  • 1. Data: 2011-04-29 09:51:46
    Temat: Środek zapobiegający osadzaniu kamienia do pralki
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Hej.
    Co myślice o stosowaniu do prania środków przeciwdziałających
    osadzanie się kamienia na grzałkach? Typu calgonit lub jego zamienniki
    np z biedronki?
    Jest to warte stosowania?

  • 2. Data: 2011-04-29 10:45:30
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):

    > Hej.
    > Co my=B6lice o stosowaniu do prania =B6rodk=F3w przeciwdzia=B3aj=B1cych
    > osadzanie si=EA kamienia na grza=B3kach? Typu calgonit lub jego zamienniki
    > np z biedronki?
    > Jest to warte stosowania?
    Kilkanaście lat temu jak wyrzucałem ponad 20 letnią pralkę Wiatkę to z
    ciekawości wyciągnąłem grzałkę. kamienia jak z reklam o cudownych preparatach
    nie stwierdziłem. Oczywiście nigdy taki preparat w tamtej pralce nie był
    używany. Co ja myślę? Pralka jest Twoja i możesz do niej mocz nosorożca lać.
    Ja do prawie nowego Boscha z wyjątkiem proszku do prania nic nie będę sypał.
    Jedno z tymi preparatami jest pewne. Na pewno nie zaszkodzą.

  • 3. Data: 2011-04-29 10:47:46
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Jest to warte stosowania?

    Nigdy w zyciu nie stosowalem zadnych odkamieniaczy. Wszystkie pralki
    jakie w zyciu wymienilem (4) to wymienialem ze wzgledu na ich wiek i
    funkcjonalnosc a nie dlatego ze jakis kamien sie odkladal. Mieszkam w
    duzym miescie i uzywam wody wodociagowej.
    Uwazam, ze wszystki te srodki to raczej efekt marketingu niz
    rzeczywistej potrzeby.
    Nie wypowiadam sie na temat jakosci prania bo to juz inne zagadnienie
    ale odnosze sie do reklam ktore strasza uszkadzaniem pralek a nie
    mowia o spadku lub wzroscie jakosci prania.

    KADAR

  • 4. Data: 2011-04-29 10:50:02
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Kwi, 11:51, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Co myślice o stosowaniu do prania środków przeciwdziałających
    > osadzanie się kamienia na grzałkach? Typu calgonit lub jego zamienniki

    Koledzy odpowiedzieli troche dookola.
    Warte jesli ci sie kamien osadza. Jesli nie to nie warto.
    Jak sprawdzic czy sie osadza? Zobaczyc czy stara pralka jest
    zakamieniona.
    Jak widac w wielu przypadkach nie jest i wtedy nie warto.

  • 5. Data: 2011-04-29 11:20:52
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Pytam o to z dwóch powodów.
    Po pierwsze zauwazyłem że woda jest jakas dziwna. Ostatnio była w
    mieście (Szczecin) robiona tzw. poprawa jakości wody. Wymieniali
    prawie w całym mieście siec wodociągową. Dziwne ale po tym zaczal
    robić się osad na każdej z wylewek wody. Na prysznicu, na kranach.
    Wszędzie. Nie wiem co to jest, ale dziwne.
    A po drugie kiedys słyszałem opinie od pracowników srewisów AGD że to
    bardziej szkodzi niz pomaga i ich doświadczenie było takie że po
    uzyciu tego paliły sie grzałki. FAkt że było to z 10 lat temu i troche
    sie zmieniło, ale w pamiecie zostalo

  • 6. Data: 2011-04-29 11:41:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Krzysiek
    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...
> [...]
    >Co myślice o stosowaniu do prania środków >przeciwdziałających
    >osadzanie się kamienia na grzałkach? Typu calgonit lub >jego zamienniki

    Nowa grzałka do pralki to koszt pewnie 50zł. zobacz ile kosztuje Calgonit
    itp i pomysla sam czy warto;))

    Krzysiek

  • 7. Data: 2011-04-29 13:04:32
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 29-04-2011 o 13:20:52 slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > bardziej szkodzi niz pomaga i ich doświadczenie było takie że po
    > uzyciu tego paliły sie grzałki. FAkt że było to z 10 lat temu i troche

    Ja mam w kranie paskudnie zakamienioną wodę. Walczę z kamieniem non stop.
    Odkłada się wszędzie, na każdej wylewce, w każdej nieszczelności, nawet na
    ściankach naczyń w których gotujemy. A pralka chodzi bez żadnych
    kalgonitów już 10lat i w ogóle się tym kamieniem nie przejmuje. Myślę, że
    w samym proszu jest dostateczna ilość środków zmiękczających, żeby kamień
    redukował się do ilości, które niczemu nie zagrażają.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-04-29 13:34:15
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    ?

    > Nowa grzałka do pralki to koszt pewnie 50zł. zobacz ile kosztuje Calgonit
    > itp i pomysla sam czy warto;))

    nie warto dla samej grzałki, ale u mnie kamień jest nie do zniesienia
    Na zlewie niewytartą szklanke postawię na godzinę
    i juz trzeba szorowac zlew

    Prysznic po każdym myciu trzeba czyscic, drugi w piwnicy
    nie czyscilem 2 tygodnie i juz doczyscic sie nie da

    Zastanawiam się nad zmiękczaczem wody
    i nie chodzi bynajmniej o grzałkę,
    a walory estetyczne
    Nowy kran ładny szklany podswietlany :)
    caly z kamienia.

    Tojakas masakra ta woda w moim mieście
    a pomysleć, ze to nowy budynek wszystko
    zakamienione jak diabli.

    Jaki zmiekczacz polecacie?

  • 9. Data: 2011-04-29 14:16:48
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Amir <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > i juz trzeba szorowac zlew
    >
    > Prysznic po każdym myciu trzeba czyscic, drugi w piwnicy
    > nie czyscilem 2 tygodnie i juz doczyscic sie nie da

    Nie ma czegoś takiego na allegro żeby założyć na kran i od razu miękka woda z
    niego leci. Urządzenie o które pytasz to stacja uzdatniania wody. Potrzebujesz
    wymiennik jonitowy z anionitem i kationitem. Za nim mineralizator bo woda demi
    specjalnie do picia się nie nadaje. Po drodze kilka filtrów i automatykę co
    tym będzie sterowała. Nie stać cie. Za 28 złotych kup sobie odkamieniacz.
    Kamix się nazywa. Rozrobisz w butelce z rozpylaczem, popsikasz i kamień zejdzie.

  • 10. Data: 2011-04-29 17:54:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-04-2011 o 11:51:46 slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Co myślice o stosowaniu do prania środków przeciwdziałających
    > osadzanie się kamienia na grzałkach? Typu calgonit lub jego zamienniki
    Nie warto, nie ma potrzeby, ja mam wysokozmineralizowaną wodę
    i ostatnio swoją pralkę naprawiałem, i że wpadłą mi śrubka do
    bębna to ją od dołu wyciągałem, zdejmowałem rurki, i wszystko jest ok.
    Proszki mają w sobie odkamieniacz po to aby prały w kazdych warunkach
    nawet przy twardej wodzie, tam po prostu sypie się więcej proszku.

    --
    Pozdr
    JanuszK