    From: "t-1" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Start silnika indukcyjnego.
    Date: Fri, 14 Jan 2011 21:31:39 +0100

    Użytkownik " 666" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:igp82k$g4j$1@inews.gazeta.pl...
    >W chwili, gdy włączam urządzenie wyposażone w 1-fazowy silnik indukcyjny
    > (1425 obr/min, 405 wat):
    >
    > http://www.ergosistem.ru/pictures/ISE/ise13.jpg
    >
    > to w ciemności pod urządzeniem zauważam błękitny rozbłysk jak od krótkiego
    > łuku elektrycznego.
    >
    > I nie wiem, cz błysk pochodzi od:
    >
    > a) silnika indukcyjnego (w chwili startu)?
    > b) uruchamianego pneumatycznie włącznika elektrycznego umieszczonego pod
    > urządzeniem?
    >
    > Bo bardzo mi się ten błysk nie podoba, urządzenie jest umieszczone w
> [...]

    W małych silnikach gdy nie potrzeba dużego momentu rozruchowego np od pralki
    frani jest czasem dodatkowe uzwojenie rozruchowe zamiast kondensatora.
    Jest ono załączone do obwodu zasilania stykiem który się rozwiera siłą
    odsrodkową po osiągnięciu dużych obrotów.
    Ponieważ w wypowiedziach "specjalistów" nie zobaczyłem takiego wyjaśnienia
    więc go zamieszczam abyś niepotrzebnie nie rozbierał (co Ci radzono) silnika
    gdy dobrze pracuje (rusza). Rozbierzerz go i oczyścisz styk gdy przestanie
    sam ruszać a ruszył by tylko po ręcznym pokręceniu..
    T-1