  • 1. Data: 2009-08-11 09:18:53
    Temat: Strop teriva - opuszczany wieniec
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Witam.

    Czy ktoś wykonywał - miał robiony taki strop?
    Pytanie dotyczy rygli pod belkami terivy na ścianach nośnych.
    Jakiej grubości deskę zastosować jako oparcie belek i jak gęsto ją
    podpierać stemplami/mocować do ściany? Ma ktoś jakieś doświadczenia w
    tym temacie?

    pozdrawiam

    mcs

  • 2. Data: 2009-08-11 20:03:46
    Temat: Re: Strop teriva - opuszczany wieniec
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "mcs" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Czy ktoś wykonywał - miał robiony taki strop?

    No pewnie.

> [...]
    > Jakiej grubości deskę zastosować jako oparcie belek i jak gęsto ją
    > podpierać stemplami/mocować do ściany? Ma ktoś jakieś doświadczenia w

    Calowa wystarcza. Kołki szybkiego montażu co 50cm wystarczyły

  • 3. Data: 2009-08-12 07:27:07
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik William Bonawentura napisał:

    > Calowa wystarcza. Kołki szybkiego montażu co 50cm wystarczyły

    10x100 na przykład??

    mcs

  • 4. Data: 2009-08-13 06:44:22
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > 10x100 na przykład??

    No pewnie. Pracują na ścinanie więc byleby tylko weszły w materiał.

  • 5. Data: 2009-08-25 11:00:14
    Od: mcs <t...@w...pl>

    A mógłbyś mi jeszcze wypunktować kolejność montażu?
    W jaki sposób trafić kołkiem przez deskę w plastik i jeszcze żeby
    poziom na desce zachować?? Nawiercać przez deskę, rozwiercać pod
    plastik w ścianie i dopiero przybijać deskę??

    mcs

  • 6. Data: 2009-08-25 11:25:58
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > ?
    > W jaki sposób trafić kołkiem przez deskę w plastik i jeszcze żeby poziom
    > na desce zachować?? Nawiercać przez deskę, rozwiercać pod plastik w
    > ścianie i dopiero przybijać deskę??

    Kołki szybkiego montażu przeciez masz użyc. I wtedy nie musisz trafiać w
    żaden plastik. Wiercisz przez deske i kołek wbijasz.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-08-25 12:29:32
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:h70g83$6dr$1@inews.gazeta.pl...

    > Kołki szybkiego montażu przeciez masz użyc. I wtedy nie musisz trafiać w
    > żaden plastik. Wiercisz przez deske i kołek wbijasz.

    Dokładnie to wiercisz przez deskę, wciskasz koszulkę plastikową w
    dziurę, wkładasz w to wkręta i pizgarz w to młotkiem aż cały
    wejdzie...
    ;-)

    Ale uważaj z dechami. Lepiej nie opierać na dechach krawędzi pustaków,
    bo ryzyko że się zsuną podczas zalewania betonem jest nazbyt duże.
    Lepiej odżałować parę zeta i dać na brzegach belki. A jak już musisz
    koniecznie to trzeba na to bardzo uważać przy betonowaniu (jak leci
    beton z góry, a nie ma spowalniacza, to niestety pustaki wybite na
    desce podskakują, a i deska potrafi się wygiąć).

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 8. Data: 2009-08-25 19:59:38
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > beton z góry, a nie ma spowalniacza, to niestety pustaki wybite na
    > desce podskakują, a i deska potrafi się wygiąć).

    Przy terivie nie wali się betonem z pionowej rury. To nie monolit. Końcówkę trzyma
    się w dwóch poziomo.

  • 9. Data: 2009-08-26 01:03:53
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Sie, 21:59, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
> [...]
    18g2000yqa.googlegroups.com...

    > Przy terivie nie wali się betonem z pionowej rury. To nie monolit. Końcówkę trzyma

    Się nie wali z pionowej, się nie jeździ po pijaku, się ...
    ;-)
    No co ty? Jak to dwóch? Przecież musi być pięciu... Jeden trzyma rurę
    a czterech się patrzy....
    ;-)

    Jeżeli nie przyjadą z pompą z zamontowanym spowalniaczem (zakończenie
    rury w zygzak) to z dużym prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością
    nikt się nie będzie miotał z rurą trzymaną poziomo. Bo ani to proste,
    ani wygodne ani bezpieczne (wiem coś o tym).
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 10. Data: 2009-08-26 07:34:52
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik Krzemo napisał:

    > Dokładnie to wiercisz przez deskę, wciskasz koszulkę plastikową w
    > dziurę, wkładasz w to wkręta i pizgarz w to młotkiem aż cały
    > wejdzie...

    Myślałem, że jedyna różnica w montażu to taka, że sie go nie wkręca
    tylko wbija. To znaczy, że deska opiera się na plastiku? Nie trzeba
    plastiku jak w przypadku wkręcanego kołka najpierw calkowicie wcisnąć
    w otwór w ścianie?

> [...]
    > beton z góry, a nie ma spowalniacza, to niestety pustaki wybite na
    > desce podskakują, a i deska potrafi się wygiąć).

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem - mowa jest o skrajnej belce i o
    skrajnym rzędzie pustaków opieranych na murze (równoległym do układu
    belek)?

    mcs