  • 1. Data: 2010-08-28 22:14:36
    Temat: Sonda - kto planuje budowę drugiego domu i jakich błędów nie chciałby popelnić?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Odkąd się przeprowadziłem do nowowybudowanego domu, cały czas myślę, że
    trzeba szukać powoli działki pod nową budowę...
    Dlaczego?

    1. Dom jest za mały (ok. 100m parteru + 30m poddasza). W sumie tylko 2
    pokoje + salon + poddasze, które już wkrótce będzie służyć za sypialnię dla
    mnie i mojej małżonki. Na poddaszu jest też łazienka (już prawie
    wykończona). Czyli, jak widać, dla 4 osób jest to dom przymały - jak
    przyjadą goście, albo teściowa wpadnie na parę tygodni (bo mieszka daleko i
    jej sie nie opłaca wpadać na krócej), no więc jak ktoś nas odwiedzi, to jest
    kłopot, żeby go położyć... pozostaje albo przenieść się ze spaniem z naszej
    sypialni do pokoju któregoś z dzieci, udostępniając tym samym naszą
    sypialnię gościom, albo wszystkich położyć w salonie, który jest centralną
    częścią domu i jest to bardzo kłopotliwe... Wnioski - dom jest za mały.
    Brakuje co najmniej jednego pokoju, który robiłby za pokój dla gości
    (zwłaszcza takich upierdliwych, którzy pomieszkują u nas tygodniami)

    2. Kuchnia otwarta na salon. Fajnie się prezentuje, ale porażka totalna.
    Chcesz film obejżeć, a tu żona włącza zmywarkę, albo wyciąga umyte naczynia
    ze zmywarki...

    4. Brak pomieszczeń technicznych i gospodarczych. Nie mam nawet gdzie
    wstawić kosiarki na noc, stołu z tarasu, nie wspomnę o innych narządziach
    ogrodowych.

    5. Brak garażu - kompletna klapa. W zimie skrobanie auta.

    6. Dom z użytkowym poddaszem - klapa. Już dzisiaj mam problemy z chodzeniem
    po schodach, więc przyszły dom będzie najprawdopodobniej parterowy. Do tego
    dochodzą odwieczne problemy z dociepleniem budynku (skosy).

    7. Źle wykonana instalacja pieca co w kotłowni - brak zaworu trójdrogowego,
    źle zrobione odpowietrzenie kanalizacji - wpuszczone do komina
    wentylacyjnego, w efekcie śmierdzi czasami w łazience na górze...

    8. Źle położony dach - juz 3 razy poprawiałem dachówkę, która uparcie zsuwa
    się jakieś 30 cm wskutek ostatnich silnych wiatrów. Do tego przecieka przy
    kominie...

    I jeszcze pare innych udogodnien, o których nie pomyslałem. Np. gruntowy
    wymiennik ciepła.

    Pozdry,
    MW

  • 2. Data: 2010-08-29 01:44:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik wolim napisał:
    > Odkąd się przeprowadziłem do nowowybudowanego domu, cały czas myślę, że
    > trzeba szukać powoli działki pod nową budowę...
    > Dlaczego?

    Prościej będzie za jednym zamachem szukać dwóch działek - bo jeszcze dwa
    domy przed tobą. Ten obecny to wybudowałeś dla najgorszego wroga. Ten o
    którym myślisz będziesz mógł opchnąć przyjacielowi. W trzecim już
    spokojnie sobie pomieszkasz.

    --
    Darek

  • 3. Data: 2010-08-29 06:05:56
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    Może lepiej byłoby myśleć przed wybraniem projektu? skoro jesteś
    gigantomanem to glaczego nie przewidziałeś że ten jest za mały.
    Ja mam na parterze 100mkw +garaż i uważam ze dla 4roosobowej rodziny
    pasuje jak ulał(projekt Turkus) na poddaszu mam 60mkw które
    wykorzystam może kiedyś na coś. a propos kuchni .. zawsze mozesz
    zrobić szklane drzwi lub inne rozwiązanie.
    co do dachówki i innych to już kwestia wykonania i materiałów.
    chciałeś zaoszczędzić 500zł.. teraz niestety są tego skutki.
    powodzenia
    jeg.

