    From: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Start silnika indukcyjnego.
    Date: Fri, 14 Jan 2011 20:26:42 +0000 (UTC)

    Przy wyłączaniu rozbłysku nie zauważyłem.
    Ten silnik co uruchomienie włącza się w przeciwną stronę - raz w lewo raz w
    prawo (taki rodzaj zabezpieczenia przed oplątaniem).
    Nie wiem, czy realizacja zmiany kierunków obrotów jest mechaniczna (bardziej
    podejrzewam, to amerykańskie wieloletnie - a więc raczej dość łopatologiczne -
    rozwiązanie), czy elektroniczna.

    -----

    > Jesli przy zatrzymywaniu sie silnika nie masz jeszcze silniejszego
    rozblysku to wylacznik pneumatyczny jest bez winy.
    > Zapewne masz silnik z odlaczana przelacznikiem odsrodkowym czescia
    uzwojenia rozruchowego albo sekcja kondensatora rozruchowego - bywaja takie
    wynalazki