  • Data: 2010-10-20 19:27:38
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4cbe929f$0$21004$65785112@news.neostrada.pl...

    > dostarczonej energii mniejsza ale przez pierwsze chwile drut jest zimny!
    > (wstajemy rano a tu lodówa mimo że kocioł się włączył). Jak widać jest tak
    > jak z pojemnością cieplną budynku. Aby uzyskać w miarę szybko ciepły drut
    > (dom) musimy na starcie zwiększyć wartość prądu ale niestety oznacza to
    > nic innego jak wzrost dostarczonej energii. O ile? O tyle ile wynika z
    > pojemności cieplnej.

    No tak, tylko ze kiedy ten drut na poczatku jest zimny to o tyle samo
    pozniej bedzie cieply. Przyjmujac straty liniowe i dla uproszczenia
    sprawnosc kotla 100% w kazdym zakresie modulacji to sposob ogrzewania domu
    nie mialby znaczenia przy zalozeniu, ze straty domu nie zaleza od jego temp.
    wewnetrznej. Skoro zaleza to obnizenie temp. powinno powodowac mniejsze
    zuzycie paliwa, bo mniej energii wypromieniuje na zewnatrz. Sek w tym, ze
    jest odwrotnie i dla tego zastanawiamy sie skad ten paradoks sie bierze. Na
    pierwszy ogien idzie kociol i jego straty zalezne od mocy.

    > Co nalezy wziąć pod uwagę aby wybierać między ciągłym grzaniem a
    > cyklicznym? Myślę że nalezy wziąć dwa parametry pod uwagę. Pojemność
    > cieplna drutu (domu) oraz czas wyłączen ogrzewania. No można by było
    > jeszcze uwarunkować to wymaganym akceptowalnym czasem podczas gdy bedziemy
    > marzli na starcie kolejnego cyklu.

    Wszystko prawda, tylko dalej jakby poza tematem.

    Pozdro.. TK