eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie › Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
  • Data: 2017-01-19 21:38:49
    Temat: Re: Sprawność nowoczesnego kotła na pellet, groszek czy co tam się sypie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 19 stycznia 2017 20:58:29 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Czy program do obliczeń ma możliwość wskazania, które z zamieszkałych
    > osób są nauczycielami akademickimi? Oni mają dłuższy urlop.

    Jest możliwość, a jakże :P
    Można sobie nawet definiować przerwy w ogrzewaniu w każdym osobnym
    miesiącu, co do dnia i godziny, i to dla każdego osobnego pomieszczenia.
    Można tworzyć okresowość wentylacji, jak ktoś ma mechaniczną sterowaną.
    Można też zagłębić się w rurki i kanaliki, opisując ile metrów instalacji
    i ile baniaków jest w każdym fragmencie domu, jakie mają straty, co w nich
    płynie i jaką ma temperaturę.
    Przy opisywaniu np. okien dachowych można podać % szyby w oknie, przejrzystość
    szyby, emisyjność, kąt nachylenia, zewnętrzne obiekty zaciemniające
    a także (z rozbiciem na miesiące, dnie i godziny) czas zasłonięcia
    danego okna roletami.
    Nie znalazłem funkcji definiowania mostka termicznego w dziurce od klucza
    drzwi wejściowych, ale zapewne w którejś wersji programu zostanie to dodane.

    Słowem, jakby się chciało zamodelować dokładnie całą chałupę w sposób
    drobiazgowy, można nad tym spędzić rok pracy i jeszcze się zdoktoryzować.

    > Kolorowych jarmarków, blaszanych zegarków...

    Blaszany zegarek można dodać jak najbardziej, program dorzuci to do
    współczynnika akumulacyjności i odpowiednio zmieni stałą czasową chałupy :]

    L.