  • 11. Data: 2009-08-12 13:00:07
    Temat: Re: ile kosztuje projekt domu
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Odpowiadając na pytanie z tytułu:
    3 lub 4 razy za dużo, jak każda rzecz, której nie potrzebujesz,
    a którą musisz kupic, bo tak ci każe aparat przymusu (tzw. panstwo).

    pozdrawiam
    pluton
    :)

  • 12. Data: 2009-08-12 13:19:34
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > czytaj ze zrozumieniem co ja piszę.

    No czytam i mam subiektywne uczucie, że rozumiem.

    A gdy napisałem, że najlepiej wybrać gotowy projekt najbardziej
    zbliżony do tego wymarzonego to znaczy, że trzeba wziąć z takim dachem
    jaki nam się nie podoba żeby potem zmieniać??

    Pewien jesteś, że trzeba być architektem żeby zrobić adaptację projektu??

    mcs

  • 13. Data: 2009-08-12 13:37:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mcs wrote:

> [...]
    > jaki nam się nie podoba żeby potem zmieniać??
    >
    > Pewien jesteś, że trzeba być architektem żeby zrobić adaptację

    raczej tak.

  • 14. Data: 2009-08-12 13:38:45
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mcs" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie podoba żeby potem zmieniać??
    >
    > Pewien jesteś, że trzeba być architektem żeby zrobić adaptację projektu??

    Ja tam nie wiem, ja kupiłem działke z pozwoleniem na budowe. Poprzedni
    właścicel miał projekt, który mnie i żonie mniej wiecej odpowiadał. Piszę
    mniej więcej bo i tak rozkład pomieszczeń w środku zrobiliśmy po swojemu,
    liczbe okien też zmieniliśmy no i na szczęście w ostatniej chwili
    zrezygnowaliśmy z kuchni otwartej na salon(murarze musieli przerabiać już
    gotowe ściany wewnętrzne). Teraz mamy tak jak nam pasuje. Z tego co wiem to
    za projekt poprzedni właścicel mojej działki zapłacił 1700zł i za adaptacje+
    zagospodarowanie terenu 1500zł. Indywidualne projekty są sporo droższe.
    Z tego co widziałem na pieczatkach to adaptacji nie robił architekt.

    Krzysiek

  • 15. Data: 2009-08-12 13:53:12
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik kris napisał:

> [...]
    > zagospodarowanie terenu 1500zł. Indywidualne projekty są sporo droższe.
    > Z tego co widziałem na pieczatkach to adaptacji nie robił architekt.

    Przeczytałem kilka razy i śmiem twierdzić, że kris w poetycki sposób
    ;-) przedstawił to, o czym pisałem w pierwszym liście. A zdanie które
    podkreśliłem to moim zdaniem sens całego procesu budowania domu.

    mcs

  • 16. Data: 2009-08-12 15:30:01
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    [cut]

    > raczej tak.

    No to czas poprawic Marka
    projekt moze wykonac osoba posiadajaca uprawnienia do projektowania
    nie musi to byc architekt z wyksztalcenia
    ja jestem inż. budownictwa (tzw. konstruktor) i robie projekty bo mam do
    tego uprawnienia
    natomiast plan zagospodarowania czy adaptacje projektu typowego
    moze zrobic nawet technik (najnizsze uprawnienia budowlane)
    zawsze w uprawnieniach jest dokladnie opisane co mozna robic i dla kogo.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 17. Data: 2009-08-12 16:12:35
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Sie, 17:30, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:

    > No to czas poprawic Marka
    > projekt moze wykonac osoba posiadajaca uprawnienia do projektowania
    > nie musi to byc architekt z wyksztalcenia

    Potwierdzam. Ja znalazlem moj wymarzony domek w katalogu, po
    przejrzeniu chyba tysiecy roznych - pasuje mi pod kazdym wzgledem,
    pasuje tez idealnie do dzialki. Moj kierbud na jego podstawie zrobil
    nowy projekt ze zmianami, ktore chcialem. Po wizycie w kilku biurach
    najpierw sie lekko przerazilem bo chcialy >10 tys pln, a moj kierbud
    machnal mi projekt dokladnie taki jak chcialem za 2,5k pln - z
    zalatwieniem pozwolenia na budowe (tzn. po papiery, uzgodnienia
    branzowe etc jezdzilem sam). Marek jak widze jest z tych, dla ktorych
    projekt to rzecz swieta :) A dla mojego kierbuda (uprawnienia do
    projektowania i nadzorowania bez ograniczen) np. zmiana stropu terivy
    na monolit to 30 min liczenia (przy mnie) w programie + 10 min
    kreslenia na czerwono w projekcie + dolaczenie kilku wydrukow belek i
    zbrojenia stropow poszczegolnych pomieszczen. I zainkasowanie
    flaszki ;) I wszystko jest legalnie i jak nalezy, bo on moze wszystko
    majac takie uprawnienia - kazdy inspektor nadzoru moze mu i mi
    naskoczyc :)

    Takze ja polecam znalezc kogos kto ma uprawnienia i nie zdziera jak
    glupi. Jakbym mial wydac na sam projekt 10, czy 15 tys to chyba bym
    sie lekko wkurzyl. No chyba ze kogos kreci te dodatkowe 100 stron
    pierdol z ktorych i tak nic nie wynika, a ktore kolejne ekipy
    budowlancow beda olewac i robic po swojemu ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2009-08-13 06:49:42
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Wlasnie kolega mi sie pozalil, ze w zaden sposob nie moze wyegzekwowac
    projektu od biura projektowego. Slimacza sie i slimacza,
    jemu zalezy na czasie, za robote wzieli sie 2 tygodnie od zlecenia,
    jak na razie dostal jakies nedzne scinki z rysownicy zamiast porzadnych
    wstepnych rysunkow.
    A radzilem mu architekta za 5 kpln, to nie posluchal.

    pozdrawiam
    pluton

  • 19. Data: 2009-08-13 07:48:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:
> [...]
    > porzadnych wstepnych rysunkow.
    > A radzilem mu architekta za 5 kpln, to nie posluchal.

    a jaki ma termin w umowie którą zawarł z nimi ? :)

  • 20. Data: 2009-08-13 11:31:11
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > a jaki ma termin w umowie którą zawarł z nimi ? :)

    przekraczalny :) I na dodatek kategorycznie nie zgodzili sie
    na kary za zwloke, w wysokosci 1/2 % dziennie, ale nie
    wiecej, niz 10% wartosci projektu, czyli maks 1400 pln.

    I tak kumpel z nich nie zrezygnuje, bo na organizowanie
    wszyztkiego od zera nie ma czasu (przynajmniej tak mówi).
    Ale co sie wkopal, to sie wkopal.

    pozdrawiam
    pluton