  • 4. Data: 2010-08-29 08:11:43
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2010-08-29 00:14, wolim pisze:
> [...]
    > Brakuje co najmniej jednego pokoju, który robiłby za pokój dla gości
    > (zwłaszcza takich upierdliwych, którzy pomieszkują u nas tygodniami)

    130m kw. to jest całkiem wystarczająca ilość miejsca dla 2+2
    natomiast jesli wiedziales ze bedziesz mieć gości przebywających w domu
    ponad 2-3 dni to zrobiles ewidentny błąd nie projektując pokoju dla gości.

    > 2. Kuchnia otwarta na salon. Fajnie się prezentuje, ale porażka totalna.
    > Chcesz film obejżeć, a tu żona włącza zmywarkę, albo wyciąga umyte naczynia
    > ze zmywarki...

    kwastia dobrego wyciągu i organiacji pracy, zmywarka może myć w nocy,
    nic nie bedziesz wiedzieć.

    > 4. Brak pomieszczeń technicznych i gospodarczych. Nie mam nawet gdzie
    > wstawić kosiarki na noc, stołu z tarasu, nie wspomnę o innych narządziach
    > ogrodowych.
    jakieś pomieszczenie pewnie masz, moze za małe?

    > 5. Brak garażu - kompletna klapa. W zimie skrobanie auta.

    4+5 najlepszym rozwiązaniem jest wolnostojący garaż 2 stanowsiskowy z
    pomieszceniem gospodarczym z tyłu.
    masz 2 miejsca na samochody (w garazu do domu mało spotykane bo zabiera
    dużo miejsca mieszkalnego) i moejsce na ksiarkę , rower i łopatę

    > 6. Dom z użytkowym poddaszem - klapa. Już dzisiaj mam problemy z chodzeniem
    > po schodach, więc przyszły dom będzie najprawdopodobniej parterowy. Do tego
    > dochodzą odwieczne problemy z dociepleniem budynku (skosy).

    najprostsze i najlepsze rozwiązanie na odzielenie strfy publicznej i
    prywatnej, za ten sam metraż parterowy zapłaciłbyć o dużo wiecej,
    potrzebowałbyś większą działkę, wiekszy dach, i marnotrawienie ładnych
    pomieszczeń ;)

    > 7. Źle wykonana instalacja pieca co w kotłowni - brak zaworu trójdrogowego,
    > źle zrobione odpowietrzenie kanalizacji - wpuszczone do komina
    > wentylacyjnego, w efekcie śmierdzi czasami w łazience na górze...

    błędy wykonania, do poprawienia

> [...]
    > kominie...

    błędy wykonania do poprawienia
    > I jeszcze pare innych udogodnien, o których nie pomyslałem. Np. gruntowy

    bajery można wymyślac zawsze.

    > Pozdry,
    > MW

    pozdrawiam
    michal

    Michał

  • 5. Data: 2010-08-29 08:22:11
    Od: "bartez" <m...@g...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    > Odkąd się przeprowadziłem do nowowybudowanego domu, cały czas myślę, że
    > trzeba szukać powoli działki pod nową budowę...
    > Dlaczego?

    Chcesz budować nowy dom żeby teściowa miała gdzie mieszkać?!
    Do budy z nią! :))))

  • 6. Data: 2010-08-29 08:46:55
    Od: "nowe-schody.prv.pl" <n...@o...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    > Odkąd się przeprowadziłem do nowowybudowanego domu, cały czas myślę, że trzeba
    > szukać powoli działki pod nową budowę...
    > Dlaczego?

