  • 11. Data: 2009-08-26 07:54:08
    Temat: Re: Strop teriva - opuszczany wieniec
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Sie, 09:34, mcs <t...@w...pl> wrote:

    > Myślałem, że jedyna różnica w montażu to taka, że sie go nie wkręca
    > tylko wbija. To znaczy, że deska opiera się na plastiku?

    Nie. Trzyma się na stalowym wkręcie otulonym plastikową koszulką.

    > Nie trzeba
    > plastiku jak w przypadku wkręcanego kołka najpierw calkowicie wcisnąć
    > w otwór w ścianie?

    Rób tak jak mówię to będzie dobrze. Zwykle kołki "działają" gdy wkręt
    całkowicie wejdzie w koszulkę, więc jak najpierw dasz koszulkę a potem
    deskę to nie będzie trzymało (zabraknie 2,5 cm aby wkręt rozepchnął
    koszulkę). Są też kołki do takiego montażu jak mówisz. One są
    przedłużone o niegwintowany odcinek przy łebku, ale wtedy masz mnóstwo
    zabawy z celowaniem... a efekt ten sam.
    ;-)

    > Nie wiem czy dobrze zrozumiałem - mowa jest o skrajnej belce i o
    > skrajnym rzędzie pustaków opieranych na murze (równoległym do układu
    > belek)?

    Dokładnie tak. Z jednej strony pustak opiera się na belce a z drugiej
    na desce - i wtedy jest problem. Lepiej rozplanować belki tak, żeby to
    belki opierały się na desce a nie pustaki bezpośrednio. Nawet jeżeli
    trzeba by dokupić 1 czy 2 dodatkowe belki lub wylać kawałek monolitu.
    Ale to moje osobiste zdanie wynikające tylko i wyłącznie z moich
    osobistych doświadczeń.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 12. Data: 2009-08-26 08:18:47
    Od: mcs <t...@w...pl>

    Użytkownik Krzemo napisał:

> [...]
    > trzeba by dokupić 1 czy 2 dodatkowe belki lub wylać kawałek monolitu.
    > Ale to moje osobiste zdanie wynikające tylko i wyłącznie z moich

    Bardzo dziękuję za porady i informacje.

    pozdrawiam

    mcs