka jest na terenie z obowiązującym planem zagospodarowania
    > przestrzennego to musisz sprawdzic właśnie w tym planie czy nie ma
    > określonych linii zabudowy.

    -No plan jest MN1.
    - Linie zabudowy tj. że te linie są sztywno narysowane na mapie, czy podane ogólnie
    jako minimalne odległości ?

    > Natomiast jeśli planu nie ma to obowiązują warunki zabudowy i tam też
    >będą określone odpowiednie odległości.

    Warunki zabudowy tj. dopiero to co dostanę od UM jak będę dom projektował ?..

> [...]
    budynku od drogi. Warunki techniczne mówią o odległości budynku od
    granicy działki budowlanej, a droga nie jest działką budowlana.

    No ale post poniżej art.43 ustawy o dr. publicznych.
    Do Pana(i) poniżej: ten art też już czytałem, ale nie jestem pewny czy własność
    Urzędu Miasta=Droga Gminna..???

  • 6. Data: 2012-04-05 12:57:09
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 5 Kwi, 12:32, "Aleksander222" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > -No plan jest MN1.
    > - Linie zabudowy tj. że te linie są sztywno narysowane na mapie, czy podane ogólnie

    -- linie zabudowy są zazwyczaj obowiązujące i nieprzekraczalne.
    Obowiązujące oznaczane są w mpzp pełnymi trójkątami, a
    nieprzekraczalne - pustymi. Linia obowiązująca oznacza, że budynek
    musi byc usytuowany elewacją dokładnie w tej linii (ani bliżej ani
    dalej), natomiast linii nieprzekraczalnej nie możesz przekroczyc.
    Możesz się od niej odsunąc wgłąb działki.

    > Warunki zabudowy tj. dopiero to co dostanę od UM jak będę dom projektował ?..

    --warunki zabudowy są wydawane jeśli nie ma mpzp. U ciebie jest takowy
    dlatego ten punkt ciebie nie dotyczy.

> [...]
    >
    > No ale post poniżej art.43 ustawy o dr. publicznych.
    > Do Pana(i) poniżej: ten art też już czytałem, ale nie jestem pewny czy własność

    -- w takim razie jeśli jest mpzp to zobacz gdzie przebiega linia
    zabudowy (i jaka to linia: obowiązująca czy nieprzekraczalna) i masz
    sprawę jasną.

  • 7. Data: 2012-04-05 13:01:09
    Od: "Aleksander222" <a...@w...pl>

    Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    On 5 Kwi, 12:32, "Aleksander222" <a...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "arch" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:aee5325f-8e2b-4c46-bece-ccb8fc20d826@
    db5g2000vbb.googlegroups.com...

    ..
    ..
    >.>

    Ok, rozumiem że wszystko powyższe odnosi się do dróg prywatnych, jak w temacie postu,
    żeby uściślić ?

  • 8. Data: 2012-04-05 13:04:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ok, rozumiem że wszystko powyższe odnosi się do dróg prywatnych, jak w
    > temacie postu, żeby uściślić ?

    jesli droga jest prywatna to te odległosci które podałem nie obowiązują bo
    dotyczą publicznych. Ale u ciebie jest miejscowy plan wiec go przeczytaj. Na
    mapie masz zaznaczoną linię zabudowy, sprawdz tylko czy jest "obowiązująca"
    czy "nieprzekraczalna".

    b.

  • 9. Data: 2012-04-05 13:12:30
    Od: "Aleksander222" <a...@w...pl>

> [...]
    publicznych. Ale u ciebie jest miejscowy plan
    > wiec go przeczytaj. Na mapie masz zaznaczoną linię zabudowy, sprawdz tylko czy jest

    - Aha jasne, a dobrze myślę że jeśli w GIS-e pisze własność urząd miasta (inna
    działka), to droga jest gminna i obowiązuje 6m ?

  • 10. Data: 2012-04-05 13:14:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > - Aha jasne, a dobrze myślę że jeśli w GIS-e pisze własność urząd miasta
    > (inna działka), to droga jest gminna i obowiązuje 6m ?

    gdyby nie było miejscowego planu to tak, ale jest plan wobec tego obowiązuje
    to co w planie.

    b.