  • Data: 2010-10-19 07:41:04
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7bf96677-cffd-483b-ac41-b67eaab82c93@e14g2000yq
    e.googlegroups.com...

    >czyli pan serwisant nie przestwil sruba a tylko softem.
    >Myslalem ze jak serwisant to przeniusl cala charakterystyke w dol.
    >Co do wywalenia bledu to zalezy jaki piec.
    >Szczeze mowiac to ten serwisant to jakis lajkonik byl.

    Cos mi sie widzi, ze tak sie nie da. Sa pewne minimalne wartosci wynikajace
    z konstrukcji nie tylko kotla, ale chyba wiekszosci urzadzen. Kotly o
    mniejszej mocy dolnej maja zwykle mniejsza moc maksymalna. Jest pewien
    przedzial modulacji palnika i byc moze - zgaduje - ze sam palnik w kotlach o
    mniejszej mocy dolnej jest po prostu mniejszy co umozliwia efektywne
    spalanie gazu z mniejsza moca ogolna. Podobnie jak silnik spalinowy duzej
    mocy ma pewna okreslona minimalna ilosc spalanego paliwa w czasie pracy.
    Kiedy wcisniesz sprzeglo to silnik potrzebuje okreslonej ilosci paliwa by
    zachowac bieg jalowy i to jest jego minimalne spalanie. Chocby nie wiem co
    tego nie zmienisz, no przy najmniej w zakresie bezpiecznym dla silnika.

    Pozdro.. TK