  • 1. Data: 2009-08-11 17:28:12
    Temat: ile kosztuje projekt domu
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    CZy taniej jest zaadoptowac gotowy projekt czy dac zrobic go wg swojego
    rozkladu pomieszczen.

    Posluguje sie programem archicad czyli zawodowy projektant musialby to
    po prostu sprawdzic, przeliczyc itp.

  • 2. Data: 2009-08-11 17:38:37
    Temat: Re: ile kosztuje projekt domu
    Od: "Sebo z Bogdanca" <s...@o...eu-uu>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > CZy taniej jest zaadoptowac gotowy projekt czy dac zrobic go wg swojego
    > rozkladu pomieszczen.

    Z tego co pamietam to adaptacja ok. 2 - 3,5 tys zl kosztuje.
    Ja jakis czas obdzwanialem ok. 80 biur architektonicznych i wyceny roznily
    sie bardzo dla tego samego zapytania.
    Najtansza oferta 6 tys a najdrozsza ponad 50 tys...
    Najlepiej obdzwonic kilka biur sie sie samemu dowiedziec...

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-08-11 18:16:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    bulba008 wrote:
    > CZy taniej jest zaadoptowac gotowy projekt czy dac zrobic go wg
    > swojego rozkladu pomieszczen.
    >
    > Posluguje sie programem archicad czyli zawodowy projektant musialby to
    > po prostu sprawdzic, przeliczyc itp.

    narysować ,

    od 1000 do 20 000 :)

  • 4. Data: 2009-08-11 18:27:40
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    bulba008 pisze:
    > CZy taniej jest zaadoptowac gotowy projekt czy dac zrobic go wg swojego
    > rozkladu pomieszczen.

    Mnie wyszło tak:

    Mapa do celów projektowych 695,00
    Opinia geologiczna 400,00
    Projekt dom w tamaryszkach 1910,00
    Zaliczka na zud 250,00
    Rozliczenie za projekty 2125,00

    Razem 5380 zł - woj małopolskie, kresy południowe, powiat gorlicki.

    W tym było wykonanie projektów przyłącza el. i wodnego oraz zrobienie
    projektu szamba szczelnego oraz projektu zagospodarowania działki.

    Jak będziesz robił projekt na zamówienie, to może wyjść trochę drożej,
    ale nie sądzę, by było dużo drożej. Zresztą... uważam, że
    nieporozumieniem jest oszczędzać na projekcie i decydować się na
    gotowiec tylko dlatego, że jest... np. dwa tysiące tańszy w ostatecznym
    rozliczeniu...

    Ja też chciałem zlecić indywidualny, ale babce wyraźnie nie chciało się
    rysować i po wysłuchaniu moich oczekiwań wyszukała w archonie właśnie
    'Dom w Tamaryszkach', który jak się okazało dość precyzyjnie pasował do
    mojej wizji :-). Wyszło mnie może ciut taniej, ale uważam, że nie o te
    'taniej' w tym wyborze chodziło.

    Czas na oszczędzanie przyjdzie na etapie wykończenia, przy projektowaniu
    i konstrukcji głupotą jest oszczędzać.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 5. Data: 2009-08-12 07:35:58
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik bulba008 napisał:

    > CZy taniej jest zaadoptowac gotowy projekt czy dac zrobic go wg swojego
    > rozkladu pomieszczen.

    Znajdź projekt najbardziej zbliżony do Twojej wizji, znajdź kierownika
    budowy powiedz i mu co chcesz zmienić. Wyjdzie 3x taniej niż szukanie
    architekta. Ja robiłem projekt indywidualny i do tej pory pukam się
    znacząco w głowę, gdy tylko na siebie spojrzę ;-)

    mcs

  • 6. Data: 2009-08-12 10:48:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:

> [...]
    > architekta. Ja robiłem projekt indywidualny i do tej pory pukam się
    > znacząco w głowę, gdy tylko na siebie spojrzę ;-)

    a ja nie bo domu które mozan znaleźć w standardzie są kompletnie powalone.

    zauważ że znaczne odstępstwa od projektu muszą być zatwierdzone przez
    architekta kierbud nie wystarczy.

  • 7. Data: 2009-08-12 11:00:28
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > a ja nie bo domu które mozan znaleźć w standardzie są kompletnie powalone.
    Stworzyłeś swój projekt od początku, czy na jakimś projekcie się
    wzorowałeś? Ja, niestety, podpatrywałem ...

    > zauważ że znaczne odstępstwa od projektu muszą być zatwierdzone przez
    > architekta kierbud nie wystarczy.

    co rozumiesz pod pojęciem znaczne odstępstwa, skoro znajdzie już ten
    "prawie że, tylko" projekt?? Jedyne co, to zgoda od projektanta na
    przeróbki, ale to chyba dołączają do każdego projektu.

    mcs

  • 8. Data: 2009-08-12 11:27:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:

> [...]
    > "prawie że, tylko" projekt?? Jedyne co, to zgoda od projektanta na
    > przeróbki, ale to chyba dołączają do każdego projektu.

    sprawdź sobie prawo budowlane.

    zreszta i tak musisz zatrudnić architewkta do tzw adaptacji, czyli
    przygotowania planu zagospodarowania i tym podobnych bzdetów. Co do zmian w
    projekcie to prawo mówi o tzw istotnych i nieistotnych odstepstwach od
    projektu. Istotne odstepstwa wymagają nawet uzysakania nowego pozwolenia na
    budowę.

    jak zaczniesz zmeiniać i przestawiać okna, sciany nośne, kształt dachu itp.
    to zaczynasz wchodzić powoli w zakres istotnych zmian. Takie zmiany powinny
    być wrysowane przez architekta podczas adaptacji projektu.

    może sie okazać że projekt + adapatacją wyjdzie tyle samo co nowy projekt na
    zamówienie :)

    wiele osób juz to pisało.

  • 9. Data: 2009-08-12 12:39:18
    Od: mcs <t...@w...pl>

> [...]

    > itp. to zaczynasz wchodzić powoli w zakres istotnych zmian. Takie zmiany
    > powinny być wrysowane przez architekta podczas adaptacji projektu.

    Powiem tak: nie popadajmy w paranoję. Nikt Ci nie bedzie mierzył, czy
    masz okno o 10 czy 20 cm większe czy mniejsze, czy kuchnia jest w
    miejscu pokoju albo czy dom lub komin jest o pół metra wyższy.

    > może sie okazać że projekt + adapatacją wyjdzie tyle samo co nowy
    > projekt na zamówienie :)

    Też tak myślałem. Do czasu, kiedy kierownik nie powiedział, że gdybym
    mu dał projekt zbliżony do moich wymagań to zaadaptowałby mi go za 1/3
    tego co wydałem na indywidualny.

    mcs

  • 10. Data: 2009-08-12 12:48:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:

> [...]
    > masz okno o 10 czy 20 cm większe czy mniejsze, czy kuchnia jest w
    > miejscu pokoju albo czy dom lub komin jest o pół metra wyższy.

    czytaj ze zrozumieniem co ja piszę.