    Jak juz ktoś przypomniał, powinno się trzy domy budować, aby się uczyć na
    błędach :)

    > Brakuje co najmniej jednego pokoju, który robiłby za pokój dla gości
    > (zwłaszcza takich upierdliwych, którzy pomieszkują u nas tygodniami)

    Brak miejca jest bardzo dobrym powodem, aby ich nie zapraszać :)

    > 2. Kuchnia otwarta na salon. Fajnie się prezentuje, ale porażka totalna.
    > Chcesz film obejżeć, a tu żona włącza zmywarkę, albo wyciąga umyte naczynia ze
    > zmywarki...

    To to jest pół biedy, gorzej jak na filmie leci zachód słońca i bohater na
    werandzie zastanawia się w ciszy nad swoim życiem a w Twoja żona tymczasem
    tłucze 5 kg schabowych na wizytę teściowej :)

    > 4. Brak pomieszczeń technicznych i gospodarczych. Nie mam nawet gdzie wstawić
    > kosiarki na noc, stołu z tarasu, nie wspomnę o innych narządziach ogrodowych.

    Drewniana altanka w kącie ogrodu jest OK.

    > 5. Brak garażu - kompletna klapa. W zimie skrobanie auta.

    Własny dom bez garażu z wejściem bezpośrednio z domu, to rzeczywiśćie porażka.

    > 6. Dom z użytkowym poddaszem - klapa. Już dzisiaj mam problemy z chodzeniem po
    > schodach, więc przyszły dom będzie najprawdopodobniej parterowy. Do tego
    > dochodzą odwieczne problemy z dociepleniem budynku (skosy).

    Stoję na stanowisku, że w europejskim kręgu kulturowo-klimatycznym dom powienien
    mieć piwnice, parter i piętro/poddasze.
    Od rejonu Europy i/lub gustu właściciela zależy tylko, czy w piwnicy trzyma się
    kartofle, czy wino.
    Problem z chodzeniem po schodach należy rozwiązać likwidująć problem z
    chodzeniem a nie schody.
    Na moją opinię nie ma poważnie żadnego wpływu fakt, tego czym się zajmuję
    zawodowo.

    --
    prezydent

    Renowacja schodów www.staircase-renovation.eu/pl/
    Regionalni wykonawcy poszukiwani.

  • 7. Data: 2010-08-29 09:01:56
    Temat: Re: Sonda - kto planuje budowe drugiego domu i jakich b?edów nie chcia?by popelniae?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-08-2010 o 00:14:36 wolim <n...@t...pisz> napisał(a):

    > Odk?d sie przeprowadzi?em do nowowybudowanego domu, ca?y czas my?le, ?e
    > trzeba szukaae powoli dzia?ki pod now? budowe...
    > Dlaczego?
    Bo niestety trzeba mysleć jak się wybiera projekt :)
    Ludziom się wydaje że jak w bloku mieli mieszkanie 44m2 a
    dom będzie miał 100 to ho ho ho miejsca kupa,
    a tymczasem okazuje się d...a, bo ciasno prawie jak w bloku :)
    Niestety aby wybrać dobry projekt trzeba nad tym posiedzieć
    ja z żoną przejżeliśmy w katalogach i internecie ponad tysiąc
    projektów zanim nam się wykalkulowało co chcemy mieć, ile i jak.
    Dlatego dom ma netto 168m2 ale brutto 230 a z piwnicami 300.
    I mam wszystko, na parterze, wiatrołap, garderoba, holl i salon
    kuchnia częściowo otwarta z spiżarką, łazienka z wc i prysznicem,
    garaż i pom gospodarcze, na półpiętrze nad garażem mam pokój gościnny
    i pralnię. Na poddaszu dwa pokoje dzieci z ich łazienką, sypialnię
    z naszą łazienką. Do tego jeszcze 4 pom w piwnicy.
    Tak że mam miejscei dla nas i dla gości i duży salon aby tych gości przyjąć
    przy stole rozkładanym do 3.5m.
    W przyszłości pokój który mam na dole (gabinet) mogę przerobić na naszą
    sypialnię aby nie
    chodzić po schodach na starość.
    Poza tym instalacje które sam robiłem mam wszystkie, wentylacja, GWC,
    centr odkurzacz, alarm, SAT, TV, internet czyli ogólnie sieć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-08-29 09:46:53
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik wolim napisał:
    > Odkąd się przeprowadziłem do nowowybudowanego domu, cały czas myślę, że
    > trzeba szukać powoli działki pod nową budowę...
    > Dlaczego?

