  • 1. Data: 2009-08-11 12:31:37
    Temat: pozwolenie czy zgloszenie a moze nic
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    mam taki problem poniewaz w poniemieckim domku chcialbym wstawic okno
    polaciowe.
    Wiem ze na pewno jest potrzebna zgoda drugiego wlasciciela.
    I tu moje pytanie czy jakos urzedowo to trzeba teraz zalatwiac czy nie?
    dzieki i pozdrawiam Darek

  • 2. Data: 2009-08-11 20:09:09
    Temat: Re: pozwolenie czy zgloszenie a moze nic
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > mam taki problem poniewaz w poniemieckim domku chcialbym wstawic okno
    > polaciowe.
    > Wiem ze na pewno jest potrzebna zgoda drugiego wlasciciela.

    Jak na każdą czynność z zakrsu prawa budowlanego

    > I tu moje pytanie czy jakos urzedowo to trzeba teraz zalatwiac czy nie?
    > dzieki i pozdrawiam Darek

    Trzeba. Normalne pozwolenie na budowę. Zgłoszenie nie wystarcza.

  • 3. Data: 2009-08-11 21:43:35
    Od: "Jacek" <j...@a...pl>

    ale wlasnie teraz chyba sie przepisy zmienily i sa te dwie rzeczy juz
    niepotrzebne, czytalem dzisiaj w naszej gazecie lokalnej.

  • 4. Data: 2009-08-12 06:11:55
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Jacek" <j...@a...pl> napisal w wiadomosci
    > ale wlasnie teraz chyba sie przepisy zmienily i sa te dwie rzeczy juz
    > niepotrzebne, czytalem dzisiaj w naszej gazecie lokalnej.

    Jedyna znana mi nowelizacja PB zostala na wiosne odrzucona przez prezydenta. A
    trybunal konstytucyjny jeszcze sie nia nie zajal. Daj linka do tej gazety.

  • 5. Data: 2009-08-12 06:52:02
    Od: "Jacek" <j...@a...pl>

    jest to gazeta olsztynska z 11 VIII 2009, nie moge znalezc linka do artykulu
    na ich stronie ale jest jasno napisane ze juz nie trzeba prosic o pozwolenie
    cyt :
    wedlug nowych przepisow, budowa obiektu bedzie wymagala jedynie zgloszenia
    wlasciwemu organowi administarcji.

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

  • 6. Data: 2009-08-12 11:29:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > prosic o pozwolenie cyt :
    > wedlug nowych przepisow, budowa obiektu bedzie wymagala jedynie
    > zgloszenia wlasciwemu organowi administarcji.

    teraz tylko sprawdź na www.sejm.gov.pl co jest napisane w prawie budowlanym
    i będziesz miał jasność, bo gazety nie są miejscami które wyznaczja
    obowiązujące prawo w RP.

  • 7. Data: 2009-08-13 06:33:50
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > cyt :
    > wedlug nowych przepisow, budowa obiektu bedzie wymagala jedynie zgloszenia

    Tak zwana "gówno prawda". W zgloszeniu (a precyzyjniej "rejestracji zamiaru
    budowlanego") zalacznikiem mial byc projekt budowlany. Jedyna róznica na plus dla
    inwestora mialo byc tylko ominiecie wielomiesiecznej lub wieloletniej procedury
    zatwierdzenia tego projektu przez kaplanów w starostwie, jego uprawomacniania sie,
    wysylki poleconych do sasiadów, odwolan itp. Miales po prostu isc do projektanta,
    kupic projekt z adaptacja dzialki, zlozyc w urzedzie, zatrudnic kierownika budowy i
    budowac. Inna duza zmiana na plus mialo byc wyeliminowane potrzeby robienia pelnego
    projektu dla remontów elementów konstrukcyjnych (np. wyminana krokwi w dachu) oraz
    przebudów (nowe okno, scianka dzialowa). Mial byc potrzebny tylko kierownik budowy.
    Niestety wsluchujac sie w glosy zatroskanego o zle skutki takich zmian srodowiska
    architektonicznego prezydent wyrazil swoje obawy co do jej konstytucyjnosci....

  • 8. Data: 2009-08-13 11:57:35
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    dzieki za odpowiedzi.
    dzwonilem do wydz. arch. i faktycznie potrzebne jest pozwolenie.

    Wyczytałem gdzies ze mozna to obejsc. Nalezy zrobic zgloszenie remontu
    odtworzeniowego ale z uzyciem materialow zastepczych czyli zamiast dachowek
    szklo w postaci okna.
    Ktos moze przerabial cos takiego?

    dzieki Darek

  • 9. Data: 2009-08-13 13:41:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > odtworzeniowego ale z uzyciem materialow zastepczych czyli zamiast dachowek

    Kolejna "gówno prawda". Okno to okno a dachówka to dachówka. Nawet jeśli urzędnik
    przymknie oko i nie odrzuci zgłoszenia to nic tym nie zyskujesz. Sąsiad (a
    praktycznie tylko na ich wnioski są wszczynane śledztwa z zakresu PB) zezna, że
    dołożyłeś okno a on jako strona objęta zakresem oddziaływania nie uzyskał
    powiadomienia o wszczęciu procedury PnB i nie mógł się odwoływać.

  • 10. Data: 2009-08-13 13:54:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    > śledztwa z zakresu PB) zezna, że dołożyłeś okno a on jako strona
    > objęta zakresem oddziaływania nie uzyskał powiadomienia o wszczęciu

    A gdzie urząd informuej sąsiadów o wnioskach na pozwolenie na budowę?