  • 11. Data: 2009-08-13 14:13:49
    Temat: Re: pozwolenie czy zgloszenie a moze nic
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h5rou6$948$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam
    > mam taki problem poniewaz w poniemieckim domku chcialbym wstawic okno
    > polaciowe.
    > Wiem ze na pewno jest potrzebna zgoda drugiego wlasciciela.
    > I tu moje pytanie czy jakos urzedowo to trzeba teraz zalatwiac czy nie?
    > dzieki i pozdrawiam Darek

    Ja bym zrobił tak:
    -wstawił bym okno

    Niestety w Polsce jest tak że jak się duzo pytasz to dostajesz dużo
    odpowiedzi. Teoretycznie ocieplenia, malowania elewacji itp powinno się
    zgłaszać. W mnie w mieście aktualnie robione są elewacje na kilku budynkach-
    blokach wielorodzinnych
    Zgadnij ile z tych robót jest zgłszanych?
    Zgadnij w ilu przypadkach jest zgłoszone zajecie pasa zieleni/drogowego pod
    rusztowanie?
    U moich rodziców latem zeszłego roku zmieniałem pokrycie dachowe i wstawiane
    było okno dachowe.
    Jak dzwoniłem do urzędasówq to oczywiście wymienili mi liste papierów które
    powinienem przedstawić. Nieoficjalnie jednak powiedział żeby robić i nie
    bawić się w papierologie.
    I robi tak 95% właściceli budynków.
    A ile osób mieszka w nieodebranych domach(teoretycznie kara 10tys zł) ?
    Zadzwonisz do urzedasów to oczywiście powiedzą Tobie że przesuniecie
    gniazdka elektrycznego w pokoju o 10cm wymaga projektu itp.
    Takie mamy przepisy.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-08-13 14:42:32
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    ok, to jakby podejsc do sprawy od tej strony to w razie wniosku i wszczecia
    sprawy czym to grozi?
    czy sie dostaje jakis mandat i po krzyku, czy kaza przywrocic do stanu
    pierwotnego, czy moze wtedy da sie zalegalizowac jakos?

    dzieki Darek

  • 13. Data: 2009-08-13 14:53:22
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy sie dostaje jakis mandat i po krzyku, czy kaza przywrocic do stanu
    > pierwotnego, czy moze wtedy da sie zalegalizowac jakos?

    Jakich masz sąsiadów?
    Czy uprzejmie doniosą czy może jednak nic to ich nie będzie obchodzić?

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-08-13 19:37:46
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > A gdzie urząd informuej sąsiadów o wnioskach na pozwolenie na budowę?

    U mnie. Jeden urząd o wszczętym postępoowaniu o wydanie warunków zabudowy a drugi o
    wydawanym pozwoleniu na budowę. Po to się czeka na "uprawomocnienie" 14 dni od
    podpisania ostatniej "zwrotki" poleconego przez sąsiada.

  • 15. Data: 2009-08-13 22:09:22
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Jakich masz sąsiadów?
    > Czy uprzejmie doniosą czy może jednak nic to ich nie będzie obchodzić?

    No właśnie nie wiem, ale od kiedy mam remont to jakieś takie kwaśne miny
    mają, a dopiero mam brać od nich zgodę.
    Jak oni przedtem sie remontowali to wszystkie zgody od nas dostali i
    występowali o pozwolenie na budowe.
    Wychodze z zalozenia ze roznie to moze pozniej byc dlatego wolalbym uniknac
    niemilych niespodzianek.
    Ktos wie jakie sa sankcje za wstawienie samowolnie okna?
    pozdrawiam Darek

  • 16. Data: 2009-08-15 09:36:16
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > niemilych niespodzianek.
    > Ktos wie jakie sa sankcje za wstawienie samowolnie okna?

    Kosztowne. Mandat, ekspertyza techniczna, projekt zamienny.