    Nie będę tu robił z siebie 'mądrzejszego od telewizora' :-), ale ja
    przed decyzją o budowie zacząłem od jak najbardziej precyzyjnego
    określenia co w tym domu chcę robić i do czego ma on mi/nam służyć:

    Wygodne mieszkanie - dotychczas mieszkałem w bloku na czwartym piętrze
    bez windy w ciasnym - za ciasnym dla mojej rodziny - mieszkaniu.
    Miejsce pracy - moja aktywność skupia się na czynnościach, które
    wykonuję w domu/miejscu zamieszkania - potrzeba było dodatkowych
    pomieszczeń z przeznaczeniem na ten cel.
    Miejsce na okoliczność przyjazdu gości na dłużej - jest na to
    przewidziany pokoik na parterze i kompletna łazienka oraz swobodny
    dostęp do kuchni :-). Powie się gościoom:
    'czujcie się jak u siebie w domu... możecie nawet napali w piecu :-)
    Inne ułatwienia, których nie miałem w mieszkaniu - ogród, taras, świeże
    powietrze, centralny odkurzacz...

    Słowem... zacząłęm od koncepcji, a na szczegóły przyszedł czas w trakcie
    realizacji pomysłów - najpierw projekt - tu przyznam się, że pochopnie
    zanabyłem nawet jeden projekt, który teraz leży i pewnie nigdy nie
    zostanie zrealizowany..., potem wszelkie inne sprawy techniczne i w
    miarę jak się wszystko realizowało, każdy szczegół starałem się
    gruntownie przemyśleć.

    Działam w myśl zasady: od ogółu do szczegółu... nigdy odwrotnie, bo
    wtedy można wylać przysłowiowe dziecko z kąpielą i zapomnieć o czymś, co
    jest istotne w szerszym ujęciu na rzecz chwilowego impulsu...

    Teraz jestem na etapie wykańczania i... :-) Mam nadzieję, że będę
    zadowolony, szczególnie, że nie jestem typem chronicznego malkontenta
    :-) - Lubię akceptować swoje własne decyzje, nawet wtedy, gdy tylko w 95
    procentach okazują się trafione :-))) - te 5 procent niedogodności
    jestem w stanie jakoś przeboleć...

    pozdr
    robercik-us

  • 9. Data: 2010-08-29 10:39:07
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "bartez" <m...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Chcesz budowaae nowy dom ?eby te?ciowa mia?a gdzie mieszkaae?!
    > Do budy z ni?! :))))

    Mam nadzieje, ze kiedys twoje dzieci powiedza to samo do ciebie. Nasz swiat predzej
    zabijemy niszczac rodzine niz emisja CO2.

  • 10. Data: 2010-08-29 19:01:23
    Od: Marcin <m...@g...com>

    Niestety, ale projekt wybrales koszmarny, na oko dach 4-spadowy z
    minimalna sciana kolankowa..... kto Ci go wcisnal?
    Uczmy sie od gorali, dach dwu spadowy o kacie 50-55 st i bedzie
    dobrze...

    Cala reszta... bledy wykonawcze, nie do unikniecia, a wynikajace ze
    zbytniej komplikacji instalacji.
    A mozna bylo wrzucic 25 cm styropianu i 40 welny, rekuperator, a w
    srodku male "radiatorki" na prad. Dach bez komina z blachy.....

    Reszta do wyprostowania, garaze, warsztaty poza bryla budynku....
    najlepiej z plyt betonowych ogrodzeniowych, na podloge kostka... 60m2
    wyjdzie ci z dachem za 20 tys maksymalnie.