    From: DigTel <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Spawarka
    Date: Wed, 17 Mar 2010 02:35:57 -0700 (PDT)

    Nie wiem na ile znacie się na mocy, prądzie itp.
    Jednak tak na logikę spawarka z aukcji ma bezpiecznik 16A - jakim więc
    cudem może mieć moc dwa razy większą 7,4kW, niż bezpiecznik który
    wyłączy ją przy 3,6kW?
    Po drugie napięcie biegu jałowego 48V, to minimum, i ciekawe do ilu mu
    spadnie po złapaniu łuku - będzie tylko smarkać zamiast spawać. Do
    spawania płynnego musiałoby być 50 - 70V, w zależności od ustawionego
    prądu (oczywiście tu trzeba pamiętać o pozycji i elektrodach)
    Co do Twojego linku, jak już zapodałeś to sam zobacz jakie tam są
    parametry - 50 - 140A / pobór prądu 41A - zobacz czy instalacja w domu
    Ci tyle wytrzyma;-), o przedłużaczu i gniazdkach nie wspomnę, zresztą
    nawet ta z aukcji teoretycznie w czasie spawania powinna pobierać do
    32A, przy zajarzeniu łuku tak z dwa razy tyle.
    Jasne nikt nie każe spawać maksymalnym prądem, ale po coś kupuje się
    spawarkę o takim zakresie.
    Moja po kilku spawaniach mimo wentylatora skończyła tak:
    http://digtel.pl/?q=spalona-spawarka-transformatorow
    a-st160.jpg
    Do spawania z prądem maksymalnym się nie nadaje i tyle.