  • 11. Data: 2011-06-13 07:39:55
    Temat: Re: Spór o miedzę inny wariant (cross post)
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-06-10 15:58, Rentier pisze:
    > Sąsiad uznał swój własny przebieg granicy (skorygował samowolnie o 6(!!)
    > cm przy pomocy kumpla z niwelatorem czy czymś takim.

    Przyjrzyj sie krytycznie, bo moze ma racje? Zglos na Policje
    póki sa slady.

    Spytalbym w gminie. Np. u mnie okreslaja m.in. "przezroczystosc" plotu.

    Swój plot (bez uzgodnienia z Toba) wolno mu postawic na jego ziemi,
    nie na granicy.
    --
    A S

  • 12. Data: 2011-06-13 07:42:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
    > póki sa slady.
    >
    > Spytalbym w gminie. Np. u mnie okreslaja m.in. "przezroczystosc" plotu.

    Ale od strony drogi itp zapewne. Wewnętrzne raczej nie

    Krzysiek

  • 13. Data: 2011-06-13 07:51:56
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.06.2011 15:58, Rentier pisze:

    > 2. Analogicznie, jak powinna wyglądać moja reakcja, gdy zechce mi
    > zniszczyć kawałek murka oporowego (powód- wg sąsiada stoi o 6cm za
    > daleko w jego stronę.
    > Granica istniała w spokoju ze 40 lat, teraz się zaczęło.

    A jak długo ten murek tam jest? też 40 lat? albo czy w zamian murku było
    coś co jednoznacznie wskazuje że te 6cm było przez ciebie "uprawiane"?
    Bo po takim czasie to już podpada pod zasiedzenie czy to w dobrej czy
    złej wierze.

  • 14. Data: 2011-06-13 08:18:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2011 09:23, Kris pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > w wiadomości news:it4dkv$ijt$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Jak pójdzie do sasiada z butelka wody mineralnej to tylko pogorszy
    > sprawe;))

    > Bo on dla ludzi jest;))

    > Co Ty proponujesz? Uruchomic machine prawna o 6cm cienia?

    Nie, ja bym preferował herbatę i ciasteczka ;)

  • 15. Data: 2011-06-13 08:28:49
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:it4h53$>
    > Nie, ja bym preferował herbatę i ciasteczka ;)

    Może i masz rację chociaz ja uwąza że sporu o 6cm cienia na trzeźwo sie nie
    da rozstrzygnąć.

    Wiesz jak ja z sasiadem robiliśmy płot pomiędzy naszymi posesjami?
    Odmierzyliśmy srodek odległości pomiędzy ścianami naszych domów,
    rozciągneliśmy sznurek, zrobilismy płot.
    Wg teori tak jest prawidłowo bo nasze domy powinny stac 4 metry od granicy.
    W praktyce jest inaczej bo ja projekcie miałem ytong bez ocieplenia a dałem
    suporeks + 12cm styro. Więc o te 12 cm pewnie moja elewacja jest wysunięta w
    strone sąsiada. On tez co innego miał w projekcie a inczej sciany zrobił ale
    aby nie wzywac geodety itp do tyczenia granic to wytyczylismy sami za pomoca
    miarki i sznurka.
    Aha, byłbym zapomnbiał, przy tyczeniu i robieniu była herbata ciasteczka i
    flaszka równiez;))

    Krzysiek

  • 16. Data: 2011-06-13 08:36:56
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2011 10:28, Kris pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > w wiadomości news:it4h53$>
    >
    > Może i masz rację chociaz ja uwąza że sporu o 6cm cienia na trzeźwo sie
    > nie da rozstrzygnąć.

    Ja mam poważną obawę, że alkohol dodany do takiej sytuacji może
    skutkować wymachiwaniem siekierą ;->

    > Wiesz jak ja z sasiadem robiliśmy płot pomiędzy naszymi posesjami?
    > Odmierzyliśmy srodek odległości pomiędzy ścianami naszych domów,
    > rozciągneliśmy sznurek, zrobilismy płot.

    My byliśmy w o tyle dobrej sytuacji, że działki świeżo po podziale i
    słupki geodezyjne dało się wykorzystać ;)

  • 17. Data: 2011-06-13 08:44:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Cze, 10:28, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > miarki i sznurka.
    > Aha, byłbym zapomnbiał, przy tyczeniu i robieniu była herbata ciasteczka i

    A teraz wyobraz sobie ze przeniosles sie w czasie i ten post napisal
    Twoj wnuczek ktory odziedziczyl po Tobie domek ha ha... ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-06-13 09:01:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    m.googlegroups.com...
    On 13 Cze, 10:28, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    >A teraz wyobraz sobie ze przeniosles sie w czasie i ten post napisal
    >Twoj wnuczek ktory odziedziczyl po Tobie domek ha ha... ;-)

    No i co z tego?
    Czy uważasz że kilka cm w tą czy tamta strone jest warte zatargu z sąsiadem?
    Czy może o te kilka cm warto uruchomic sady policje czy Bóg wie kogo?

    Krzysiek

  • 19. Data: 2011-06-13 09:46:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Cze, 11:01, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > No i co z tego?
    > Czy uważasz że kilka cm w tą czy tamta strone jest warte zatargu z sąsiadem?
    > Czy może o te kilka cm warto uruchomic sady policje czy Bóg wie kogo?

    Oczywiscie, ze nie jest warte :) Dla mnie to jakis totalny absurd.
    Jednak lepiej takich sytuacji nie prowokowac - dzisiaj masz fajnego
    sasiada, a jutro sprzeda dom i przyjdzie burak ktory bedzie sie
    handryczyl o te 6cm. Dlatego mimo wszystko lepiej jak nie ma kamienia
    - wezwac geodete, lub przynajmniej sprobowac wedlug map i projektow
    samemu ustalic dokladny przebieg tej granicy niz "w polowie dlugosci
    od elewacji do elewacji" :) Ty moze jestes normalny ale nie wszyscy
    sa, a nigdy nie wiesz jaki Cie sasiad czeka w przyszlosci ;) Ja na
    szczescie mialem kamienie z jedyna sasiadka jaka granicze - reszta to
    200mb lasu gdzie wyznaczona samemu granice cofnalem sobie na wszelki
    wypadek 2mb wglab swojego terenu (a po linii faktycznej granicy
    nasadzilem wierzby energetycznej ;), a od strony drogi wytyczylem
    sobie sam, coflem 15cm i gra gitara - zaczeli cos robic z droga i
    wynajeci geodeci potwierdzili prawidlowosc moich amatorskich pomiarow
    - wyszlo perfekt :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-06-13 09:59:40
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.06.2011 11:01, Kris pisze:

> [...]
    > Czy uważasz że kilka cm w tą czy tamta strone jest warte zatargu z
    > sąsiadem? Czy może o te kilka cm warto uruchomic sady policje czy Bóg

    Wiesz, co innego jak sobie we dwóch ustalacie "tutaj" i pal licho ten
    centymetr czy pięć. Ale jak ktoś potem przyłazi i _sam_ bez konsultacji
    zaczyna sobie "korygować"?