  • 1. Data: 2011-01-14 10:21:08
    Temat: Start silnika indukcyjnego.
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    W chwili, gdy włączam urządzenie wyposażone w 1-fazowy silnik indukcyjny
    (1425 obr/min, 405 wat):

    http://www.ergosistem.ru/pictures/ISE/ise13.jpg

    to w ciemności pod urządzeniem zauważam błękitny rozbłysk jak od krótkiego
    łuku elektrycznego.

    I nie wiem, cz błysk pochodzi od:

    a) silnika indukcyjnego (w chwili startu)?
    b) uruchamianego pneumatycznie włącznika elektrycznego umieszczonego pod
    urządzeniem?

    Bo bardzo mi się ten błysk nie podoba, urządzenie jest umieszczone w
    zamykanej drzwiczkami szafce pod zlewem, i jeśli w tej szafce wyląduje
    przypadkiem jakiś rozpuszczalnik (lub śmieci w kuble wyprodukują metan ;)) to
    jest ryzyko lotu zlewozmywakiem na księżyc.

  • 2. Data: 2011-01-14 11:41:32
    Temat: Czy Tysię dobrze czujesz?
    Od: " kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    666 <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > przypadkiem jakiś rozpuszczalnik (lub śmieci w kuble wyprodukują metan ;)) to
    > jest ryzyko lotu zlewozmywakiem na księżyc.

    Jak Ty nie wiesz skąd ten błysk to dlaczego inni powinni to wiedzieć.
    Obejrzyj, rozbierz i będziesz wiedział czy polecisz w kosmos. Czekam aż ktoś
    spyta czy używany papier toaletowy można prać. I się doczekam.

  • 3. Data: 2011-01-14 12:04:27
    Temat: Re: Czy Tysię dobrze czujesz?
    Od: "mireka" <m...@o...pl>

> [...]
    > ktoś
    > spyta czy używany papier toaletowy można prać. I się doczekam.

    Spoko, już niedługo, na pl.rec.dom gostek się dzisiaj pytał jaki ma kupić
    stolik więc wszystko idzie w dobrym kierunku.

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-01-14 15:13:47
    Temat: Re: Start silnika indukcyjnego.
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-01-2011 o 11:21:08 666 <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > łuku elektrycznego.
    >
    > I nie wiem, cz błysk pochodzi od:
    >
    > a) silnika indukcyjnego (w chwili startu)?
    Czy ten silnik ma komutator? jeżeli tak to błysk będzie a później mała
    smuga.

    > b) uruchamianego pneumatycznie włącznika elektrycznego umieszczonego pod
    > urządzeniem?
    Musiałby być bez obudowy, albo przezroczysta, lub bardzo cienka żeby
    widzieć
    łuk od styków, ale to sam musisz stwierdzić co widzisz.

> [...]
    > przypadkiem jakiś rozpuszczalnik (lub śmieci w kuble wyprodukują metan
    > jest ryzyko lotu zlewozmywakiem na księżyc.
    Raczej znikome, za małe stężenia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-01-14 15:51:31
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Indukcyjny jednofazowy, bezkomutatorowy jest jak rozumiem (patrz rysunek w linku).
    Przy komutatorowym (wiertarki itp.) to wiadomo.
    Po prostu nie wiem, czy silnik indukcyjny bezkomutatorowy ma "prawo" dawać błysk
    (między czym, a czym??).

    -----

  • 6. Data: 2011-01-14 20:17:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik 666 napisał:
> [...]
    >
    > a) silnika indukcyjnego (w chwili startu)?
    > b) uruchamianego pneumatycznie włącznika elektrycznego umieszczonego pod

    Prędzej odpowiedź brzmi "b" ale powstawanie łuku w momencie załączania
    jest minimalne. Jeśli przy zatrzymywaniu się silnika (poobserwuj) nie
    masz jeszcze silniejszego rozbłysku to wyłącznik pneumatyczny jest bez
    winy. Zapewne masz silnik z odłączaną przełącznikiem odśrodkowym częścią
    uzwojenia rozruchowego albo sekcją kondensatora rozruchowego - bywają
    takie wynalazki

> [...]
    > przypadkiem jakiś rozpuszczalnik (lub śmieci w kuble wyprodukują metan ;)) to
    > jest ryzyko lotu zlewozmywakiem na księżyc.

    Rozszczelnić szafkę na dole i na górze, nie trzymać tam materiałów
    palnych w ilościach stwarzających zagrożenie pożarowe.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2011-01-14 20:26:42
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przy wyłączaniu rozbłysku nie zauważyłem.
    Ten silnik co uruchomienie włącza się w przeciwną stronę - raz w lewo raz w
    prawo (taki rodzaj zabezpieczenia przed oplątaniem).
    Nie wiem, czy realizacja zmiany kierunków obrotów jest mechaniczna (bardziej
    podejrzewam, to amerykańskie wieloletnie - a więc raczej dość łopatologiczne -
    rozwiązanie), czy elektroniczna.

    -----

    > Jesli przy zatrzymywaniu sie silnika nie masz jeszcze silniejszego
    rozblysku to wylacznik pneumatyczny jest bez winy.
    > Zapewne masz silnik z odlaczana przelacznikiem odsrodkowym czescia
    uzwojenia rozruchowego albo sekcja kondensatora rozruchowego - bywaja takie
    wynalazki

  • 8. Data: 2011-01-14 20:31:39
    Od: "t-1" <t...@o...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadkiem jakiś rozpuszczalnik (lub śmieci w kuble wyprodukują metan ;))
    > jest ryzyko lotu zlewozmywakiem na księżyc.

    W małych silnikach gdy nie potrzeba dużego momentu rozruchowego np od pralki
    frani jest czasem dodatkowe uzwojenie rozruchowe zamiast kondensatora.
    Jest ono załączone do obwodu zasilania stykiem który się rozwiera siłą
    odsrodkową po osiągnięciu dużych obrotów.
    Ponieważ w wypowiedziach "specjalistów" nie zobaczyłem takiego wyjaśnienia
    więc go zamieszczam abyś niepotrzebnie nie rozbierał (co Ci radzono) silnika
    gdy dobrze pracuje (rusza). Rozbierzerz go i oczyścisz styk gdy przestanie
    sam ruszać a ruszył by tylko po ręcznym pokręceniu..
    T-1

  • 9. Data: 2011-01-15 09:54:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-01-2011 o 21:26:42 666 <j...@g...skasuj-to.pl> napisał(a):

> [...]
    > (bardziej
    > podejrzewam, to amerykańskie wieloletnie - a więc raczej dość
    Pewnie to pierwsze, mechaniczne i faktycznie może błyskać podobniej
    jak już tu zauważyli inni wyłącznik rozruchowy odśrodkowy.
    JA ci się nic nie pali i nie ma żywego ognia to sie nie przejmuj,
    uzywaj.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-01-15 17:44:30
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    To sprzęt funkiel nówka ze Stanówka.
    Nie sądziłem, że Hamerykańce taką fuchę puszczają, przecież mógłby się kot
    domowy albo pracz szopowy tego błysku przestraszyć i proces zbiorowy gotowy.
    O zlewozmywakach wylatującyh przez dachy nie wspominając, ale tam takie
    rzeczy to chyba i tak huragany załatwiają.

    -----

    > Ponieważ w wypowiedziach "specjalistów" nie zobaczyłem takiego wyjaśnienia
    więc go zamieszczam abyś niepotrzebnie nie rozbierał silnika gdy dobrze
    pracuje.