  • 1. Data: 2009-08-12 15:00:14
    Temat: Srednica rurek miedzianych do klimy
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Hej
    Budujac dom "zatopilem" w scianach rurki miedziane do klimatyzacji, do
    cieczy6,35mm i gazu 12,7mm (wiadomo izolowane). Nie zabraklo tez rurki do
    skroplin.

    Teraz ogladam klimatyzatory i mam na oku fuji z rurkami 6,35 i 9,52. (duzo
    jednostek ok 3,5kw ma takie rurki)

    Czy da rade jakos dobrze to polaczyc ( 12,7 z 9,52) czy musze szukac
    klimatyzator pod srednice rurek jakie mam juz w murach?
    Pozdr

  • 2. Data: 2009-08-12 16:03:02
    Temat: Re: Srednica rurek miedzianych do klimy
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    > Czy da rade jakos dobrze to polaczyc ( 12,7 z 9,52) czy musze szukac
    > klimatyzator pod srednice rurek jakie mam juz w murach?

    Każdy instalator zlutuje te rrki na twardo bez problemu.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-08-12 17:03:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jd. wrote:
    > Użytkownik "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    > Każdy instalator zlutuje te rrki na twardo bez problemu.

    tylko że prwadopodobnei trzeba bezie dobić czynnika z butli.

    zadam pytanie pomocnicze

    1. rurki dałeś z miedzi chłodniczej?
    2. rurki mają zaślepione końcówki (szczelnie)?

  • 4. Data: 2009-08-12 17:36:21
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    > tylko że prwadopodobnei trzeba bezie dobić czynnika z butli.
    >
    > zadam pytanie pomocnicze
    >
    > 1. rurki dałeś z miedzi chłodniczej?
    > 2. rurki mają zaślepione końcówki (szczelnie)?

    tak, miedz chlodnicza
    koncowki zagiete zaklepane i zaizolowane

  • 5. Data: 2009-08-12 17:43:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    TIM wrote:

    > tak, miedz chlodnicza
    > koncowki zagiete zaklepane i zaizolowane

    ok.

    to jeszcze sprawdź sprawę zasialania w prund :)

  • 6. Data: 2009-08-12 17:52:09
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    > ok.
    >
    > to jeszcze sprawdź sprawę zasialania w prund :)

    jestem przygotowany az nadto 5x2,5mm2 - przewod miedzy parownikiem a
    agregatem
    do tego oczywiscie zasilanie 3x2,5mm2

    a jak z tymi rurkami? lutowac? czy mocno skrecic

  • 7. Data: 2009-08-12 17:57:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    TIM wrote:

    > jestem przygotowany az nadto 5x2,5mm2 - przewod miedzy parownikiem a
    > agregatem
    > do tego oczywiscie zasilanie 3x2,5mm2
    a gdzie masz to zasialanie :)

    > a jak z tymi rurkami? lutowac? czy mocno skrecic

    może sensowniej było by dać jakieś przejściówki na większą średnicę.
    Lutowanie twarde miedzi powinno sie robić na rurce wypełnionej azotem aby
    nie następowało utlenianie wnętrza rury, tlenki potem odpadają i mogą nawet
    spowodować uszkodzenie agregatu lub zatkanie zaworu rozprężnego.

  • 8. Data: 2009-08-13 17:05:15
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

> [...]
    > nie następowało utlenianie wnętrza rury, tlenki potem odpadają i mogą
    > nawet spowodować uszkodzenie agregatu lub zatkanie zaworu rozprężnego.

    Witam ponownie

    Widizalem przejscie z 12,7mm na 9,52mm, ale nie spotkalem przejscia w druga
    strone
    Masz moze jakis pomysl?

    Pozdr

  • 9. Data: 2009-08-13 17:07:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    TIM wrote:

    > Witam ponownie
    >
    > Widizalem przejscie z 12,7mm na 9,52mm, ale nie spotkalem przejscia w
    > druga strone
    > Masz moze jakis pomysl?

    to będzie raczej problem instalatora :)

  • 10. Data: 2009-08-14 10:37:34
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    > to będzie raczej problem instalatora :)

    Instalator chce lutowac, ja bym wolal skrecane, bo nie wiem czy po lutowaniu
    wewnatrz nie bedzie sie utlenialo

    a cos takiego
    http://internetowy.agdex.com/materiayinstalacyjnezla
    czki-c-25_46.html?page=2&sort=4a