    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ile kosztuje projekt domu
    Date: Tue, 11 Aug 2009 20:27:40 +0200

    bulba008 pisze:
    > CZy taniej jest zaadoptowac gotowy projekt czy dac zrobic go wg swojego
    > rozkladu pomieszczen.

    Mnie wyszło tak:

    Mapa do celów projektowych 695,00
    Opinia geologiczna 400,00
    Projekt dom w tamaryszkach 1910,00
    Zaliczka na zud 250,00
    Rozliczenie za projekty 2125,00

    Razem 5380 zł - woj małopolskie, kresy południowe, powiat gorlicki.

    W tym było wykonanie projektów przyłącza el. i wodnego oraz zrobienie
    projektu szamba szczelnego oraz projektu zagospodarowania działki.

    Jak będziesz robił projekt na zamówienie, to może wyjść trochę drożej,
    ale nie sądzę, by było dużo drożej. Zresztą... uważam, że
    nieporozumieniem jest oszczędzać na projekcie i decydować się na
    gotowiec tylko dlatego, że jest... np. dwa tysiące tańszy w ostatecznym
    rozliczeniu...

    Ja też chciałem zlecić indywidualny, ale babce wyraźnie nie chciało się
    rysować i po wysłuchaniu moich oczekiwań wyszukała w archonie właśnie
    'Dom w Tamaryszkach', który jak się okazało dość precyzyjnie pasował do
    mojej wizji :-). Wyszło mnie może ciut taniej, ale uważam, że nie o te
    'taniej' w tym wyborze chodziło.

    Czas na oszczędzanie przyjdzie na etapie wykończenia, przy projektowaniu
    i konstrukcji głupotą jest oszczędzać.

    pozdrawiam
    robercik-us